Dr. Miljana Grbic, OMS: România se alătură studiului clinic internațional “Solidarity” pentru a ajuta la găsirea unui tratament eficient pentru COVID-19

Dr. Miljana Grbic este reprezentantul Organizației Mondiale a Sănătății în România.

 

Spațiul Medical: Ce măsuri s-au luat pentru a continua vaccinarea de rutină în timpul pandemiei?

Dr. Miljana Grbic: OMS a publicat ghiduri pentru a ajuta autoritățile naționale să acorde prioritate serviciilor esențiale de sănătate, inclusiv menținerii vaccinării de rutină în timpul pandemiei. România s-a aliniat recomandărilor OMS iar autoritățile sanitare au emis instrucțiuni pentru continuarea programului național de vaccinare, având în vedere luarea de măsuri speciale de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19.

 

Orice perturbare a serviciilor de vaccinare, chiar și pentru perioade scurte, va duce la o acumulare de indivizi susceptibili de a face boli care pot fi prevenite prin vaccinare și la o probabilitate mai mare de apariție a unor focare. Acest lucru poate duce la decese și la apariția unei poveri suplimentare pentru sistemele de sănătate deja aflate sub tensiune din cauza pandemiei. Serviciile de vaccinare sunt esențiale. În cazul în care acestea au fost întrerupte, trebuie luate măsuri de recuperare a vaccinării cât mai rapid posibil. Nu putem permite amplificarea impactului COVID-19 prin neglijarea altor măsuri vitale de protejare a sănătății.

 

Profesioniștii din domeniul sănătății care realizează programe de vaccinare în întreaga regiune lucrează din greu pentru a se asigura că din ce în ce mai mulți copii au acces la vaccinare, prevenind în același timp infectarea cu COVID-19. Unele servicii medicale au introdus trasee paralele, alternând consultațiile de rutină și vaccinările pentru copii pentru a asigura un timp scurt de așteptare și evitând complet întâlnirile acestora cu restul pacienților.

 

Pe această cale, recomandăm părinților să nu facă greșeli. Cea mai sigură alegere chiar și în timpul acestei pandemii este să vă vaccinați copiii. Folosiți această oportunitate pentru a-i proteja pe ei și pe alții de boli pe care le putem preveni.

 

Spațiul Medical: Când credeți că vom putea vorbi despre administrarea unui tratament eficient împotriva COVID-19 pentru pacienții din România?

Dr. Miljana Grbic: Mai avem până când un produs farmaceutic se va dovedi sigur și eficient pentru tratarea COVID-19. Cu toate acestea câteva medicamente fie sunt deja, fie vor fi în curând cercetate în studii clinice, inclusiv în studiul Solidarity co-sponsorizat de OMS și de țările participante.

 

România se alătură studiului clinic internațional Solidarity pentru a ajuta la găsirea unui tratament eficient pentru COVID-19. Peste 100 de țări și peste 1200 de pacienți din primele cinci țări s-au implicat deja pentru a evalua siguranța și eficacitatea a patru medicamente și combinații de medicamente. Pe baza datelor obținute din studii de laborator și clinice, Remdesivir, Lopinavir / Ritonavir, Lopinavir / Ritonavir cu Interferon beta-1a și Clorochina sau Hidroxiclorochina au fost selectate ca variante de tratament pentru studiul Solidarity în încercarea de a găsi un tratament pentru COVID-19.

 

Remdesivir, testat anterior ca tratament împotriva Ebola, a generat rezultate promițătoare pentru Sindromul respirator din Orientul Mijlociu (MERS-CoV) și Sindromul respirator acut sever (SARS), care sunt cauzate de coronavirusuri, ceea ce sugerează că ar putea fi eficiente și în cazul pacienților cu COVID -19. O serie de studii sunt în desfășurare la nivel mondial, iar OMS revizuiește constant rezultatele prin rețelele sale de experți tehnici. Unul dintre testele din programul Solidarity efectuate de OMS va analiza în mod special rolul medicamentelor în profilaxia COVID-19 și profilaxia post-expunere pentru personalul medical, inclusiv utilizarea clorochininei, pentru a reduce riscul de a se infecta în cadrul unităților medicale.

 

A fost lansat și un studiu Solidarity pentru dezvoltarea vaccinului, pe lângă cel care studiază medicamentația. Este un studiu internațional amplu, randomizat și controlat clinic, care se desfășoară în mai multe locații și care va permite evaluarea concomitentă a beneficiilor și riscurilor fiecărui vaccin care promite, în termen de 3-6 luni de la punerea sa la dispoziția studiului.

 

De asemenea, OMS a publicat o alertă privind produsele medicale pentru a avertiza consumatorii, profesioniștii din domeniul sănătății și autoritățile medicale împotriva unui număr tot mai mare de produse medicale falsificate care pretind că previn, detectează, tratează sau vindecă COVID-19.

 

Spațiul Medical: Care sunt recomandările OMS pentru perioada de relaxare care va urma cel mai probabil după 15 mai în țara noastră?

Dr. Miljana Grbic: Perioada de tranziție este o fază complexă și incertă. Provocările și circumstanțele variază de la o țară la alta și nu există o abordare unică care să fie potrivită pentru toate țările. Este vital ca statele să comunice clar acest lucru publicului pentru a-i câștiga sau menține încrederea și pentru a se asigura că oamenii respectă restricțiile specifice situației lor. Ghidul OMS include 6 criterii pentru trecerea la etapa de relaxare a restricțiilor. Țările trebuie să se asigure:

  • că dovezile arată că transmisia bolii COVID-19 este controlată
  • că unitățile medicale și sistemul de sănătate publică au capacitatea de a identifica, izola, testa, urmări contacții și a-i introduce în carantină 
  • că sunt diminuate riscurile de apariție a unor focare în medii înalt vunerabile, în special în centrele pentru persoanele în vârstă, centrele de sănătate mintală și alte locuri de reședință aglomerate
  • că sunt adoptate măsuri de prevenire a bolii la locul de muncă precum distanțarea fizică, că se respectă eticheta respiratorie și că există posibilitatea de spălare a mâinilor 
  • că există capacitatea de a gestiona posibile cazuri de import 
  • comunitățile își pot exprima punctul de vedere, sunt conștiente, angajate și participă la tranziție

Din cauza naturii COVID-19 este greu de evaluat impactul oricărei diminuări a restricțiilor mai devreme cu 10-14 zile. Drept urmare, reducerea restricțiilor va fi treptată și mulți vor reveni la o nouă normalitate de igienă a mâinilor, de etichetă a tusei și de rutină de distanțare. O tendință care arată creșteri ale numărului de cazuri noi ar necesita o reintroducere rapidă a măsurilor de distanțare fizică.

 

Săptămâna trecută am emis îndrumări esențiale pentru țările care au în vedere și planifică tranziția în contextul COVID-19. În această recomandare, am subliniat că sistemele de sănătate trebuie să aibă capacitatea de a funcționa  dual – continuând să furnizeze servicii de sănătate de rutină, și răspunzând în același timp puternic pandemiei de COVID-19.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare a Convenției Române a Spitalelor – ROHO 2020. Ediția din acest an va avea loc la Hotel Novotel City Centre din București.

 

Master Partner ROHO 2020 – Philips. Partener Principal: Medicare. Professional Partners: Kapamed, Bristol Myers Squibb.

 

Mai multe aici.  

 

Un material realizat de Spațiul Medical

 

Foto © Miljana Grbic

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria sănătate

Finaliștii Romanian Healthcare Awards 2023

Juriul internațional Romanian Healthcare Awards a anunțat finaliștii celei de-a patra ediții a competiției, care s-a desfășurat în perioada 15 septembrie – 15

Romanian Healthcare Awards 2022

Pe 16 decembrie a avut loc evenimentul final al competiției Romanian Healthcare Awards 2022, singura competiție cu juriu internațional dedicată profesioniștilor din

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers