Șerban Patrulius este arhitect și fondator al biroului Patrulius și Asociații. Pe 2 octombrie a participat în calitate de speaker în cadrul Xgrupului Arhitectura Hotelurilor și Restaurantelor, parte a ediției FORO 2020 – International Forum for Reputation in Hospitality.
„În ultimii ani, biroul nostru a avut foarte multe comenzi de intervenții pe hoteluri existente, din care România are un fond destul de bogat; am avut și comenzi de proiecte noi, dar cele mai multe au fost cele de intervenție. Multe sunt clădiri foarte interesante, unele au fost de foarte bună calitate la vremea lor, dar au fost neglijate în timp. Prezentarea de astăzi va fi despre unul dintre aceste spații.
Am făcut un fel de „chirurgie estetică” pe unele dintre acestea și spun asta, nu pentru că ar fi vorba de un fond existent de proastă calitate, ci pentru că de multe ori timpul le-a uzat foarte mult, nevoile societății și standardele din industrie s-au schimbat și prin urmare, au fost necesare intervenții radicale. Avem și acum foarte multe proiecte în desfășurare cu această tipologie de lucrări, așa că activitatea noastră s-a axat foarte mult pe reinventarea locului. Acesta a fost subiectul principal, cum reinventezi un loc care există, care are poate un brand, dar care a fost uitat, iar acum are nevoie de un suflu nou.
Unul dintre elementele pe care le-am aflat de la clienții noștri, a fost că există o presiune foarte mare a online-ului, respectiv Tripadvisor, Instagram, etc. Inclusiv în industria culinară, mâncarea se face acum pentru a arăta bine în poză și nu se mai ține cont de alte lucruri. Aici sfatul meu este că trebuie să facem arhitectură de calitate și atât, nu să ne lăsăm puși sub presiune de trenduri, pentru că în momentul în care faci ceva bun, acel ceva va sta în picioare și la fotografiere și la live-uri și la comentarii. Nu trebuie să ne rătăcim în “ceața” aceasta a formelor foarte rapide de transmitere a informației.
De asemenea, nu consider că este nevoie de schimbări radicale în contextul pandemic, sunt necesare cu siguranță mici schimbări care să adapteze spațiile pentru o perioadă, dar e clar că sistemul medical în final o să rezolve problema. În rest, lucrurile vor rămâne în trendurile stabilite în ultimele decenii, nu văd un motiv pentru a schimba radical strategiile de proiectare.”
Xgrupul Arhitectura Hotelurilor și Restaurantelor este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu DAAS și KONE.
Mai multe despre conceptul Xgroup Meetings puteți afla aici.
Foto © Șerban Patrulius