Raluca Hrițcu: Tuturor ne-a lipsit emoția completă a unei experiențe gastronomice, astfel că vom găsi căi să o trăim din nou

Raluca Hrițcu este Country Manager Gault&Millau România, alături de Ștefan Mortici.

 

FORO: Care este cea mai dificilă parte din evaluarea unui restaurant?

Raluca Hrițcu: Provocarea cea mai mare într-o evaluare de orice fel – fie că vorbim despre oameni, despre restaurante sau despre produse, este ca ea să fie corectă, adică să fie reprezentativă pentru cum se întâmplă lucrurile în mod normal și să surprindă esențialul.

 

Iar noi am rezolvat această provocare astfel: Gault&Millau a definit gustul ca fiind esențial, astfel că toată metodologia de evaluare a unui restaurant are ca element central gustul. Cam 70% din notă vine din evaluarea acestuia, în timp ce restul elementelor – e.g. servire, design, amplasare, raport calitate/preț, au o pondere totală de cam 30%. Iar de corectitudinea evaluării ne asigurăm având oameni integri în echipă, apoi prin o serie de măsuri și sisteme. Formularul de evaluare este același în toate țările în care suntem prezenți, este foarte detaliat – completarea temeinică a acestuia durează minim o oră și jumătate pentru că fiecare criteriu și subcriteriu este notat calitativ și cantitativ. 

 

Evaluatorii noștri sunt anonimi și se comportă ca un client obișnuit: comandă, plătesc și pleacă fără să-și divulge rolul. Îi selectăm pe criterii care sunt de asemenea valabile în întreaga noastră rețea. Sunt oameni cu o cultură gastronomică ieșită din comun, pasionați de domeniu, cu experiențe culinare în restaurante din întreaga lume, profesioniști recunoscuți în domeniile lor profesionale și persoane discrete, testați și validați de evaluatorul șef din România și de echipa internațională Gault&Millau.

 

Există vizite repetate din partea unor evaluatori diferiți, există vizite ale unor evaluatori internaționali, avem reguli clare pentru momente când nu facem evaluări (de exemplu când sunt sărbători/ zile foarte aglomerate pentru restaurante) sau pentru când le repetăm (dacă s-a întâmplat ceva excepțional în restaurant în momentul vizitei, ceva neobișnuit care clar a afectat experiența) – asta pentru că scopul nostru nu este să prindem pe cineva pe picior greșit sau să surprindem o zi excepțional de bună, ci să avem imaginea unei zile normale la acel restaurant. Vrem să vedem bucătarul într-o zi obișnuită, așa cum i s-ar întâmpla unui client care vine acolo la recomandarea noastră.

 

FORO: Ce mesaj ați transmite în această perioadă proprietarilor de restaurante?

Raluca Hrițcu: Ne adresăm atât proprietarilor, cât și bucătarilor: îi admirăm pentru curaj, generozitate și creativitate și le rămânem alături. Suntem convinși că în ciuda faptului că fac parte din sectoarele cele mai afectate de criza provocată de Covid-19, vor reuși să iasă mai puternici din această experiență și să continue să mențină gastronomia din România pe o pantă ascendentă. Perioada aceasta le-a arătat cât de puternică le este echipa pe care o coordonează, comunitatea de oaspeți pe care o au în jurul lor și care sunt elementele esențiale, strategice pentru afacerea lor. Au avut de luat decizii deloc ușoare, au adaptat rapid toată activitatea lor, astfel încât să aibă o bază bună acum pe care să reclădească afacerea lor. 

 

Următorul nostru ghid va fi lansat abia la final de 2021, pentru că vrem să le dăm timp pentru a recrea un nou normal, iar până atunci sprijinul nostru se manifestă în moduri diverse. Am lansat platforma #maideparte, destinația digitală pentru gastronomie – oricine poate avea aici acces la restaurantele din comunitatea noastră pentru a vedea recenzia noastră, meniul, evenimente viitoare, pentru a face rezervări online, pentru a comanda un card cadou sau pentru a plasa o comandă cu livrare, dacă restaurantele oferă această posibilitate. Lansăm pe 1 iulie 2020 Cardul cadou #maideparte, împreună cu cei de la ialoc.ro pentru a încuraja cadourile sub forma experiențelor gastronomice selectate de noi.

 

FORO: Ce credeți că am învățat până acum din această experiență generată de pandemie?

Raluca Hrițcu: Restaurantele au un rol imposibil de înlocuit în viețile noastre, indiferent de cât de bine învățăm fiecare să gătim acasă. Efortul unui bucătar de a ajunge la producători locali, de a transpune într-un fel de mâncare ce este mai bun dintr-un terroir, emoții pozitive și puterea de a călători în timp – înapoi în copilărie sau într-un viitor imaginat este ceva ce va dăinui dincolo de o perioadă cu reguli stricte. 

 

Tuturor ne-a lipsit emoția completă a unei experiențe gastronomice, astfel că vom găsi căi să o trăim din nou – deocamdată cu distanțare, cu reguli stricte care să ne mențină în siguranță. Nu cred că e neapărat un act de învățare, dar este cu siguranță un act de conștientizare: câtă vreme ne este clar unde vrem să ajungem, vom putea găsi în noi forța și speranța că vom fi într-o bună zi acolo, indiferent de elementele dincolo de controlul nostru. Iar pentru noi, Gault&Millau România, destinația este clară: să aducem împreună pe toți creatorii de gust cu toți cei care caută gusturi deosebite. Pandemia aceasta ne încetinește, dar ne este clar că vom ajunge acolo împreună cu bucătari creativi și curajoși, pe de o parte și oaspeți curioși, pe de altă parte.   

 

Raluca Hrițcu a participat în calitate de Speaker la International Forum for Reputation in Hospitality – FORO 2019. Ediția de anul acesta va avea loc la Radisson Blu Hotel în București.

 

Professional Partners FORO 2020: DAASKONE,  NESPRESSOALUMIL. Susținători și Expozanți: SDS. Wine Partner: Vinarte

 

Mai multe despre FORO aici.

 

Foto © BORO Communication

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria ospitalitate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers