Sorin Stoica este membru fondator și președintele Eturia.
FORO: Cum ați defini reputația în industria ospitalității?
Sorin Stoica: Reputația este în opinia mea unul din pilonii principali ai industriei. Cred că în industria noastră este esențial să construiești, dar mai ales să păstrezi o reputație impecabilă chiar dacă asta costă uneori. Cred că reputația este o investiție pe termen lung care are un return excelent.
FORO: Care sunt planurile și așteptările dvs. pentru a doua jumătate a anului?
Sorin Stoica: Din păcate, perioada pe care o traversăm este plină de incertitudini și planurile se schimbă de la o lună la alta după cum se schimbă tendințele graficelor cu cazuri de Covid. În aceste vremuri incerte, certitudinile pentru noi sunt că dorim să ne păstrăm oamenii esențiali, cu care am atins atât de mult succes, să continuăm să investim în tehnologie, să ne consolidăm portofoliul de produse și să fim pregătiți pentru orice fereastră deschisă către lume pe care o putem fructifica pentru turiștii noștri.
FORO: Cum credeți că se vor modifica comportamentul și opțiunile turiștilor în noul context social și economic?
Sorin Stoica: Cred că deja turiștii au trecut de stadiul de frică. În acest moment cei mai mulți își doresc să călătorească însă posibilitățile le sunt limitate din cauza restricțiilor de intrare în diverse țări ale lumii. Pe termen scurt cred că vom asista la un fenomen de rezervări very last minute pentru călătorii în destinațiile unde se poate călători în perioada imediat următoare și la rezervări cu plecări începând cu luna decembrie. Cred că rezervările pentru călătorii între august și decembrie vor avea de suferit dacă lucrurile rămân incerte.
De asemenea, cred că vom asista la o mutare a interesului turiștilor de la vacanțele DIY către vacanțe rezervate integral prin agenții de turism având în vedere că în cazul în care apar probleme înainte sau pe timpul călătoriei au asistență de specialitate inclusă și o ușurință în reprogramarea vacanței, spre deosebire de scenariul în care ar trata cu 3-4 furnizori separați. De asemenea, un agent de turism prin contactele pe care le are, este mai informat legat de condițiile de călătorie în diverse țări ale lumii, are contacte la fața locului și poate acorda asistență în cazul în care turistul are probleme la destinație.
Cred că vom asista la creșterea dorinței de a obține condiții flexibile de anulare, de a avea o asigurare medicala foarte puternică și de a primi asistență în timp real. Este posibil să vedem și o reducere a numărului de turiști și/sau a bugetelor acestora cu precădere pe segmentul low-medium de preț. Și bineînțeles vom vedea o reticență în ceea ce privește călătoriile atâta vreme cât pandemia va rămâne activă.
Interviul este parte a campaniei de comunicare FORO 2020 – International Forum for Reputation in Hospitality. Ediția de anul acesta va avea loc la Radisson Blu Hotel în București.
Professional Partners FORO 2020: DAAS, KONE, NESPRESSO, ALUMIL. Susținători și Expozanți: SDS. Wine Partner: Vinarte.
Mai multe despre FORO aici.
Foto ©Sorin Stoica