Matius Ichim, arhitect: Industria de retail s-a adaptat la noul context prin pop-up store-uri, îmbinarea spațiului fizic cu cel digital, social communication și consiliere online în timp real

Matius Ichim este Managing Partner în cadrul biroului de arhitectură Matius Studio. Pe 23 octombrie a participat în calitate de speaker în cadrul Xgrupului „Oameni, clădiri, orașe inteligente”, parte a celei de-a treia ediții a Forumului Internațional al Marilor Dezvoltatori DEVO.

 

„Eu reprezint un birou de arhitectura specializat exclusiv pentru zona comercială, cea a spațiilor de retail. Surprinzător, chiar dacă retailul a întâmpinat un obstacol foarte evident din punct de vedere financiar, se pare că s-a repliat și face față noilor solicitări. Aș vrea să vorbesc puțin despre cum face față sau cum se adaptează spațiile comerciale la această criză sanitară, despre atenția solicitată de climate change și despre o prezenta din ce în ce mai vizibilă în relația dintre digital și spațiul fizic și anume cel al transportatorilor sau curierilor. Cred că un banal pachet care te așteaptă sau vine la ușă prin intermediul unui curier se poate transforma într-o experiență plăcută. Poate noi ca arhitecți ar trebui să dedicăm atenția necesară logistic (mă aștept pe viitor să fie și roboți, drone care să facă livrări) pentru ca acest lucru să devină o experiență plăcută.

 

De la începutul pandemiei, noi ca birou ne-am pus întrebarea cum vom putea să venim în întâmpinarea clienților noștri și am constatat că nici ei nu au stat degeaba. Într-un fel, premisele digitalizării spațiului comercial s-au întâmplat cu mult timp în urmă, dar acum aceasta este mult mai accelerată și mai evidentă. Spre exemplu, una dintre clientele noastre deschide pop-up store-uri pentru că dezvoltatorii de spațiile comerciale nu își permit ca acestea să rămână neînchiriate, și între două închirieri apar aceste entități.

 

Retailerii sunt dispuși să experimenteze o formulă de scurtă durată într-un centru comercial și de aproximativ 2 ani am început să experimentăm aceste pop-up-uri. Această clientă de care vă spuneam, Styland, m-a surprins deoarece a venit cu un concept nou pentru ceea ce înseamnă retailul clasic în România. Este vorba de „spațiul phygital”,”, adică fizic combinat cu digital. Cred că acesta este o componentă interesantă, un barometru în industria retail. Tot în aceste spații vom găsi o componentă de social communication. În interiorul vitrinei, în locul manechinelor statice vom vedea clienții care își fac povestea acolo. Probează diferite ținute, le validează cu „tribul” lor online, în acest fel creează și acel „zgomot”, acea mișcare ce poate crea apetit și pentru trecători. Un alt exemplu de adaptare la situația actuală este cel al unui magazin stradal de această dată. Știm foarte bine că online-ul erodează foarte mult din piața celor care au spații comerciale și, încetul cu încetul, spațiile comerciale devin un showroom. De pilda, F 64 a introdus pe site-ul lor un concept de consultanță live.

 

Aș vrea să vă mai povestesc ceva despre un spațiu care urmează să se lanseze în acest sfârșit de an. Este vorba despre un retailer care își reorientează businessul dinspre zona de turism către un market place cu produse de larg consum – Yuga. Este un concept care se adresează familiei și care îmbină din ce în ce mai pregnant componenta achiziției online în magazin. Și achiziția recurentă, tot legat de proximitate, atât pentru produse de întreținere, cât și pentru hrană, pentru întreaga familie. Este un concept foarte interesant și foarte fresh, din toate punctele de vedere, inclusiv tehnologic.

 

În încheiere mi-ar plăcea să dezbatem despre o componentă ecologică pentru că sunt preocupat de faptul că industria de care mă ocup eu este prin dinamismul și adaptabilitatea la tot felul de provocări ale pieței, una care produce foarte multe deșeuri prin construcții. Simt nevoia să am o discuție cu producătorii și marii distribuitori de materiale de construcții despre cum se face upcycling-ul, dacă sunt dispuși să facă upcycling și dacă există o politică pentru comunități de a face reciclare diferențiată. De asemenea, mi-ar plăcea foarte mult dacă suscită interesul să vorbim despre o platformă pe care am lansat-o anul acesta și care este dedicată exclusiv clienților noștri, care se numește PRIORETAIL. Este un ecosistem ce se dezvoltă în jurul nevoilor sutelor de rețele de retail din România.”

 

Xgrupul Oameni, clădiri și orașe inteligente este un proiect realizat de BORO Communication,
în parteneriat cu Arabesque, KONE, Rockwool, Danfoss, Knauf Insulation, Knauf Gips,
Alukönigstahl, Zacaria, Iulius, Nordis, Speedwell, Skylux, Millstone.

 

Mai multe despre conceptul Xgroup Meetings puteți afla aici.

 

Foto © Matius Ichim

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria arhitectură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers