Ovidiu Bucătaru, Grup Șerban Holding: Noi ne-am orientat către zona de producție de bază și am făcut un pas de la cultura mare către cultura de legume

Ovidiu Bucătaru este CFO în cadrul Grup Șerban Holding, care exploatează peste 12000 de hectare în regiunea Moldovei, județul Bacău. Pe 19 august 2020 a participat în calitate de Speaker și Invitat în cadrul evenimentului Fermier în Linia Întâi în Moldova și Bucovina – Xgroup Meetings Agriculture, parte a celei de-a 5-a ediții RALF – Romanian Agriculture Leadership Forum.

.

Vă prezentăm un sumar al intervenției lui domnului Ovidiu Bucătaru din cadrul evenimentului:

.

„Anul 2020 a fost cel mai provocator an de până acum. Adică ne-am confruntat cu probleme precum: secetă pedologică, COVID, lucruri pe care nu le-am făcut în ultimii 30 de ani și pentru care trebuie să găsim soluții. Ne-am tot gândit și am reținut faptul că după această discuție nu putem găsi soluții magice, dar cu siguranță putem găsi o direcție, pentru că altfel dacă nu știm către ce port mergem degeaba bate vântul pentru că ne va duce în orice direcție. Acesta este obiectivul: să ne focusăm pe un anumit element. Suntem foarte generali, am ajuns într-un moment în care vrem să le facem pe toate, dacă se poate să integrăm pe verticală tot lanțul. Din păcate resursele sunt limitate. Atât avem și vrem să obținem maximul din acest lucru.

.

Ce am încercat noi, Grup Șerban Holding, pentru că da până la urmă ne dorim să facem și producție și prelucrare și distribuție, dacă se poate și desfacere. Noi ne-am orientat către zona de producție de bază și am făcut un pas de la cultura mare către cultura de legume, dar e un proiect care a început acum doi ani. Recunoaștem, ne-am prins bine. Datorită faptului că ne-am pus mintea la contribuție, am reușit în plină pandemie, plină secetă pedologică, să aducem României 600 de hectare noi irigate cu un efort fabulos. Când spun fabulos înseamnă sute de mii de euro. Lucru pe care l-am fi putut face mai bine dacă am fi avut suport. 

.

Nu ne dorim să ni se dea totul gratuit doar pentru că suntem fermieri, ne dorim suport din partea statului român legat de ceea ce înseamnă: scheme de ajutor, scheme de garantare, de finanțare, astfel încât să putem amortiza o investiție în 15 ani. Un pivot pe care ți-l oferă o firmă de leasing pe 4 ani…Ce să vinzi? Cu siguranță din producția de cartof, pe el ne-am focusat anul acesta, nu reușim să îl amortizăm. Ne ia fix 11 ani să reușim să amortizăm toată investiția aceasta. Sunt lucruri pe care trebuie să le înțelegem. Înțelegem că Uniunea Europeană are reguli, dar trebuie să ne străduim ca împreună să ducem mai departe un mesaj: vrem ajutor, garanții din partea statului.

.

Noi am reușit să aducem 600 de hectare irigate, este un element care ne salvează. Am investit în tehnologie, am văzut soluții pe care ni le-au oferit parteneri din România care au început înaintea noastră. Ce trebuie să înțelegem cu toții? Nu putem singuri să evoluăm, iar în jurul nostru să fie totul uscat. Facem toate aceste lucruri pentru populația României. De ce le facem? Pentru siguranță alimentară. Credem că împreună putem face acest lucru.

.

Ce sfaturi ați da dumneavoastră unui tânăr care ar dori să înceapă un business în agricultură?

 

Primul element de care trebuie să țină cont este transparența. Adică atunci când își face business planul să pună exact ceea ce simte cu bune cu rele, să ia informații de la fermieri mai mari, cum este și Grup Șerban, să meargă la finanțatori și să le spună: uitați acestea sunt elementele. Să își găsească consultanții potriviți pentru că singur nu le poți face pe toate. Trebuie să ceară ajutorul pentru a fi susținut. 

.

Ar trebui să fie oferite subvenții în agricultură?

 

Răspunsul este categoric da. Subvenția nu ne vizează pe noi, vizează populația pentru că este vorba despre a ține prețul sub control. Avem nevoie de subvenții pentru a capitaliza profiturile suplimentare pe care le realizăm. Nu e nimic anormal să o facem. Cu toții am spus că sistemul este birocratic. Este și va fi așa, trebuie să ne adaptăm lui. Uniunea Europeană este un mecanism birocratic, nu se va schimba. Dacă nu înțelegem că trebuie să colaborăm cu specialiști, oameni care să ne reprezinte, să lupte cu aceleași arme, nu avem nici o șansă. Tot ceea ce trebuie să facem este să ne adaptăm mecanismului acesta.

.

Concluzia este că  avem nevoie de subvenții pentru cele două elemente: pentru siguranța alimentară a populației și pentru a reuși să capitalizăm. Sunt convins că fiecare poate să facă în pătrățica lui o îmbunătățire astfel încât să demonstreze că poate face și el ceva pentru agricultură. Soluții magice nu există.”

 

Seria de Xgrupuri “Fermier în Linia Întâi” este un proiect al comunității marilor fermieri RALF, realizat de BORO Communication, în parteneriat cu Corteva Agriscience România și CEC Bank.

.

Foto © Grup Șerban Holding

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers