Raul Mărunțoiu – Să fii fermier în linia întâi înseamnă a avea o responsabilitate față de consumatorul român, față de oamenii cu care lucrezi, față de cei care ți-au încredințat terenurile în administrare și față de România

Raul Mărunțoiu, tânăr fermier, lucrează peste 1400 ha în regiunea Dobrogei, județul Constanța. Pe 21 iulie a participat în calitate de Speaker și Fermier Invitat în cadrul evenimentului “Fermier în Linia Întâi – Xgroup Meetings Agriculture”, parte a celei de-a 5-a ediții RALF – Romanian Agriculture Leadership Forum și a campaniei de comunicare “Fermierii Noștri”.

 

Vă prezentăm un sumar al intervenției lui Raul Mărunțoiu, fermier din noua generație, din cadrul evenimentului:

 

„Pentru mine a fi fermier a devenit un stil de viață de mult, de fapt, cred că m-am născut în acest stil de viață având norocul de mă naște și de a crește în mediul rural, într-o familie de fermieri. Pentru mine era un stil de viață încă de mic copil, era o bucurie să merg pe câmp, să merg cu combina, în remorcă, să mă joc în mormanul de porumb. Și când a venit momentul să îmi aleg drumul în viață, bineînțeles că am optat pentru domeniul agricol, deoarece îl consider unul dintre cele mai frumoase, cele mai libere și care îți poate asigura un stil de viață extraordinar de frumos.

 

Din păcate, pentru astăzi eu aș vrea să vorbesc exclusiv despre altceva și sunt convins că poate deja risc să plictisesc, poate deja s-a discutat prea mult. Eu nu consider că s-a discutat prea mult. Seceta cu care ne confruntăm în acest an este o una catastrofală. Eu am majoritatea terenurilor în comuna Săcele, Istria. Cifrele pe care o să vi le dau sunt cu adevărat catastrofale și reale în același timp. De pe o suprafață de 407 ha înființate în toamnă cu orzoaică am recoltat 102 tone, de o pe suprafață de 356 ha de grâu am recoltat 229 tone, facem o medie la toată cultura de păioase și vedem că am obținut 400 kg la hectar. 

 

Este o situație cu care nimeni nu s-a mai confruntat, nu a mai trecut nimeni prin așa ceva. Am discutat cu fermieri care lucrează de patruzeci și ceva de ani aici pe zonă și mi-au spus în felul următor: Am mai trecut prin secetă, au mai fost episoade, dar treieram 1600-2000 kg de grâu la hectar, făceam trei tone de porumb. Anul acesta noi nu am recoltat absolut nimic. Chiar zilele trecute am fost în inspecție în cultura de porumb care totalizeaza vreo 82 ha la mine anul acesta și vreau să va spun că în afară de 4,2 ha pe care le-am udat din pârâul local, nu din sistemul de irigație pentru că nu mai există din 1996, voi pierde toată cultura de porumb.

 

Floarea-soarelui este într-o stare critică, mai are doar trei perechi de frunze verzi. Uscarea frunzelor bazale a început înainte de 1 iulie, deja din 25 iunie primele 2-3 perechi de frunze erau uscate, 70 cm talie, calatidiile sunt cât un nasture puțin mai mare. E o situație dramatică și, din păcate, cu toate încercările noastre de a limita efectele acestui eveniment nefericit, nu am reușit să facem absolut nimic. Dacă nu ai apă, indiferent ce faci, nu poți să reușești în agricultură. Noi în ferma noastră, alături de tatăl meu lucrăm pe baze științifice, pe baze agronomice. Noi în anii trecuți cât timp a fost cât de cât bine utilizat mereu o tehnologie corectă. Noi avem cartate peste 60 % din suprafața pe care o lucrăm de circa 1400 ha. În fiecare an am avansat cu cartarea. Anul acesta este un an în care trebuie să stopez acest proiect. În doi ani plănuiam să am toată suprafața cartată. Mi s-au încurcat planurile. Sursele de apă pe care le folosim pentru tratamentele în vegetație sunt analizate de un laborator acreditat, noi respectăm cu strictețe asolamentul. Floarea-soarelui reușim cu succes să o introducem pe sole după 8-9 ani. Niciodată nu lucrăm terenul în primăvară, aceasta este chiar prima lecție pe care mi-a dat-o tatăl meu înainte de urma studiile USAMV București.

 

Legat de tehnologie, fiind tânăr, bineînțeles că sunt un mare fan al tehnologiilor moderne în fermă și al posibilităților de a lucra precis. Avem soft de gestiune al fermei, avem soft de măsurare, avem console de ghidaj automatizate pe utilajele noastre, avem utilaje de mare performanță. Noi punem mare preț pe capitalul uman pe care îl avem, toți angajații noștri au experiență în lucrări agricole și sunt stabili.

 

Folosim genetică performantă, noi dintotdeauna pe floarea-soarelui și pe porumb am mizat pe Pioneer-Corteva. Dar având în vedere că în această iarna nu am măturat de pe treapta casei un făraș de zăpadă, având în vedere că pădurile din zonă au fost distruse cu o furie sălbatică în anii 90 și patru luni nu au picat mai mult 2 l/mp de apă în rafală, răzlețe, o dată la două săptămâni, cu toate eforturile noastre nu am reușit să salvăm cultura. Nu este vorba doar despre mine, este vorba despre toți fermierii cu care activez eu pe zonă. Toți suntem într-o situație ingrată, avem mari probleme.

 

Din păcate, atunci când ești sărac cam toată lumea își ia mâinile de pe tine. Am încercat să apelăm la credite bancare de la partenerii noștri cu care lucram de mulți ani și am fost refuzați pe motiv că riscul este prea mare. Când era bine toată lumea venea cu oferte, cu pachete personalizate, cu dobânzi avantajoase. Asta ne-a forțat să ne regândim total strategia în fermă și mă refer aici, mai ales la management. Noi nu ne descurajăm, nu abandonăm, nu ne plângem, așa cum ne acuză foarte mulți. Nu, noi nu ne plângem. Eu încă de la începutul acestui an mi-am prezentat situația deschis, obiectiv, fără a arunca vina pe cineva anume. Într-adevăr, se pot găsi vinovați dacă vrem să facem lucrul acesta și printre fermieri și printre conducători. Nu este nimeni sfânt și răul e întotdeauna în altă ogradă.

 

Pentru noi nici anul trecut nu a fost unul propice și am obținut recolte la jumătate sau chiar la o treime față de anii normali, deci noi deja am pornit cu un handicap încă de anul trecut. Anul acesta am început să acumulăm datorii care au ajuns la sume considerabile. A venit această secetă, nu am recoltat nimic. Bineînțeles că sunt momente dramatice, uneori te gândești ce faci mai departe, iar câteodată nu poți să dormi noaptea. Dar cu optimism, cu calm, cu gândire la rece și poate și cu puțină nebunie noi o să mergem mai departe și vom face absolut tot ce ne stă în putință să ne redresăm și să ne continuăm activitatea. Asta înseamnă a fi fermier în linia întâi, a avea o responsabilitate față de consumatorul român, față de oamenii cu care lucrezi, față de cei care ți-au încredințat terenurile în administrare și față de România.”

 

“Fermier în Linia Întâi” este un proiect al comunității marilor fermieri RALF, organizat de BORO Communication, în parteneriat cu Corteva Agriscience România și Revista Ferma.

 

Foto © Raul Mărunțoiu

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers