Ștefan Constantinescu, BIMTECH: În acest moment lucrăm la realizarea unui plugin prin care încercăm să traducem la nivel de bază normativul de calcul al coeficientului global de izolare

Urmăriți România Construiește pe Facebook și pe LinkedIN

 

Ștefan Constantinescu este Cofondator și Președinte al Asociației BIMTECH. Pe 23 octombrie a participat în calitate de speaker în cadrul Xgrupului „Oameni, clădiri, orașe inteligente”, parte a celei de-a treia ediții a Forumului Internațional al Marilor Dezvoltatori DEVO.

 

„Asociația BIMTECH a fost fondată în 2016 de către un grup de entuziaști ai BIM-ului și ai tehnologiei, de profesie arhitecți, urbaniști, ingineri și constructori. De la înființare încercăm să ridicăm nivelul de cunoaștere privind acest subiect și considerăm că un lucru bun care a ieșit din toată criza sanitară este faptul că piața devine digitalizată prin prisma acestor noi condiții, lucru ce ne bucură. Însă, bineînțeles că vine la pachet cu foarte multe provocări. Din perspectiva noastră ca birou de arhitectură, ne-a ajutat foarte mult să putem lucra remote, chiar mi s-a părut că am avut un nivel ridicat de productivitate și cred că ne-a ținut ridicat și moralul faptul că am putut lucra și ne-am canalizat energiile în proiectele pe care le aveam, în felul acesta. În ceea ce privești adopția BIM la nivelul României, din păcate, nu suntem într-o zonă foarte avansată în acest moment, în ciuda eforturilor noastre, care sunt și ele limitate.

 

Anul trecut am început și o conferință anuală cu și despre BIM, prima de la noi din țară dedicată acestui subiect. Anul trecut a fost offline, anul acesta am realizat-o în mod hibrid. Și prin prisma unei colaborări cu Casa Regală și Muzeul Național Peleș, am reușit să transmitem live chiar din grădina Castelului Peleș. Cu aceste conferințe noi ne dorim să creștem nivelul de notorietate în privința subiectului BIM. Nu e ceva neobișnuit, de fapt, dacă ne uităm în trecut, în Marea Britanie, începând din 2007 a intrat într-o etapă de mobilizare de 5 ani, în care profesioniștii să capete cunoștințe despre subiectul BIM, pentru că este un subiect relativ complicat și nu se poate face de azi pe mâine. Anul acesta am adus profesioniști din Danemarca, anul trecut din Finlanda și Olanda. Sunt arhitecți care au ales acest drum de a-și uni cele două pasiuni, cea a arhitecturii și cea a tehnologiei pentru a construi un mediu mai eficient și mai sustenabil.

 

Utilizând această inerție în urma conferinței, ne-am focusat energiile în a dezvolta o strategie BIM la nivel național, pe care nu am lansat-o oficial, însă suntem într-o etapă de studiu privind mai multe exemple din Europa, astfel încât să avem o hartă a ceea ce ar trebui să se întâmple pe termen mediu si lung, cel puțin 5 ani de acum încolo. Pe langa aceasta, în acest moment lucrăm la realizarea unui plugin prin care încercăm să traducem la nivel de bază normativul de calcul al coeficientului global de izolare. Momentan îl dezvoltăm doar pentru un produs software, dar vrem ulterior, dacă este recepționat bine, să-l convertim pentru toate tipurile de software BIM. Prin acesta, atâta timp cât se introduc niște informații corecte în straturile pereților, planșeelor, acoperișurilor și tâmplăriilor se poate calcula automat coeficientul G global astfel încât să poți face mici ajustări, să te ajute în a decide stratificații din diverse materiale, suprafețe vitrate, inclusiv partea de orientare solară și va fi un plugin care să poată fi descărcat de către oricine, for free.

 

Am încercat niște discuții cu Ministerul Transporturilor și Ministerul Dezvoltării despre crearea unor comisii de lucru. La baza acestor strategii de dezvoltare BIM la nivel național vor exista niște comisii naționale. În primul rând, va exista o comisie de coordonare, care la rândul ei va genera alte comisii pe anumite părți din componența implementării BIM, pentru că este un domeniu vast, pleacă de la calitatea construcțiilor, la partea de legal, la partea de normativ, standarde, etc. Subiectul este destul de complex și e nevoie ca mai multe comisii și subcomisii să lucreze activ în dezvoltarea lui. De asemenea, e nevoie ca toate entitățile din sectorul construcțiilor să se unească în această misiune pentru că este o chestiune pentru care, noi ca asociație, nu avem resursele și puterea să o facem singuri.”

 

Xgrupul Oameni, clădiri și orașe inteligente este un proiect realizat de BORO Communication,
în parteneriat cu ArabesqueKONERockwoolDanfossKnauf InsulationKnauf Gips,
AlukönigstahlZacariaIuliusNordisSpeedwellSkyluxMillstone.

 

Mai multe despre conceptul Xgroup Meetings puteți afla aici.

 

Foto © Ștefan Constantinescu

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria arhitectură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers