Strategii din Statele Unite de comunicare în pandemie – Romanian Healthcare Communication Forum 2021

În cadrul primei ediții a Romanian Healthcare Communication Forum, organizată pe 25 iunie la Hotel Caro (București) de BORO Communication (care din 2015 dezvoltă platforma și comunitatea spațiulmedical.ro), ultima sesiune de discuții a fost dedicată experienței americane de comunicare de sănătate și strategiilor, pe care le aplică autoritățile de peste ocean pentru a transmite publicului informații importante despre pandemie și vaccinare, respectiv pentru a combate infodemia.


Această sesiune a urmat primelor 3 runde de discuții, extrem de aplicate și cu numeroși invitați de marcă, intitulate „De la ATI în social media”, „Infomedia” și „Strategii europene de comunicare în pandemie”. Puteți citi o sinteză a fiecăreia dintre aceste sesiuni din cadrul Forumului pe acest site.

Invitații americani care au participat la discuțiile acestei sesiuni moderate de Ștefan Dascălu (cercetător român în imunologie și epidemiologie teoretică la Universitatea Oxford) au fost specialiști cu o bogată experiență în politicile și comunicarea de sănătate din mai multe state, respectiv de la nivel federal:


  • Gary L. Kreps – Directorul Centrului pentru Sănătate și Comunicare a Riscurilor, Universitatea George Mason, Virginia
  • Paul Han – Senior Scientist, Divizia de Control a Cancerului și Științele Populației de la National Cancer Institute
  • Amiso George – Profesor de Comunicare Strategică la Bob Schieffer College of Communication din cadrul Texas Christian University, Fort Worth, Texas
  • Glen Nowak – Directorul Centrului pentru Sănătate și Comunicare a Riscurilor, Universitatea din Georgia
  • Judy Chang – Director executiv INPUD (Rețeaua Internațională a Utilizatorilor de Droguri).

Mai multe informații despre acești invitați puteți găsi aici.


La începutul pandemiei lucrurile s-au mișcat destul de lent în SUA, mai ales sub influența opiniilor liderului de atunci, D. Trump. Infrastructura medicală era din anumite puncte de vedere deficitară, au circulat o bună vreme și multe informații greșite, iar referitor la campania de vaccinare multă lume era ezitantă. Apoi însă comunicarea și atitudinea publică față de vaccinare au devenit mai active iar lumea a început să fie mai compliantă.


Se observă în ultima vreme o încetinire a campaniei de vaccinare, iar specialiștii din sănătate încearcă să analizeze care sunt cauzele situației și cum trebuie adaptate mesajele pentru a fi mai bine primite de public, existând și în Statele Unite o mare problemă cu fake news. Printre factorii favorizanți ai acestei situații se numără și diferența dintre generații în privința receptivității față de mesajele de sănătate publică. Majoritatea celor vaccinați au între 18 și 30 de ani, deși nu ei au cel mai mare risc față de dezvoltarea de forme severe ale Covid. Acest lucru este probabil o consecință a faptului că în anii precedenți au fost direcționate multe mesaje și campanii de sănătate publică spre acești tineri, ceea ce a contribuit la crearea unei anumite conștientizări despre sănătate).


E nevoie în continuare de educarea personalului medical cu informații corecte despre Covid și vaccinare, pentru ca ei să le poată transmite corect mai departe în diferitele comunități (etnice, religioase, etc.) din Statele Unite. Mesajele trebuie să fie cât mai simple și inteligibile pentru diferitele comunități.


Legat de comunitățile de utilizatori de droguri, acestea au fost mereu marginalizate și s-au confruntat cu numeroase probleme de sănătate și stigmatizare socială. Pandemia doar a agravat situația, consumatorii de droguri fiind printre persoanele cu cel mai ridicat risc din perspectiva Covid-19 (comorbidităţi, acces limitat la servicii de sănătate, grad scăzut de informare, dificultăți economice etc.). Mesajele și comunicarea către acest tip de public trebuie adaptate, autoritățile medicale trebuind să vadă ce funcționează, ce stimulează încrederea oamenilor, ce îi poate face mai conștienți asupra nevoii de a se proteja și de a se vaccina împotriva Covid-19. 


Social media, canalele de comunicare alternative, dar și organizațiile ce reprezintă diferitele comunități marginalizate sunt importante în transmiterea informațiilor corecte despre pandemie și vaccinare. Problema cu social media e că sunt canale de comunicare nereglementate, și pot fi utile în comunicarea  în pandemie, dar pot fi și surse majore de fake news și dezinformare. În orice caz este clar că mesajele trebuie personalizate pentru grupurile-țintă cărora li se adresează în funcție de diferite specificități ale acestora. Spre exemplu, se știe că imigranții au în general un nivel scăzut de încredere în autoritățile americane, astfel că mesajele despre pandemie și vaccinare trebuie să ajungă la ei în moduri și prin canale de comunicare optime, prin intermediul unor comunicatori de încredere pentru ei și cu siguranță nu doar în limba engleză. 


Trebuie lucrat așadar în continuare la o strategie consistentă a dezvoltării comunicării de sănătate pe măsură ce situația pandemiei evoluează. De asemenea, trebuie create oportunități și canale pentru feedback dinspre populație către autorități, pentru că oamenii sunt de multe ori confuzi, nu știu ce să creadă, au temeri și întrebări, și simt nevoia să fie ascultați și înțeleși. Organizarea de forumuri, de întâlniri cu comunitățile, liniile telefonice sunt modalități utile de diminuarea a incertitudinii și confuziei oamenilor ce pot merge paralel cu comunicarea medicală.


Trebuie, de asemenea, ca autoritățile medicale să înțeleagă și ce priorități de sănătate au oamenii, în sensul că anumite comunități pot avea probleme (de sănătate și nu numai) mai presante pentru ei decât pandemia de Covid – legat de care totuși medicii știu că toată lumea trebuie să fie informată. Ascultarea și înțelegerea acestor oameni trebuie să fie o parte integrantă din procesul de creare și transmitere de mesaje medicale. Oamenii nu trebuie numai speriați legat de riscurile Covid-19, ci trebuie să li se ofere și informații credibile, care să le dea încredere, despre ce pot face pentru a se proteja. De asemenea, comunicarea trebuie să țină cont tot mai mult și de oboseala instalată în societate, de fenomenul trivializării pandemiei (bazată pe multă dezinformare) și de suprasaturarea oamenilor cu informații despre pandemie. 


E nevoie așadar, ca toate ramurile societății să contribuie la diseminarea de informații și mesaje corect adaptate diferitelor comunități. Iar în Statele Unite se încearcă tot mai mult o analiză atentă a modului de creare, prezentare și diseminare a informațiilor legate de sănătatea publică pentru ca ele să fie primite și să fie de folos cât mai multor persoane și grupuri din cadrul societății americane.


Romanian Healthcare Communication Forum 2021 a fost organizat de BORO Communication și Spațiul Medical, în parteneriat cu Philips, susținător Hygienium.


Următoarele evenimente din calendarul Spațiul Medical 2021 sunt: Convenția Română a Spitalelor – ROHO 2021Building Health Bucharest International Forum 2021 și Romanian Healthcare Awards 2021.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria comunicare

CALENDAR EVENIMENTE 2024

BORO Communication este singurul organizator de evenimente din România membru al ICCA – Asociația Internațională a Congreselor și Convențiilor.Vă prezentăm în continuare calendarul

CALENDAR EVENIMENTE 2023

BORO Communication este singurul organizator de evenimente din România membru al ICCA – Asociația Internațională a Congreselor și Convențiilor.   Vă prezentăm

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers