Ștefan Tudos, Genesis Property: Ceea ce am făcut diferit față de alți dezvoltatori a fost să venim cu o inițiativă globală, lansând un nou standard de siguranță pentru clădirile de birouri – The IMMUNE Building Standard™

Urmăriți România Construiește pe Facebook și pe LinkedIN

 

Ștefan Tudos este Vicepreșidente al companiei Genesis Property. Pe 23 octombrie a participat în calitate de speaker în cadrul celei de-a treia ediții a Forumului Internațional al Marilor Dezvoltatori DEVO.

 

„Grupul nostru este unul dintre cei mai longevivi jucători din piața de real estate din România. După cum știți, am fost pionieri în zona de Nord a Bucureștiului cu Novo Park, primul parc de birouri, pe care l-am demarat în 2004. Am continuat cu West Gate în 2007, acestea fiind parcuri care au împreună 150.000 de metri pătrați de birouri. Chiriașii noștri sunt companii multinaționale de top, cu care avem contracte de peste 15 ani. Din fericire, pandemia ne-a prins într-o situație de business favorabilă, având și experiența crizei din 2008.

 

În parcul West Gate, pe lângă clădirile de birouri, avem un campus universitar cu 900 de camere, un apart-hotel cu o capacitate de aproximativ 90 de apartamente. În plus, avem toate facilitățile pe care toate parcurile moderne de birouri le au în ziua de astăzi: restaurante, supermarket, sală de sport, centru medical, chiar și piscină.

 

În pandemie am continuat cu business-ul ca de obicei, am avut grijă de clădiri, am stat în contact cu chiriașii noștri pentru a ne asigura că angajații vin la birou în siguranță. Însă, în același timp, am continuat să investim în proiectele noastre. Suntem în curs de a demara un proiect major, de renovare a Novo Park. Am început cu renovarea unei parcări subterane cu o capacitate de 400 de mașini, de aproximativ un milion de euro. Am adus-o la standarde moderne, cu stații de încărcare pentru mașinile electrice; am avut în vedere și noile tendințe, clienții venind la birou cu scutere, biciclete, pentru a evita transportul în comun. Și evident, ca orice proprietar de birouri, ne-am adaptat la noile realități ale pandemiei, pe partea de dezinfecție și igienizare, camere de termoscanare și distanțare fizică.

 

Ceea ce am făcut diferit față de alți competitori ai noștri a fost să venim cu o inițiativă globală, lansând un nou standard de siguranță pentru clădirile de birouri – The IMMUNE Building Standard – un standard care a avut o primire extrem de favorabilă și a generat un interes major în presa internațională și locală. Au fost interviuri cu CNBC, Skynews, Financial Times, The Guardian, The Wall Street Jurnal. Acoperirea media a fost una globală, din Canada până în Noua Zeelandă. Ne bucură că am ajuns și în zone mai îndepărtate, în Orientul Mijlociu și Asia.

 

Am plecat de la ideea că, la începutul pandemiei, clădirile de birouri nu erau pregătite pentru a face față noilor provocări. În același timp, existau clădiri în care provocările bacteorologice erau bine adresate, și aici mă refer aici la spitale, la zonele clean din fabricile de medicamente sau alte clădiri industriale. Am încercat o balansare între aceste două extreme și am făcut-o prin utilizarea unei echipe multidisciplinare. Avem specialiști din domeniul medical, de exemplu, domnul Dr. Streinu Cercel este contributor la acest standard, arhitecți, ingineri, persoane cu mare experiență în acest domeniu, care au lucrat și au analizat situația peste două luni, iar apoi au venit cu un set de peste 100 de măsuri de implementat în clădirile de birouri pentru a le face mai sigure din punct de vedere al sănătății angajaților care lucrează în ele. Încercăm să facem clădirile sănătoase pentru angajați prin conceptul numit „Healthy by Design”.

 

Considerăm că viitorul birourilor va avea cu siguranță și această componentă de Health a clădirii. Reîntoarcerea angajaților la birouri peste procentul existent în prezent va depinde mult de încrederea pe care o au acești angajați în gradul de siguranță al birourilor. Este nevoie de o readaptare a designului, a proiectării, a regulilor de facility management, în așa fel încât locul de muncă să fie cât mai sigur, rezilient la viitoarele provocări de tip pandemic. Considerăm că standardul IMMUNE care se bazează pe conceptul „Healthy by Design” este o fereastră prin care putem privi către viitorul birourilor unde sănătatea și siguranța angajaților va deveni un element foarte important pentru orice corporație și noi sperăm că standardul contribuie substanțial la atingerea acestui deziderat.

 

Evident că tehnologia va fi prezentă în clădirile de birouri, nu numai în ceea ce privește partea de dezinfectare și curățare a clădirii; plănuim să montăm display-uri interactive, cu senzori de inteligență artificială care să monitorizeze clădirea și care să dea un confort vizitatorilor, angajaților din clădire, că parametrii de siguranță din clădire sunt cât se poate de siguri pentru cei care se află sau lucrează în acea clădire. Considerăm că de la jumătatea anului viitor lucrurile vor reveni la o oarecare normalitate. În Novo Park plănuim un proiect investițional de mare anvergură, pe care l-am demarat de fapt prin parcarea pe care v-am arătat-o, dar e mult mai complex. Suntem optimiști și lucrăm deja la noua perioadă post-pandemie.”

 

DEVO – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu ArabesqueKONERockwoolDanfossKnauf InsulationKnauf GipsAlukönigstahlZacariaIULIUSNordisSpeedwellSkyluxMillstone.

 

Foto © Ștefan Tudos

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers