Vlad Stamatin, Moldova Farming: Am început să investim foarte mult în tehnologie. Doar anul acesta avem achiziții de peste 3 milioane de euro

Vlad Stamatin este fermier în cadrul Moldova Farming, care exploatează peste 10 000 de hectare în regiunea Moldovei, județele Neamț, Vrancea și Bacău. Pe 19 august 2020 a participat în calitate de Speaker și Invitat în cadrul evenimentului Fermier în Linia Întâi în Moldova și Bucovina – Xgroup Meetings Agriculture, parte a celei de-a 5-a ediții RALF – Romanian Agriculture Leadership Forum.

 

Vă prezentăm un sumar al intervenției domnului Vlad Stamatin din cadrul evenimentului:

 

„În acest moment mă ocup de partea de agricultură a companiei Moldova farming. Deținem peste 10 000 de hectare, lucrăm doar 7 000 de hectare în județele Neamț, Bacău și Vrancea. În județului Vaslui avem o zona de proprietate, dar din păcate terenul este foarte fărămițat, nu am ajuns la niciun consens cu absolut nimeni pentru a-l putea comasa și să îl putem lucra.

 

Pentru mine a fost o provocare foarte mare să trec din partea de vânzări în partea de agricultură. Practic m-am întors la prima mea dragoste pentru că provin dintr-o familie de fermieri, părinții mei sunt fermieri în județul Vaslui. Cred că a fost cel mai greu an în care puteam să intru în partea de producție, dar cu toate acestea experiența colegilor și a partenerilor noștri, ne-a ajutat să ajungem într-o zonă destul de în regulă pentru acest an. Avem și zone întregi foarte calamitate, dar avem și zone cât de cât bune.

 

Ca și strategie noi am încercat ca în această primăvară să nu lucrăm absolut deloc solul, am intrat direct la semănat. Am decalat foarte mult perioada de semănat. Am început pe 15 martie cu semănatul. Avem o suprafață foarte mare pe care am semănat-o în primăvară, în jur de 4 500 de hectare pe care am reușit să o semănăm în decurs de 22 zile, dar ne-a ajutat foarte mult și tehnologia pentru că am început să investim foarte mult în tehnologie. Doar anul acesta avem achiziții de peste 3 milioane de euro. Este foarte greu cu amortizarea pentru că după un asemenea an turnover-ul este foarte, foarte mic. De aceea în luna aprilie am decis să începem un proiect de irigații. Doar că din păcate unde avem terenurile nu facem parte din niciun UAI.

 

Avem un coleg care se ocupă doar de partea de investiții, doar că birocrația din România ne împiedică foarte mult în a demara proiectul pe irigații. Vrem să aducem apă din râul Siret pe fondurile noastre proprii fără nici un fel de alte proiecte europene sau cu alți bani. Doar că ne împiedică din păcate birocrația. Avem nevoie de foarte multe aprobări, de foarte multe dosare și foarte multe birouri de străbătut. Plus că și criza creată de COVID a împiedicat acest lucru pentru că o parte din funcționarii publici nu prea au lucrat. Corespondența pe e-mail a fost destul de greoaie, răspunsurile lor erau foarte evazive, ne trimit dintr-o parte în alta. Dar una peste alta, am reușit să ajungem la 90% de finalizare a proiectului. Cred că după ce vom termina de recoltat, vom începe să săpăm pentru aducțiunile de apă. Este un proiect foarte mare pentru noi, de aceea vrem să trecem pe partea de ecologic și să fim producători de semințe.

 

Încă un aspect care ne-a încurcat destul de tare în acest an a fost că noi avem producere sămânță porumb, a trebuit să facem purificări în lotul de producere și eliminarea formei tată, eliminarea spicelor l-am făcut și mecanic și manual și acolo am întâmpinat o problemă foarte mare. A trebuit să organizăm grupuri de câte cinci zilieri cu program de lucru diferit. Toți colegii de pe parte de agricultură pe care îi coordonez a trebuit să își schimbe în totalitate programul astfel încât să nu se intersecteze grupurile de zilieri. A fost o provocare foarte mare, am reușit în final să ieșim la capăt și cu lotul de producere, dar cu sacrificii foarte mari. Din păcate seceta extremă nu prea ne-a ajutat, cu toate că lotul de producere îl avem într-o zonă irigabilă. Producția o sa fie sub cea de anul trecut, dar totuși sper într-o calitate foarte bună a materialului semincer.

 

În mare, cam asta facem noi la Moldova Farming. Investim! Nu întindem mâna statului, vrem doar o facilitare pentru nu a mai trece prin atâta birocrație.”

 

Seria de Xgrupuri “Fermier în Linia Întâi” este un proiect al comunității marilor fermieri RALF, realizat de BORO Communication, în parteneriat cu Corteva Agriscience România și CEC Bank.

 

Foto©  Vlad Stamatin

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers