Ovidiu Bucătaru, RALF 2020: Grup Șerban Holding a reușit să pună în funcțiune un sistem de irigații pentru a aduce României încă 600 de hectare irigate

Ovidiu Bucătaru este CFO Grup Șerban Holding, grup ce exploatează o suprafață de 12000 de hectare. Pe 20 Noiembrie a participat în calitate de Speaker la cea de-a cincea ediție a Forumului Internațional al Marilor Fermieri – RALF.

 

„Astăzi suntem într-un moment în care cu siguranță știm că ceea ce ne-a adus aici nu ne va duce mai departe. A fost un an cu foarte multe provocări, cu foarte multe teste. Vorbim, pe lângă ceea ce înseamnă pandemia Covid, de un grup care se află în partea de est a României, un grup ce a fost afectat, cu un deficit de productivitate de 42%. Așadar, lucrurile au fost într-adevăr foarte grave.

 

Direcțiile pe care le-am văzut și modul în care am interacționat, pentru că am văzut că suntem în fața unor situații care necesită decizii, de a le accelera și implementa. Una dintre ele a fost legată de ceea ce înseamnă infrastructura de irigații. Grup Șerban Holding a reușit să pună în funcțiune un sistem de irigații pentru a aduce României încă 600 de hectare.

 

Ceea ce am regăsit în perioada aceasta este un mod de a lucra și de a merge în continuare alături de un factor de decizie extrem de important, respectiv statul român. Trebuie să înțelegem foarte bine că oricât de mult ne-am dori, că oricât de multe resurse am avea și câte planuri, fără a merge împreună pe acest drum, astfel încât să avem suportul pentru ceea ce înseamnă infrastructura primară, nu vom reuși. Este un lucru pozitiv și credem că va continua pentru că vorbim de o perioadă, de un plan bugetar 2021-2027 care este șansa României. Vorbim de 80 de miliarde care se află la dispoziția noastră. 80 de miliarde înseamnă astăzi peste 5% din PIB-ul României. România, din 1990 și până astăzi, nu a avut șansa să investească mai mult de 3% din PIB. Urmează o perioadă, care credem că e șansa României, iar noi agricultorii putem beneficia pentru că din acele 80 de miliarde, 16 miliarde sunt pentru noi. Vorbim despre programele pe care le avem: Renew Europe, Next Generation, Horizon, etc. Noi vom continua și vom face demersurile, respectiv proiectele necesare pentru a ne dezvolta capacitatea de irigații. 

 

O altă direcție pe care care au adus-o în discuție și ceilalți este partea de educație agronomică. Cineva trebuie să facă această educație pentru că familia, din păcate, nu mai reușește. Este o bază foarte slabă. Mergem în școală și acolo putem recupera niște elemente care sunt deficitare, dar ajungem și la angajator. Astăzi România dispune de sub 1% specialiști cu studii de baza sau superioare în agricultură. Vorbim de o medie europeană care se duce peste 70%. Doar așa vom putea să punem în valoare toate tehnologiile, toate investițiile, pentru că nu e necesar doar să pui banii, ci e necesar să găsești și specialistul care să opereze acel utilaj, acel sistem de irigații, altfel, vei avea cu siguranță prejudicii, iar ceea ce înseamnă o asigurare cu privire la operarea defectuoasă, este evident că nimeni nu va putea asigura și oferi o garanție pentru ceea ce înseamnă lipsă de cunoaștere.

 

Noi în fiecare an reușim să aducem din Universitățile din România câte 10 tineri specialiști. Este adevărat că rata de retenție este foarte redusă, este maxim spre 20%, poate 1 sau 2 dintre ei, dar ei sunt șansa de a merge mai departe. Pentru că vorbim de o agricultură care a crescut pe experiențe, pe experiențe care sunt foarte bune. Sunt fermieri care sunt la o vârstă foarte înaintată, cu o experiență foarte mare, iar problema se pune cum vor transmite ei pe mai departe următoarelor generații. Nu este ușor, ci este un efort fantastic, dar noi Grup Șerban, încercăm să îl facem. Avem și momente în care spunem că ne ajunge, dar momentan nu identificăm altă soluție. Putem discuta de robotizare, digitalizare, și chiar dacă agricultura nu implică un capital uman intensiv, dacă ne uităm pe toate financiarele companiilor din România, costurile cu componenta salarială sunt în creștere, dar sunt mult mai mici față de alte domenii.

 

A treia direcție pe care o aduc în discuție este tot ceea ce înseamnă finanțare. Pentru că, fie că ne place sau nu, cine are aurul face regulile. Fără bani, fără a pune în mișcare, fără a capitaliza firmele românești, nu vom reuși să punem în valoare tot ceea ce vrem. Putem să avem planuri peste planuri. Vorbeam acum mai bine de 6 luni despre ce vrem noi până la urmă, că zona de finanțare, zona de garanții este una extrem de importantă. Există mecanisme care se pun în mișcare.”

 

RALF 2020 – Forumul Internațional al Marilor Fermieri este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu Corteva Agriscience, CEC Bank, FMC Agro România și Agricloud.

 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers