Mihai Moia, ROENEF: Am văzut că industria este pregătită să ofere soluții României pentru atingerea țintelor în materie de renovare energetică

Mihai Moia este Director Executiv în cadrul Asociației pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri – ROENEF. A participat pe 18 august 2020, în calitate de speaker, la evenimentul online Locuința Eficientă – Xgroup Meetings Real Estate, parte a celei de-a doua ediții a evenimentului Building Home – International Good Living Forum.

 

În continuare puteți urmări un sumar la intervenției domnului Mihai Moia din cadrul evenimentului:

 

„În numele asociației pe care o conduc, Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri – ROENEF, nu pot decât să spun că mă bucură foarte mult să văd acest context favorabil pe care îl întâlnim astăzi în România, în care Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu alocă o importanță deosebită creșterii performanței energetice a clădirilor, pentru că știm că în România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, are niște ținte foarte ambițioase de atins în acest subiect. 

 

Mai mult decât atât, știm că avem un stoc de clădiri învechite, ineficiente din punct de vedere energetic și fiindcă vorbim astăzi de locuința eficientă, putem discuta astăzi despre acest segment al caselor, care în ultimii ani a fost ignorat în România și asociația noastră a promovat la nivel guvernamental această idee și necesitate de a aloca o atenție mai mare acestui segment de clădiri. Dacă până acum am avut fonduri europene, prin diverse mijloace (de exemplu rata de renovare a clădirilor publice, care a fost în atenția programelor de finanțare), iată casele ce nu au avut o finanțare nerambursabilă și trebuia să fie corectat lucrul acesta. 

 

Acest program de pionierat pe care îl avem astăzi pus la dispoziție de AFM va fi un exemplu de succes și mă bazez și pe experiența din alte state membre, pentru că noi, la nivel de asociație, deja știm cum funcționează lucrurile și în alte state membre unde avem asociații similare. Subiectul este foarte vast, putem pune accentul pe faptul că beneficiarii au în sfârșit un instrument de finanțare, pe faptul că ne dorim să scoatem din sărăcie energetică o categorie foarte mare de beneficiari sau faptul că ne dorim să vedem în România și aici extind puțin subiectul, mergând și către clădiri publice sau către toate tipurile de renovări pentru că sunt mai multe programe de finanțare active sau care vor deveni active în România. 

 

Vorbind de renovare energetică aprofundată, cred că este o problemă la nivelul Uniunii Europene și deja se vorbește despre faptul că nu putem să ne atingem țintele asumate fără să creștem rata de renovare. Acel minim 3% și mai mult decât atât, din acești 3% să vedem renovări aprofundate, care aduc o economie de energie de peste 60%, iar acest lucru nu se poate face decât apelând la cele mai înalte tehnologii, efectiv mergând pe niște indicatori, pe materiale de calitate, pe cele mai avansate tehnologii, pe o actualizare a normativelor, la nivel de țară. Practic, ceea ce am văzut și acesta a fost avantajul meu, în calitate de Director Executiv al acestei asociații, am văzut că industria este pregătită să ofere soluții României pentru atingerea țintelor în materie de renovare energetică.

 

Demersurile noastre sunt de a ridica cadrul legislativ pe de o parte, normativ, de strategii guvernamentale și de coerență între diversele acțiuni ale instituțiilor statului la nivel central, dar și această abordare a beneficiarilor, să punem accent pe calitatea spațiului locuit, nu numai să vorbim despre economie de energie. Pentru că trebuie să fim conștienți, din ce în ce mai mult că ne petrecem 90% din timp în clădiri, calitatea aerului interior – clădiri sănătoase – își pun accentul asupra noastră, asupra sănătății noastre. Atunci când vorbim de un program de renovare nu vorbim doar de economie de energie, de un beneficiu economic, ci și un beneficiu la nivel de mediu, pentru că știm că clădirile generează cele mai mari emisii cu efect de seră, peste 36% la nivelul UE, peste 40% în România și, mai mult decât atât, vorbim de beneficii asupra sănătății oamenilor. Iată că avem studii, „Barometrul caselor sănătoase” efectuat de Velux în care s-a demonstrat că o casă sănătoasă crește randamentul, capacitatea de a învăța, cu cel puțin 15% și deja studii care ne arată în mod clar că 1 Euro investit în renovare energetică așa cum trebuie conduce în mod absolut la cel puțin 0.7 Euro economii. 

 

Alte state membre au înțeles că renovarea energetică a clădirilor prezintă atâtea beneficii și că orice proprietar ar trebui să facă eforturi susținute pentru a face lucrul acesta indiferent că există o finanțare nerambursabilă sau nu. Noi ne-am obișnuit în România și iată că și în Bulgaria se întâmplă același lucru din păcate, dacă avem programe de finanțare și dacă se poate 100% – vom face ceva, dacă nu – să facă statul. Cred că trebuie să schimbăm această mentalitate și mă bucur, pentru că programul acesta al AFM vine pentru prima dată în ajutorul acestui subiect, cu o finanțare în limita a maximum 60% din cheltuielile eligibile. Eu cred că am spart gheața cu acest lucru și abia aștept să văd rezultatele la nivelul pieței.”

 

Locuința Eficientă – Xgroup Meetings Real Estate este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu Rockwool și Danfoss

 

Mai multe despre conceptul Xgroup Meetings puteți afla aici.

 

Foto © Mihai Moia

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria construcții

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers