Mihai-Liviu Moraru, director general AFIR: Fondurile europene sunt echivalentul unor remedii excelente pentru o agricultură performantă

Mihai-Liviu Moraru este directorul general al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale.

 

RALF: Care sunt fondurile pe care le pot atrage fermierii români pentru irigații?

Mihai-Liviu Moraru: Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020, oferă fermierilor posibilitatea de a accesa fonduri europene nerambursabile pentru investiții în infrastructura secundară de irigații. Finanțarea este acordată prin submăsura 4.3 „Investitii pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole și silvice” a PNDR 2020.

 

Fondurile europene disponibile prin submăsura 4.3 pentru componenta infrastructură de irigații sunt 100% nerambursabile și nu pot depăși valoarea de 1 milion de euro/ proiect pentru sistemele de irigații aferente stațiilor de pompare de punere sub presiune (SPP). Reamintim că achiziția de echipamente de irigat pentru OUAI-uri/ FOUAI-uri este limitată la un procent de maximum 30% din valoarea totală eligibilă a proiectului, din care s-a scăzut valoarea aferentă echipamentelor de irigat.

 

Beneficiarii eligibili pentru acest tip de finanțare sunt Organizațiile Utilizatorilor de Apă pentru Irigaţii (OUAI), constituite din proprietari sau utilizatori de terenuri agricole conform legislaţiei în vigoare. De asemenea, Federațiile Organizațiilor Utilizatorilor de Apă pentru Irigaţii (FOUAI) pot depune cereri de finanțare numai în măsura în care sunt deținători de infrastructură secundară de irigații preluată prin protocol sau proces verbal de predare-primire ori alte documente (acest tip de infrastructură este definită conform Legii nr. 138/ 2004 a îmbunătățirilor funciare, cu modificările și completările ulterioare). Fac precizarea că sesiunea pentru submăsura 4.3 va fi deschisă începând din data de 1 iulie 2020, ora 09:00, ghidul solicitantului și toate documentele necesare întocmirii cererii de finanțarea și depunerii on-line a proiectului de investiții fiind disponibile pe pagina de internet a Agenției – www.afir.info.

 

RALF: Care sunt măsurile luate de AFIR pentru a-i ajuta pe fermieri în noul context economic?

Mihai-Liviu Moraru: Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a aplicat de urgență o serie de măsuri care vin în sprijinul beneficiarilor proiectelor finanțate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020). Deciziile luate de AFIR, în contextul pandemiei de COVID-19, sunt destinate asigurării continuității activității și derulării fondurilor europene acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020), în același timp cu asigurarea condițiilor necesare protejării sănătății beneficiarilor PNDR și pentru a preveni răspândirea virusului SARS-CoV-2. În această ordine de idei, prezentăm cele mai importante măsuri și facilități pe care beneficiarii noștri le au la dispoziție:

 

AFIR ESTE COMPLET FUNCȚIONAL ON-LINE

 

Sistemul informatic al AFIR permite parcurgerea tuturor etapelor procedurale, de la depunerea on-line a cererii de finanțare, la contractarea proiectului, la solicitarea de informații suplimentare, la depunerea contestațiilor, la avizarea dosarelor de achiziții și până la autorizarea cererilor de plată depuse de beneficiari. Nivelul de digitalizare al AFIR asigură derularea fără sincope a tuturor fluxurilor de lucru în mediul on-line. Totodată, sistemul informatic utilizează semnătura electronică pe toate documentele solicitate, semnătură electronică pe care AFIR o folosește în relația cu beneficiarii săi încă din 2018.

 

REORGANIZAREA, RESTRUCTURAREA SAU REPROGRAMAREA ACTIVITĂȚII

 

În primul rând, beneficiarii de fonduri europene nerambursabile acordate prin PNDR 2020 care se confruntă cu situații excepționale obiective cauzate de pandemia de COVID-19 (exemplu: lipsa forței de munca din partea contractorilor, izolarea la domiciliu, carantina etc.) și pentru a evita contaminarea cu COVID-19, își pot reorganiza, restructura sau reprograma activitatea care face obiectul finanțării, conform prevederilor din Anexa la Ordinul MADR nr. 78/ 19.03.2020.

 

Dacă beneficiarul PNDR nu poate să-și optimizeze activitatea, conform celor menționate mai sus, poate să solicite AFIR suspendarea prevederilor contractuale pe durata stării de urgență, cu asigurarea, după caz, a valabilității scrisorii de garantare sau a poliței de asigurare a avansului.

 

Subliniem faptul că AFIR a recomandat ca primul pas să fie reorganizarea sau restructurarea și

doar dacă nu există această posibilitate, beneficiarul să opteze pentru suspendarea contractului de finanțare, care presupune înghețarea activității și a finanțării.

 

ACHIZIȚII ON-LINE

 

Începând cu data de 27 martie 2020, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale primește spre analiză și avizare dosarele de achiziții ale beneficiarilor publici de finanțare europeană nerambursabilă doar prin intermediul noului modul on-line destinat achizițiilor pentru proiectele de investiții publice finanțate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020).

 

Noile funcționalități privind transmiterea dosarelor de achiziții sunt disponibile pentru fiecare proiect în parte în cadrul platformei on-line de depunere proiecte. Detalii privind pașii ce trebuie parcurși pot fi regăsite în cadrul paginii de instrucțiuni pentru modulele on-line, pagină accesibilă la adresa https://online.afir.info/Help.

 

NICIUN DOCUMENT NU SE MAI DEPUNE FIZIC LA AFIR

 

Beneficiarii PNDR 2020 pot folosi inclusiv noul CLOUD AFIR pentru a transmite documente. În contextul pandemiei de COVID-19, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) pune la dispoziția beneficiarilor finanțărilor acordate prin Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020) o soluție alternativă de transmitere a documentelor bazată pe tehnologia Cloud.

 

RALF: Cum arată anul 2020 pentru agricultura românească?

Mihai-Liviu Moraru: Nu m-aș putea hazarda în a face predicții în ceea ce privește producția agricolă a României pentru acest an. Domeniul nostru de activitate sunt fondurile europene. Acestea sunt echivalentul unor remedii excelente pentru o agricultură performantă. Din acest punct de vedere, până acum, anul 2020, pentru AFIR, nu arată deloc rău. Din ianuarie și până în prezent, am ajuns la un total de peste 367 de milioane de euro plăți efectuate prin noi pentru investițiile din mediul rural. Și am reușit această performanță în condițiile în care traversăm cu toții, beneficiari PNDR și angajați ai Agenției, o perioadă cu foarte multe provocări.

 

Revenind la anul agricol, îmi doresc ca munca susținută a fermierilor să fie răsplătită cu recolte bune, chiar dacă perspectivele sunt mai puțin favorabile ca în alți ani, atât economic, cât și climatic. MADR, Agenția, noi toți, vom fi mereu alături de ei, pentru că ne dorim o agricultură eficientă și cât mai puțin dependentă de clima din ce în ce mai capricioasă.



Interviul face parte din campania de comunicare a RALF Forumul Internațional al Marilor Fermieri, care va avea loc pe 20 noiembrie 2020, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

 

Master Partner RALF 2020 – Corteva. Partener: FMC, CEC Bank. Partener Media Principal: Revista Ferma.

 

Mai multe despre RALF puteți vizualiza aici.

 

Foto © news.ro

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Fermier în Linia Întâi

Pe 21 iulie 2020, ora 10:00, BORO Communication va organiza în parteneriat cu Corteva Agriscience România evenimentul online Fermier în Linia Întâi, parte a campaniei de comunicare

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers