Raluca Munteanu, IULIUS: Toate investițiile noastre din ultimii 10 ani au avut la bază aceeași idee, regenerarea urbană, care este un catalizator pentru dezvoltarea orașelor care nu au fost valorificate până la momentul respectiv

Urmăriți România Construiește pe Facebook și pe LinkedIN

 

Raluca Munteanu este Business Development Manager în cadrul companiei de dezvoltare IULIUS. Pe 23 octombrie a participat în calitate de speaker și Partener în cadrul celei de-a treia ediții a Forumului Internațional al Marilor Dezvoltatori DEVO.

 

„Mă bucur că sunt aici să vorbesc despre un alt proiect al grupului nostru, la care lucrăm intens. Suntem foarte bucuroși să spunem că, deși a fost un an destul de dificil, atât pentru noi, cât și pentru partenerii noștri, am reușit anul acesta să continuăm un șantier extrem de amplu, pentru pregătirea căruia lucrăm deja de doi ani de zile. Este vorba despre Palas Campus, proiectul nostru din Iași de extindere a ansamblului Palas. Suntem axați exclusiv pe proiecte de dezvoltare urbană, am crescut în mod natural, am ajuns în Timișoara, în Cluj, în Suceava și putem să spunem că suntem, în momentul de față, un dezvoltator care are ca prioritate ideea de a crea spații pentru comunitate. Am început cu rețeaua de mall-uri Iulius Mall, apoi am adăugat clădiri de birouri. În plus, de la inaugurarea proiectului Palas, practic toată activitatea noastră a fost axată pe ideea de a crea proiecte mixte, o reuniune de funcțiuni de la retail la office, la parcuri, la tot ce înseamnă entertainment, hotel, săli de conferință, toate într-un singur loc, cu scopul de a contribui la realizarea unui loc în care oamenii să se simtă cu adevărat bine.

 

Vedem deja că lucrurile s-au schimbat, oamenii nu își mai doresc să meargă la un loc de muncă pentru simplul motiv de a merge la birou, ci își doresc să se ducă într-un loc în care să aibă totul aproape, să aibă facilități, să se simtă bine. Vedem că banii nu mai sunt factorul motivant principal, ci pur și simplu calitatea vieții. Anul trecut am inaugurat proiectul Iulius Town Timișoara. Iarăși, un ansamblu mixt care are ca ancoră o zonă verde, un proiect extrem de important pentru noi pentru că a crescut în mod organic și confirmă faptul că oamenii își doresc să fie într-un loc în care componenta verde este extrem de importantă. Pornind în subiectul zilei de astăzi, ansamblul Palas, primul proiect mixt din România, cea mai mare investiție din afara Bucureștiului la momentul inaugurării din 2012, a implicat o întreagă regenerare a zonei. Toate investițiile noastre, dacă stăm să ne gândim, din ultimii 10 ani, au avut la bază aceeași idee, regenerarea urbană, care este un catalizator pentru dezvoltarea anumitor zone din orașe, care au fost mai puțin valorificate până la momentul respectiv. Toate acestea au constituit o oportunitate pentru comunitate de a evolua.

 

În prezent, Palas, deși a fost un proiect extrem de premiat din multe puncte de vedere, are ca principală calitate a sa faptul că a construit principalul district de business al orașului. La momentul de față, sunt peste 8.000 de oameni care lucrează aici. Mai mult decât atât, am văzut o evoluție, dintr-o zonă care era mai puțin folosită, într-o zonă care acum este plină de viață. Este integrat cu o componentă de retail, cea mai mare parcare din România, un parc, complet amenajat de noi. A fost, bineînțeles, un proiect complicat, care a implicat extrem de multe lucrări de reabilitare și consolidare a versantului palatului Culturii, în jurul căruia gravitează întregul ansamblu. Totul a fost realizat cu piloni forați, pentru că sunt, totuși, cinci niveluri de parcare subterană. Acum, este un proiect cu adevărat matur, avem un trafic de peste 18 milioane de oameni pe an, care vin în acest proiect din întreaga regiune.

 

Întrebarea era cum putem să dezvoltăm acest proiect mai mult. Am început să ne uităm în proximitatea Palas și am hotărât să ne orientăm spre zona Sf. Andrei, o zonă adiacentă, dar care la momentul de față ar putea fi mai bine valorificată. Vorbim despre clădiri care nu au sinergie la nivel de funcțiuni, nu au o unitate la nivel de aspect și, totodată, vorbim de o locație care este la 2 minute de Palatul Culturii.În urmă cu 2 ani, când am început să concepem acest proiect de extindere, ne-am hotărât că prioritatea în dezvoltarea acestui va fi clar regenerarea urbană și ne-am pus întrebarea cum construim un proiect care să fie cu adevărat relevant, nu doar pentru comunitate, cât și pentru oamenii care locuiesc în apropiere. Și, totodată, să răspundă unor nevoi de business. Pentru că orașul Iași este, ca și celelalte centre urbane în care suntem prezenți, într-o evoluție extrem de rapidă, există o nevoie la nivel de spații de birouri și acest lucru reprezintă o oportunitate pentru oraș, însemnând crearea mai multor locuri de muncă.

 

Astfel, am realizat un proiect mixt, care a implicat unificarea zonei nou create de Palas, care înseamnă actualul district de afaceri și de retail. Acesta are ca și componentă principală partea de birouri. Sunt șase corpuri de clădire, care au la baza lor zonă de retail. Bineînțeles, avem și aici un plan pe termen lung, aceasta fiind o primă etapă. Partea de retail va deservi nu doar angajații care lucrează în clădirile de birouri, ci și rezidenții. Este foarte important, din punctul nostru de vedere, ca atunci când construim să nu simți că ești într-un proiect, ci să simți că ai și spațiu liber, spațiu de recreere. Acest lucru se aplică și clădirilor de birouri. Dacă citim nenumărate studii, vedem că angajații țin foarte mult la conceptul de wellbeing, de happiness, care a devenit un subiect tot mai important.

 

Noi ne-am dat seama în urmă cu 8 ani, când am inaugurat Palas, că este important să avem tot ce înseamnă sinergie între funcțiuni de retail și de office. Pornind de la această idee, am decis că este prioritară partea de sustenabilitate și tot ce înseamnă certificări verzi, tot ce înseamnă orientare către client și axare pe această idee de health&wellness factors. Și acest lucru se aplică de la o etapă de șantier, când ne punem exact problema cum putem să ne asigurăm că acea clădire este la un nivel superior de sustenabilitate, de la ventilație, managementul deșeurilor, până la procesul de construire. Continuăm apoi cu integrarea proiectelor în sistemele de mobilitate urbană. Și aici discutăm de soluții de încurajare a deplasării cu mijloace de transport alternative, noi stații de autobuz, conectivitate pietonală etc.

 

Încercăm și noi, ca dezvoltator, să ne aducem aportul la acest proces de orientare a oamenilor spre mobilitate. Și, ulterior, atunci când avem o clădire finalizată, vorbim de operare și management. M-am gândit că este mai interesant să privim un proiect din perspectiva sustenabilității, pentru că noi considerăm că aceasta este direcția în care cu toții ar trebui să ne îndreptăm și să ne punem întrebarea: „Ce oferim prin clădirile noastre și care este experiența celor care vin în ele?”. Ce înseamnă conceptul de wellbeing în proiectul de extindere a Palas Campus? Parc, servicii medicale integrate, parte de food&beverages, înseamnă modalități de coworking, adică spații în aer liber în care angajații pot lucra, zonă de servicii, care să poată să fie folosite și de rezidenții care sunt în proximitate. Ne dorim ca acest proiect să fie catalogat drept „un nou vecin”, nu doar o simplă clădire care a apărut și, bineînțeles, să acopere tot ceea ce înseamnă clădire verde și standardul de calitate al unui imobil clasa A.

 

La nivel de beneficii pentru comunitate, mai vorbim și despre 5.000 de locuri de muncă, în cadrul unui singur proiect. Apoi, pentru ca proiectul să nu fie supraaglomerat, dezvoltăm partea de parcaj, de noi artere pietonale care să facă legătura între proiectul Palas și zona nou creată, locuri de parcare pentru biciclete, creăm o nouă stație de autobuz, facilități pentru mașinile electrice etc. Cel mai important aspect este că vom construi și o nouă arteră, pe care o vom dona ulterior municipalității.”

 

DEVO – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu ArabesqueKONERockwoolDanfossKnauf InsulationKnauf GipsAlukönigstahlZacariaIULIUSNordisSpeedwellSkyluxMillstone.

 

Foto © Raluca Munteanu

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers