Mihai Păduroiu, One United Properties: Pentru noi, finalul de an este unul bun, avem un grad de preînchiriere între 50% și 70% în toate proiectele noi

Urmăriți România Construiește pe Facebook și pe LinkedIN

 

Mihai Păduroiu este CEO Office Division la One United Properties. Pe 23 octombrie a participat în calitate de speaker în cadrul celei de-a treia ediții a Forumului Internațional al Marilor Dezvoltatori DEVO.

 

„E un an cu foarte multe provocări, cu schimbări fundamentale care ne afectează pe toate planurile. Sunt bucuros să menționez că noi am rămas foarte activi în toată această perioadă. Avem în acest moment opt șantiere deschise în București și Mamaia, dintre care trei au și componente de birouri, restul fiind exclusiv rezidențiale. Pe segmentul rezidențial cererea a fost foarte dinamică, foarte bună, mai ales în perioada verii cererea a atins un nivel record, vânzările au fost foarte bune, ceea ce a permis proiectelor să continue. Pe partea de birouri, lucrurile au fost puțin mai complicate, în sensul că, în prima etapă a pandemiei procesele decizionale au fost foarte mult întârziate. În același timp, a apărut acest val de emoție care a lovit pe toate planurile, a determinat foarte multă incertitudine, dar pe măsură ce am intrat în vară, oamenii au înțeles că trebuie să ne adaptăm rapid la această nouă realitate.

 

Strategiile au început și ele să se adapteze noului context și am început să observăm o intensificare a proceselor de închiriere și, bineînțeles, cu alte criterii care primează, cum ar fi certificările – LEED, WELL, care atestă siguranța spațiului pentru revenirea angajaților la birou, diverse măsuri operaționale ce țin de fluxuri, de igienizare și așa mai departe. Ne-am bucura să vedem cum companiile au înțeles cât de important este mediul de lucru, biroul ca piatră de temelie în tot procesul creativ și în toată activitatea companiei care generează valoare și chiar dacă astăzi o parte dintre angajați rămân și lucrează de acasă sau din afara biroului, pe termen lung acesta rămâne un factor primordial în efectuarea performanței.

 

Pentru noi, finalul de an este unul bun, avem un grad de preînchiriere între 50% și 70% în toate proiectele noi. Deși a fost o perioadă cu multe provocări, cu multe încercări, ne-am adaptat, am răspuns nevoilor chiriașilor existenți și chiriașilor cu care eram în discuții și a căror agendă s-a transformat din cazua pandemiei, cu priorități și nevoi diferite. Astfel, finalul de an este unul bun. Mergem către anul viitor cu cel puțin două proiecte închiriate 100%, pe care le putem pregăti inclusiv pentru un potențial exit, și cu două noi faze pentru dezvoltarea ulterioară pe care le pregătim. Cel mai probabil vom începe faza 2 de la One Cotroceni Park, un proiect care a avut succes chiar și pe perioada pandemiei, fiind un proiect mixt, cu o componentă comercială și rezidențială dezvoltată. Noi credem într-o revenire destul de puternică a cererii anul viitor.

 

Cererea pe piața de birouri clar s-a contractat, nu dramatic, dar există o contracție. Credem că anul viitor, odată cu integrarea acestei noi realități în strategia companiilor, va exista o creștere a cererii, ceea ce nu este neapărat reflectată în livrările de spații de birouri. Deci, strict pentru anul viitor, există un scenariu în care va fi o cerere excedentară și atunci pentru dezvoltatori aceasta înseamnă o poziție destul de bună pentru piață pe termen lung. Nu e un lucru foarte sănătos să scadă rata de neocupare, dar sperăm că această situație va încuraja investițiile care au fost amânate să revină, pentru a asigura o creștere sănătoasă și o evoluție matură a întregii pieței. Există și un scenariu în care această revenire va fi mai degrabă la finalul anului 2021 și atunci livrările pentru anul viitor vor fi foarte scăzute.

 

Nevoia companiilor în continuare există, dimpotrivă sunt segmente din economie care au evoluat foarte bine în perioada asta, multe companii care cresc, care cumpără alte companii, care angajează și care au nevoie de un loc de unde să poată continua procesul creativ și să poată aduce valoare în continuare în economie. Atunci e clar că, într-o măsură sau alta, piața are nevoie în continuare de proiecte noi și de a păstra trendul de livrări.”

 

DEVO 2020 – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu ArabesqueKONERockwoolDanfossKnauf InsulationKnauf GipsAlukönigstahlZacariaIULIUSNordisSpeedwellSkyluxMillstone.

 

Foto © Mihai Păduroiu

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers