Nicu Șerban: Estimăm că vom majora suprafața irigată la 2000 ha în sezonul agricol 2021-2022

Nicu Șerban conduce grupul Șerban Holding, care exploatează peste 12.000 de hectare și are următoarele obiecte de activitate: agricultură, comerț cu cereale, plante oleaginoase și leguminoase, creșterea păsărilor, panificație, patiserie-cofetărie, alimentație publică (lanț propriu de magazine – Băcăniile Șerban), distribuție și transport.

 

RALF: Ce măsuri recente ați luat în noul context economic creat de pandemia de coronavirus?

Nicu Șerban: În această perioadă, deși nu este ușor pentru nimeni, este foarte important să rămânem responsabili și pozitivi în gândire. Deoarece domeniul nostru de activitate este agroalimentar, nu ne-am oprit activitatea și am luat toate măsurile necesare pentru a preveni răspândirea COVID-19, protejându-ne colegii și clienții. Astfel, în toate domeniile de activitate am încercat să formăm un scut împotriva Covid-19. O parte dintre măsurile luate:

  • dezinfectăm continuu toate unitățile de producție și lucru
  • la intrarea în fiecare unitate am amplasat dezinfectanți
  • am pus la dispoziția angajaților echipamente de protecție
  • am realizat schimburi separate de lucru astfel încât turele de angajați să nu se intersecteze între ele
  • în magazinele proprii, Băcăniile Șerban, am instalat paravane de protecție între client și vânzător
  • informăm continuu angajații, clienții și partenerii, despre măsurile de prevenție împotriva virusului
  • se monitorizează permanent de către șefii punctelor de lucru starea de sănătate a personalului angajat la intrarea în spațiile de lucru cât și pe timpul lucrului și se interzice desfășurarea activității pentru acele persoane care au simptomatologie asemănătoare COVID-19
  • manipularea și livrarea mărfurilor se face în condiții de maximă igienă
  • pentru a garanta continuitatea activității de producție, logistică și transport a companiilor din grup, în eventualitatea prezenței suspiciunilor unei posibile infecții cu Covid-19 sau a confirmării infecției cu acest virus, am implementat instrucțiuni de lucru privind măsurile ce pot fi aplicate în cazul persoanelor identificate pozitiv cu Covid-19, precum și a celor care au interacționat cu persoanele infectate.

În continuare urmărim evoluția evenimentelor pentru a aplica soluții la timp și facem eforturi considerabile pentru a susține costurile suplimentare generate de aceasta criză.

 

RALF: Care sunt solicitările dumneavoastră pentru autorități?

Nicu Șerban: Agricultura, din cele mai vechi timpuri continuă să rămână un domeniu vital de activitate al omului. Este o sursă de hrană, un furnizor important de materie primă pentru industrie şi totodată o piaţă de desfacere pentru producţia acesteia.

 

Drept urmare considerăm că în această criză trebuie să rămânem în prima linie, iar autoritățile să ne susțină, să păstreze și să îmbunătățească nivelul de digitalizare al instituțiilor, astfel încât toate documentele să fie transmise online. De asemenea, ne-am dori ca autoritățile să realizeze un grad cât mai mare a interacțiunilor cu companiile prin ghișeul unic.

 

În plus, în contextul secetei pedologice pe care o traversăm este nevoie de redeschiderea sesiunii de depunere proiecte sM 4.3 irigaţii cu majorarea sumelor eligibile pe proiect şi a fondurilor alocate. Pentru a reuși să deblocăm investițiile în rețeaua secundară de irigații, demersul de redeschidere a sesiunii de depunere trebuie realizat imediat, iar cu ajutor de stat, să reușim să beneficiem de ajutoare financiare nerambursabile de până la 95%, cu alocare de surse de finanţare şi norme metodologice.

 

Mai mult, din cauza secetei prelungite care a afectat drastic culturile de grâu, orz, rapiţă şi secară, însămânţate în toamnă, autorităţile ar trebui să ia măsuri concrete, acum, pentru a moderniza şi extinde suprafaţa irigabilă a României, de numai 1 milion de hectare în prezent, reprezentând 10% din suprafaţa arabilă.

 

RALF: Cum arată anul 2020, la acest moment, pentru fermieri?    

Nicu Șerban: Anul acesta ne confruntăm cu o secetă destul de agresivă care în mod sigur va afecta producțiile dacă în perioada imediat apropiată nu ne vom bucura de precipitații bogate din punct de vedere cantitativ.

 

În momentul de față avem peste 12.000 de hectare de cultură mare, cereale și plante oleaginoase și 350 hectare de legume si rădăcinoase. Anul acesta am investit într-un sistem de irigații care acoperă o suprafață de 600 ha, pentru a ne ajuta în astfel de momente de secetă. Sistemul dispune de fertilizare și automatizare, senzori de umiditate și temperatură, precum și de o stație meteo.

 

Prin intermediul OUAI Sascut, cea mai mare organizație de apă pentru irigații din cele 11 OUAI-uri de pe raza județului Bacău, cu o suprafață potențial irigabilă de 5000 ha de teren, estimăm că vom majora suprafața irigată la 2000 ha în sezonul agricol 2021-2022.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare RALF 2020 Forumul Internațional al Marilor Fermieri, aflat la a 5-a ediție, care va avea loc pe 20 noiembrie, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

 

Master Partner RALF 2020 – Corteva. Partener: FMC, CEC Bank. Partener Media Principal: Revista Ferma.

 

Mai multe aici.

 

Foto © Grup Șerban

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Fermier în Linia Întâi

Pe 21 iulie 2020, ora 10:00, BORO Communication va organiza în parteneriat cu Corteva Agriscience România evenimentul online Fermier în Linia Întâi, parte a campaniei de comunicare

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers