Aurelia Luca, Skanska România: Proiectele pe care le avem în dezvoltare în București funcționează la capacitate maximă, chiar și în această perioadă

Aurelia Luca este Executive Vice President Operations România, fiind una dintre cele mai mari companii din domeniul real estate la nivel global. Aurelia Luca are mai bine de 16 ani de experienţă în domeniu, alăturându-se companiei în 2012 ca leasing manager şi devenind apoi country director la începutul anului 2016.

 

DEVO: Cum arată proiectele de dezvoltare pe care le aveți deschise în acest moment și care este ritmul de lucru pe șantiere?

Aurelia Luca: Întreaga noastră divizie de dezvoltare comercială, din care fac parte România, Polonia, Cehia și Ungaria, își desfășoară operațiunile potrivit planului implementat la nivelul regiunii. Proiectele pe care le avem în dezvoltare în București, Campus 6.2 & Campus 6.3, funcționează la capacitate maximă, chiar și în această perioadă.

 

Nu am oprit activitatea pe niciunul dintre șantierele noastre, ne-am adaptat la condițiile actuale, respectând măsurile de prevenție și toate recomandările autorităților.

În același timp, lucrăm de la distanță, colaborăm cu clienții și partenerii noștri folosind instrumentele online și, în acest mod, suntem prezenți oriunde este nevoie de noi, chiar dacă nu fizic.

 

DEVO: Cum pot contribui dezvoltările real estate la relansarea economică a României după această perioadă?

Aurelia Luca: Sectorul construcțiilor este unul cu un impact important în economia României, iar piața locală a clădirilor de birouri este una dintre cele mai dinamice din regiune. Susținem economia prin operațiunile noastre, prin faptul că activitatea noastră a continuat în toată această perioadă. Șantierul din complexul Campus 6 a rămas deschis, respectând în același timp măsurile de prevenție, iar lucrările au evoluat foarte bine.

 

Ne așteptăm la o revenire a pieței clădirilor de birouri spre sfârșitul anului, dar mai accentuată va fi la începutul anului viitor. Chiar dacă angajații se vor întoarce la birou, credem că toată lumea își va regândi planurile pentru cea de-a doua parte a anului. Relansarea economică va depinde, însă, de noi toți, de răspunsul pe care îl vor avea și celelalte industrii, dar și de strategia autorităților de repornire a economiei. Totodată, este foarte important să avem o abordare centrată pe soluții.

 

DEVO: Ce schimbări credeți că vor apărea în industria real estate în perioada post pandemică?

Aurelia Luca: Efectele pe termen lung asupra pieței sunt greu de prezis, însă ne așteptăm ca treptat, odată cu ridicarea interdicțiilor, activitatea să revină încet încet la normalitate, una care va fi redefinită. Vedem că lucrul de acasă, cu toate că a fost implementat de o mare parte a companiilor, el nu este o soluție pe termen lung și mai ales la scară mare. Clădirile moderne de birouri pun accentul pe facilități, pe mediul de lucru, pe interacțiune și colaborare, lucru care în cazul lucrului de acasă lipsesc sau sunt substituite prin interacțiunea virtuală.

 

Desigur, ne așteptăm la unele modificări în programul celor care lucrează în aceste clădiri, iar efectele COVID-19 vor fi resimțite o lungă perioadă de timp de acum încolo. Însă, pe termen lung, credem că rata de ocupare a spațiilor de birouri va reveni la valori normale. Pe de altă parte, clădirile vor trebui sa răspundă la noua normalitate prin noi soluții care să vină în sprijinul măsurile de prevenție. Unele lucruri vor trebui regândite, deoarece siguranța angajaților este prioritară. 

 

În privința proiectelor viitoare, vom asista la unele diferențe în structura investițiilor din piață, între cei din zona de private equity și care au o libertate mai mare de mișcare pe piață.

Așteptările noastre sunt că proiectele planificate pentru semestrul al doilea probabil vor fi amânate și astfel împinse cel puțin un trimestru. Trebuie să ținem cont că există limitări care țin de lanțul logistic, de disponibilitatea forței de muncă, măsuri de distanțare socială.

 

La nivel global incertitudinile îi vor putea face pe investitori să se orienteze către domeniile cele mai reziliente din această perioadă. Clădirile de birouri sunt, în general, considerate mai stabile și, vor continua să-și consolideze poziția de alternativă bună la investițiile în piața de capital. Stabilitatea acestor active se va menține, ceea ce le va face să fie o opțiune bună pentru investitori, însă va trece o perioadă de timp până apetitul investițional va reveni la nivelul pre-Covid19.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare DEVO 2020 – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori, aflat la a 3-a ediție, care va avea loc pe 23 octombrie, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel. 

 

Master Partner DEVO 2020: ARABESQUE. Professional Partners: KONEROCKWOOLDANFOSS. Parteneri: KNAUF INSULATIONKNAUFALUKÖNIGSTAHL, ZACARIA. Susținător și expozant: SKYLUX.

 

Mai multe detalii pe: www.bit.ly/devo-2020

 

Foto © Skanska Property România

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers