Sorin Preda, CEO Global Vision: Dezvoltatorii de industrial au un rol esențial în repornirea economiei

Sorin Preda este fondator și CEO în cadrul Global Vision, o importantă companie din România din domeniul real estate cu un portofoliu de aproximativ 1.500.000 metri pătrați dezvoltați până în prezent. Cele mai importante proiecte ale companiei sunt Constanța Business Park, Chitila Logistics Hub, Bucharest Airport Park sau Timișoara Industrial Park.

 

DEVO: Cum arată proiectele de dezvoltare pe care le aveți deschise în acest moment și care este ritmul de lucru pe șantiere? 

Sorin Preda: Avem în lucru toate proiectele începute înainte de criză. Menționez aici cele două parcuri logistice de la Constanța și Chitila, pe care le dezvoltăm împreună cu partenerul nostru Globalworth. Abia ce am lansat și anunțul proiectului de lângă Aeroportul Otopeni denumit Bucharest Airport Park, un proiect logistic boutique, ideal pentru clienți din e-commerce, catering, food and beverage, delivery și alte necesități comerciale specifice zonei aeroportuare. 

 

În continuare, am încheiat în urmă cu câteva luni acorduri comerciale pentru dezvoltarea a două fabrici la Oradea (IWIS) și Arad (Huf Group) și lucrările sunt în derulare pentru ambele. Totodată, continuăm să dezvoltăm pentru Globalworth proiectul Timișoara Industrial Park, acolo unde tot noi am dezvoltat și am gestionat procesul de închiriere a peste 100.000 mp de spații de logistică, producție și birouri. 

 

Proiectul are, în acest moment, un grad de ocupare de 100%. Ritmul de lucru în șantiere se desfășoară în acest moment conform planurilor de livrare și execuție. La Constanța Business Park și Chitila Logistics Hub, de exemplu, primele 2 unități logistice sunt aproape de livrare. Au fost, în urmă cu o lună, la începutul perioadei de criză, câteva probleme cauzate de întârzierea materialelor achiziționate  de la furnizori externi,  restricții transport și circulația personalului, dar le-am soluționat ulterior. 

 

DEVO: Cum pot contribui dezvoltările industrial-logistice la relansarea economică a României după această perioadă? 

Sorin Preda: Relansarea economiei are nevoie de 2 lucruri: producție și locuri de muncă. Fără locuri de muncă, consumatorul devine vulnerabil și nu se mai impulsionează producția dacă nu mai există forță de consum pe măsură. Fără producție, scade nevoia de servicii. Totul trebuie ținut în echilibru. Și nu e vorba doar de relansare, ci și de o schimbare de paradigmă. Este nevoie să înțelegem că sunt schimbări substanțiale pe care să le luăm în calcul și ar trebui început cu un dialog funcțional între autorități și mediul de business, astfel încât antreprenorii să aibă suport pentru a-și ține afacerile în viață și a le continua dezvoltarea după ce depășim situația de criză.

 

Ca dezvoltatori de parcuri industriale și logistice, misiunea noastră este să încheiem parteneriate cu investitori care să vină să producă și să investească în România. Iar prin proiectele lansate în urmă cu câteva luni și acordurile comerciale încheiate, avem confirmarea mai multor companii din vestul Europei că se dorește menținerea producției în cadrul european și continuă tendința de relocare a anumitor linii de producție și asamblare către CEE, implicit România. Dezvoltatorii de industrial au un rol esențial în repornirea economiei, fiind generatori de proiecte și atragere de investitori în România.  Succesul obținerii a unui număr cât mai mare de astfel de parteneriate depinde de modul în care le vom onora producătorilor și operatorilor care au interes pentru CEE necesitățile de funcționare și dezvoltare în țara noastră.

 

DEVO: Ce schimbări credeți că vor apărea în industria real estate în perioada post pandemică?

Sorin Preda: Retail-ul tradițional deja trece printr-o mare transformare, făcându-se, așa cum vedem, transferul achizițiilor în online. Deci, anticipăm că va crește nevoia de stocare, mai degrabă decât cea de prezentare/expunere la raft în mod fizic. E-commerce-ul a avut un avans incredibil, venit pe fond de necesitate și se va vedea această creștere și în cererea de spații logistice chiar și când vom ieși din această situație de lockdown. Exercițiul deja s-a făcut și s-a dovedit unul viabil, așadar cred că impactul se va păstra și vom rămâne fideli acestui mod de cumpărare. Pentru noi, provocarea vine astăzi din nevoia de accelerare a dezvoltării și diversificării spectrului nostru de investiții în direcția soluțiilor de tehnologie de sortare, procesare, ambalare, depozitare (sisteme de rafturi). Poate, de ce nu, de oferire de servicii de logistică și transport în viitorul apropiat.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare DEVO 2020 – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori, aflat la a 3-a ediție, care va avea loc pe 23 octombrie, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

 

Master Partner DEVO 2020: ARABESQUE. Professional Partners: KONEROCKWOOLDANFOSS. Parteneri: KNAUF INSULATIONKNAUFALUKÖNIGSTAHL, ZACARIA. Susținător și expozant: SKYLUX.

 

Mai multe detalii pe: www.bit.ly/devo-2020

 

Foto © Global Vision

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers