Vinul românesc ar trebui să fie ridicat la nivel de brand de țară este de părere Sandor Darabont, administratorul Cramei Familia Darabont

Sandor Darabont este administratorul Cramei Familia Darabont, care are 40 de hectare și este prima din județul Bihor ca suprafață. În plus, el exploatează și 3000 de hectare cultură mare. Pe 16 februarie a participat în cadrul întâlnirii Xgrupului „Mari Viticultori ”, parte a calendarului Romanian Agriculture.

 

Vă prezentăm un sumar al intervenției domnului Sandor Darabont din cadrul evenimentului:

 

Suntem pionieri în zona de Vest a țării, în regiunile Crișana și Maramureș. În județul Bihor suntem a doua cramă, iar ca suprafață suntem pe primul loc cu 40 ha. Nu este o suprafață foarte mare. Am început investiția acum 4 ani, deci avem o parte din plantație deja pe rod. Anul trecut în toamnă am avut prima vinificare. Suntem la început, dar avem încredere că va fi cerere și pe zona aceasta. Sunt promițătoare rezultatea pe care le-am obținut până acum.

 

Fiind la început ne dorim să investim în producție, urmează să continuăm cu un proiect de ambalare, de etichetare, vom avea și produse noi. Ne gândim și la alte produse, nu doar la vinuri liniștite. Acum terminăm cu o primă parte a investiției și imediat continuăm cu a doua, deci în continuu vom investi chiar și în utilaje. Avem în plan să dezvoltăm și crama. Lucrăm la un proiect mare: o cramă nouă, o clădire nouă cu agroturism. Acest lucru se va întâmpla probabil peste 2-3 ani.

 

Eu cred că în urma ultimilor ani de investiții și de băgat bani în producția de struguri și în tehnologie, România a ajuns să fie pe locul 5 ca și producător de vin din Uniunea Europeană, după Franța, Italia, Portugalia, Spania. Ar trebuie să introducem o noțiune nouă despre care să vorbim și anume „vinul românesc”. Eu cred că APIA se ocupă mai mult cu investițiile în plantații, reconversie, tehnologie și în creșterea calității. De această noțiune nouă „vinul românesc” ar trebuie să se ocupe mai multe ministere. Ar trebuie să se ocupe și Ministerul Turismului și Ministerul Culturii. Vinul românesc ar trebuie să îl ridicăm la nivel de brand de țară. 

 

Care instituție sau care jucător al pieței ar trebui să își asume să demareze o campanie de promovare de a consuma vinul românesc? Nu cred că un producător sau o podgorie poate să își asume acest rol. Probabil fonduri s-ar găsi pentru o campanie națională. În primul rând, ar trebui să educăm consumatorii. Consumatorii încă nu conștientizează că vinurile românești fac față oricăror cerințe de calitate față de vinurile din Chile, din Franța sau din alte state. Noi trebuie să lucrăm mult pe partea de marketing, trebuie să investim în promovare, să educăm consumatorii. Aici cred că trebuie să se îndrepte fondurile care pot fi accesate. Acesta ar trebui să fie un proiect de țară.

 

Să nu credeți că am vrut să pun vina pe cineva pentru că nu s-au făcut până acum aceste promovări sau că ar trebui să se ocupe ONVPV de vânzarea vinurilor. Eu doar am expus situația generală în fața căreia suntem acum și pentru care trebuie să găsim o soluție. În urma unui studiu de piață doar 2% dintre consumatori cunosc certificarea DOC/IG și pot folosi Cod QR pentru a vedea producătorul. Întradevăr este o realizare mare și funcționează foarte bine, dar din păcate un procent prea mic cunoaște despre ce este vorba. Cred că ONVPV ar trebui să facă promovare pentru a fi folosite acele aplicații. Există o piață destul de necontrolată pentru că sunt producători de vinuri care nu declară nimic la direcția agricolă.

 

La noi în zonă apare tot mai mult problema cu putregaiul negru. Noi suntem la graniță și probabil că vine din Vest. Iată că nu vin doar lucruri bune din Vest, ci vin și bolile. Foarte multă lume confundă putregaiul negru cu mana. Noi în ultimii doi ani am putut controla aproape tot, dar nu am fost atent la putregaiul negru și de aceea am avut mici pierderi. Putregaiul negru dacă nu este controlat poate să ducă pierderile până la 80%.

 

Xgrupul „Mari Viticultori” este un proiect al Romanian Agriculture, realizat de BORO Communication, în parteneriat cu Corteva Agriscience România, Netafim și  Revista Ferma.

 

Foto © Crama Familia Darabont

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers