Nicu Vasile, RALF 2020: A venit vremea să devenim cu adevărat puternici, să determinăm noi apariția unei legi care să ne fie cu adevărat de ajutor, să fim în stare să ne sprijinim singuri în vremuri ca cele de acum

Nicu Vasile este președintele LAPAR. Pe 20 Noiembrie a participat în calitate de Speaker la cea de-a cincea ediție a Forumului Internațional al Marilor Fermieri – RALF.

 

„Stimați invitați, cu două adevărate catastrofe ne-am confruntat în ultima vreme: epidemia provocată de Covid-19 și seceta care ar putea pune capăt multor afaceri din agricultură. Cu epidemia sper să ne descurcăm până la urmă cu mai multă responsabilitate și reguli. Seceta este cea care ne-a dat mari bătăi de cap, iar mulți dintre noi nici acum nu au găsit o soluție viabilă pentru problemele apărute. Ne gândim că tare bine ar fi fost dacă toată România era irigată sau dacă ar fi existat un fond mutual ori dacă toate culturile care au avut de suferit ar fi fost asigurate de statul Român. Atunci probabil eram mult mai grijulii cu banii pe care îi risipim.

 

Asigurările sunt o altă problemă. Ele sunt uneori costisitoare, iar la despăgubire s-ar putea să nu primești adevărata valoare a pierderilor. Așa că deocamdată pentru mulți dintre noi speranța unei reveniri financiare, după gravele pierderi, stă în acțiunile guvernamentale. Este rău însă că după atâția ani de democrație nu am învățat să dezvoltăm și să aplicăm strategii economice naționale. Muncim precum meșterul Manole: ce construim ziua, ne dărâmă noaptea. La distrus suntem campioni dovadă stau datele economice, situația noastră economică, a cetățenilor, dar și a firmelor care sunt tot mai decapitalizate. Rămâne să vedem cum ne descurcăm în perspectiva viitorului an agricol: cu bani puțini și datorii mari.

 

Eu sugerez o schimbare de atitudine și mod de acțiune pentru că tot am alcătuit alianța pentru agricultură și cooperare. Nu mi se pare normal să așteptăm un ajutor din partea autorităților și poate că ar trebui să facem mai multe pentru a ne ajuta singuri. Să luăm exemplul colegilor fermieri din Franța și din alte state unde ei reușesc să se unească în diferite fonduri și asociații și să ne asigure nouă bunurile și culturile. Ei sunt acționarii firmelor de asigurări sau și-au făcut firme de comerț cu cereale și ne preiau cerealele. Mulțumim!

 

Sigur că un sprijin din partea statului în anii grei este binevenit pentru că statul încasează mulți bani din munca noastră. Dar poate că a venit vremea să devenim cu adevărat puternici, să determinăm noi apariția unei legi care să ne fie cu adevărat de ajutor, să fim în stare să ne sprijinim singuri în vremuri ca cele de acum. Asta înseamnă mai multă unitate de acțiune, nu doar la nivel declarativ.

 

Voi aborda acum și problema forței de muncă. Această problemă a devenit tot mai gravă cu fiecare an care a trecut. Aici nu găsesc nicio vină celor care fac agricultură pentru că noi suntem cei care angajăm și plătim. Sistemul ajutoarelor sociale promovat cu generozitate ne-a adus în situația în care nu mai găsim pe cine să angajăm. În acest fel criza forței de muncă din România se simte acut și în agricultură. Mai ales că spre deosebire de alte sectoare ale economiei, forța de muncă din agricultură are un nivel ridicat de îmbătrânire și un nivel redus de pregătire profesională. Cu toate eforturile noastre și cu dezvoltarea parteneriatelor educaționale tot nu am rezolvat mare lucru, iar soluția nu stă în puterea noastră atâta vreme cât statul încurajează nemunca. Mirajul banilor câștigați mai ușor în statele vestice ne dă mari bătăi de cap și așa va fi și în continuare.

 

Am cerut executivului să extindă grila de impozitare în agricultură precum în sectorul construcțiilor, această modalitate ar stimula și tinerii să rămână la sat. Astfel, putem stopa migrarea forței de muncă de la sat la oraș, iar economiile la nivel bugetar ar fi însemnate prin creșterea competitivității naționale. România este o țară preponderent agrară, furnizează materii prime și forță de muncă pentru alte economii foarte bine structurate. 

 

România este singura țară din Uniunea Europeană care are ieșiri de capital stabil, cu alte cuvinte, intrările de fonduri europene și investițiile străine directe nu acoperă deficitul contului curent. Guvernul României nu face decât să scoată banii din țară, atunci când dictează creșteri de beneficii bănești fără o acoperire reală în producție. Relansarea din 2021 va fi destul de grea dacă nu chiar imposibilă.”

 

RALF 2020 – Forumul Internațional al Marilor Fermieri este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu Corteva Agriscience, CEC Bank, FMC Agro România și Agricloud.

 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers