Președintele Asociației Europene a Profesioniștilor din Real Estate: În a doua parte a anului se așteaptă ca domeniul real estate să revină la normalitate, astfel încât să se recupereze o parte din afacerile pierdute

CEPI (Asociația Europeană a Profesioniștilor din Real Estate) își propune să sprijine tranzacțiile real estate europene și transfrontaliere prin dezvoltarea activităților profesioniștilor din domeniu ținând cont și de interesele consumatorilor. Karen Van De Woestyne este președinte al asociației din ianuarie 2020 și are o experiență de peste 15 ani în domeniul real estate.

 

DEVO: Din perspectiva asociației, cum va arăta a doua jumătate a anului pentru industria de real estate?

Karen Van De Woestyne: CEPI a sprijinit de la începutul pandemiei organizațiilor sale membre prin schimbul de informații legate de situația domeniului real estate la nivelul fiecărei țări și răspunsurile au fost considerate informații foarte utile pentru membrii care organizează strategiile și protocoalele lor locale. CEPI va continua să facă acest lucru deoarece tot mai multe țări se îndreaptă acum spre diferite faze de eliberare a restricțiilor.

 

De asemenea, CEPI se va concentra în a rămâne aproape de sprijinul și asistența pe care Uniunea Europeană le poate oferi, în special pentru sectoarele care au suferit daune din cauza crizei COVID-19 și se va asigura că autoritatea de reglementare a UE este pe deplin conștientă de impactul acestei crize asupra sectorului.

În tot acest timp, asociația nu va pierde din vedere prioritățile sale cheie pentru anul 2020: energia, digitalizarea, reglementarea și imaginea profesiei.

 

DEVO: Care sunt efectele pandemiei asupra domeniului real estate?

Karen Van De Woestyne: Este clar că în ultimele 2-3 luni sectorul a suferit grav din cauza pandemiei COVID-19. În majoritatea țărilor, activitățile noastre s-au redus la aproape zero, iar tranzacțiile au încetinit până la un ritm de aproximativ 10-15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Deci, pe termen scurt, sectorul a fost puternic afectat, iar CEPI împreună cu asociațiile sale naționale discută acum cu autoritățile naționale de reglementare și autoritățile naționale ce se poate face pentru a ajuta sectorul să facă față acestui impact imediat.

 

În a doua parte a anului, se așteaptă ca domeniul real estate să revină la normalitate, astfel încât să se recupereze o parte din afacerile pierdute.

 

DEVO: Cum pot contribui dezvoltările real estate la relansarea economică după această perioadă?

Karen Van De Woestyne: Domeniul real estate este un segment economic important în întreaga Europă. A fost întotdeauna un element esențial în strategiile economice ale țărilor europene și este pregătit să preia acest rol cu determinare în ciuda evenimentelor din ultimele 2-3 luni.

 

Considerăm că accentul nostru pe energie și digitalizare va fi esențial pentru programele de redresare economică din Europa:

  • Investiții semnificative vor trebui să aibă loc pentru îmbunătățirea eficienței energetice a stocului nostru de clădiri: reducerea energiei va duce la o mai bună izolare, reducerea emisiilor va duce la renovarea sistemelor de încălzire și vor fi introduse în timp mai multe panouri solare și pompe de căldură pentru a reduce la minimum dependența de carbon;
  • În același timp, digitalizarea își va face drum în sectorul nostru, dar și în stocul nostru de clădiri, cu tendința către clădiri inteligente.
  •  

DEVO: Ce schimbări credeți că vor apărea în industria real estate în lunile ce urmează?

Karen Van De Woestyne: O atenție sporită la soluțiile digitale este probabil una dintre lecțiile cheie din criza COVID-19. Administratorii de proprietăți s-au confruntat cu incapacitatea de a organiza ședințe de coproprietari, ceea ce a dus la tot felul de dificultăți. Agenții nu au putut să organizeze vizite la proprietăți, reducând numărul tranzacțiilor reale la un minim absolut. O serie de soluții virtuale pentru problemele de mai sus sunt discutate în prezent în mai multe țări europene și se speră că odată cu adoptarea acestor sectoare, sectorul nostru va fi mai bine echipat în cazul în care va avea loc o pandemie similară sau o reînviere a celui actual.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare DEVO 2020 – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori, aflat la a 3-a ediție, care va avea loc pe 23 octombrie, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel. 

 

Master Partner DEVO 2020: ARABESQUE. Professional Partners: KONEROCKWOOLDANFOSS. Parteneri: KNAUF INSULATIONKNAUFALUKÖNIGSTAHL, ZACARIA. Susținător și expozant: SKYLUX. Parteneri Media: ZeppelinIglooSpațiul Construit. Partener Instituțional: Ordinul Arhitecților din România

 

Mai multe detalii pe: www.bit.ly/devo-2020

 

Foto © CEPI

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers