Sînziana Pardhan, P3 Logistic Parks: Anul acesta stocul total de spații de depozitare moderne va depăși pragul de 5 milioane de metri pătrați

Sînziana Pardhan este director general în cadrul P3 Logistic Parks România, unul dintre cei mai importanţi investitori şi dezvoltatori europeni de proprietăţi logistice. Sînziana Pardhan  conduce și coordonează extinderea continuă a companiei în România, pe o piaţă considerată de P3 ca având un mare potenţial datorită dezvoltării economice şi a creşterii importanţei sale pe segmentul logistic din Europa.

 

DEVO: Cum arată în acest moment anul 2020 pentru dezvoltările logistice din România?

Sînziana Pardhan: În România, în ultimii trei ani, segmentul industrial și, implicit, stocul de spaţii industriale şi logistice moderne au înregistrat o creștere de 50%. La finele anului 2019, spre exemplu, spațiile logistice și industriale însumau 4,6 milioane de metri pătrați – în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului 2018, conform datelor primite de la consultanții imobiliari. Debutul anului 2020 a surprins imaginea unei piețe efervescente cu multe cerințe noi sau solicitări de extindere primite de la chiriași și cu importante planuri de dezvoltare pentru toți dezvoltatorii din piață. Criza de sănătate aduce, cu siguranță, o nouă perspectivă și o nouă realitate la care trebuie, cu toții, să ne adaptăm. Este încă devreme să evaluăm impactul real al acestei crize.

 

Acum focusul, atât pentru noi cât și pentru clienți, rămâne sănătatea și siguranța angajaților și asigurarea continuității afacerilor în această perioadă. Privind puțin în perspectivă, din fericire pentru piața de spații logistice și industriale, noua realitate înseamnă, printre altele, o adoptare mai accelerată a comerțului online, segment care era deja un motor important al cererii. Efectele nu se vor vedea neapărat imediat, însă această accelerare a adopției va crea o bază solidă pentru o creștere susținută a cererii de spații de depozitare pentru acest segment. 

 

În ceea ce privește P3 România, planurile noastre rămân aceleași. Vizăm în continuare extinderea portofoliului nostru în Romania și diversificarea din punct de vedere georgrafic a activelor deținute.  

 

DEVO: Cum credeți că va evolua segmentul industrial-logistic în următorii ani în țara noastră?

Sînziana Pardhan: La momentul actual, segmentul industrial-logistic se situează pe un trend ascendent și estimăm că va rămâne în această sferă pozitivă și în următorii ani. Se discută în această perioadă despre o serie de schimbări structurale generate de actuala criză de sănătate, atât în ceea ce privește comportamentul de consum al populației, cât și strategiile companiilor din domeniul producției. Adoptarea accelerată a e-commerce-ului, înlocuirea off-shoring-ului cu near-shoring, dar și reducerea riscului prin diversificarea surselor de materii prime și locațiilor de producție sunt câteva dintre efectele posibile ale situației actuale și care ar influența pozitiv segmentul industrial-logistic. Cu siguranță sunt și multe alte consecințe care afectează în mod negativ activitatea clienților noștri și cu toții privim cu prudență perioada imediat următoare, care nu va fi una ușoară.

 

Pe termen mediu și lung rămânem optimiști în ceea ce privește perspectiva de creștere a segmentului industrial-logistic în România. Conform estimărilor agențiilor, anul acesta stocul total de spații de depozitare moderne va depăși pragul de 5 milioane de metri pătrați. Cu toate acestea, rămânem cu mult în urma altor țări din regiune – spre exemplu, în Republica Cehă spațiile industriale și logistice au un stoc de aproximativ 9 milioane de metri pătrați, iar pentru Polonia vorbim despre 19 milioane de metri pătrați. Pe măsură ce și infrastructura se va îmbunătăți și vom putea deveni cu adevărat un culoar rapid și important între Sud-Estul Europei/Orientul apropiat și Vestul Europei, ritmul de dezvoltare al segmentului nostru va crește. 

 

DEVO: Ce credeți că am învățat până acum din această experiență provocată de pandemie? 

Sînziana Pardhan: Ne-am reamintit cât de importantă este, pentru noi, echipa și că întotdeauna prioritare sunt siguranța angajaților, clienților și partenerilor, indiferent de domeniul în care activăm. Astfel de evenimente radicale și neașteptate ne testează adaptabilitatea la un nou mod de lucru și la un mediu de business diferit, unde prudența devine modus operandi. Pentru noi, în P3, este foarte important să rămânem conectați la piață, la cerințele sale și la transformările prin care trec clienții și partenerii noștri, pentru a putea veni astfel în întâmpinarea nevoilor lor. Am învățat să nu uităm să ne cultivăm constant abilitățile, să privim cu deschidere către provocări, să acționăm rapid pentru a le putea depăși și să fim mereu pregătiți pentru schimbare. 

 

Sînziana Pardhan a participat în calitate de Speaker la cea de-a doua ediție DEVO – Forumul Marilor Dezvoltatori. Ediția de anul acesta va avea loc la JW Marriott Grand Hotel din București pe 23 octombrie.

 

Master Partner DEVO 2020: ARABESQUE. Professional Partners: KONEROCKWOOLDANFOSS. Parteneri: KNAUF INSULATIONKNAUFALUKÖNIGSTAHL, ZACARIA. Susținător și expozant: SKYLUX.

 

Mai multe detalii pe: www.bit.ly/devo-2020

 

Foto © BORO PR & COMMUNICATION

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers