Martin Jasper, arhitect: După această perioadă vom utiliza mai conștient și eficient resursele și spațiile de care dispunem

Martin Jasper este fondatorul biroului de arhitectură JASPER ARCHITECTS cu sedii în Berlin și Buenos Aires. Biroul pune accent puternic pe designul durabil, precum și pe explorarea tehnologiilor de vârf pentru soluții de construcții inteligente.

 

DEVO: Ce așteptări au marii dezvoltatori de la un arhitect?

Martin Jasper: În cazul proiectelor mari, construcția se va desfășura pe parcursul a 4-5 ani sau chiar mai mult până când acesta va fi finalizat. Așadar, ca arhitecți, în faza de proiectare inițială, trebuie să ne asigurăm că vom crea o viziune care, la momentul finalizării acesteia, va fi de actualitate. În plus față de cerințele clientului, arhitectul trebuie să fie pregătit și să înțeleagă clar procesele și tendințele actuale din societate și modul în care acestea pot fi integrate în proiectul la care lucrează. Rapiditatea cu care se schimbă lucrurile în zilele de astăzi devine astfel o mare provocare.

 

La un alt nivel, arhitectul împarte responsabilitatea cu dezvoltatorul pentru impactul pe care proiectul îl va avea asupra mediului. Deoarece vorbim despre proiecte de mari dimensiuni, acest lucru devine și mai relevant. Procesele de includere a comunității, pe de o parte, și capacitatea de a colabora cu autoritățile municipale, este sarcina principală pe care arhitectul trebuie să o conducă. Trebuie să vă asigurați că reprezentați și respectați obiectivele clientului, creând totuși un teren comun cu autoritățile locale astfel încât proiectul să prospere. La final, scopul este să se creeze o comunitate – fiecare proiect reprezintă o șansă de a crea o etapă suplimentară pentru dezvoltarea vieții oamenilor.

 

Celălalt obiectiv comun al dezvoltatorului și arhitectului este acela de a crea o piesă de arhitectură unică, să fie o reprezentare iconică. În același timp, trebuie să iasă în evidență. Arhitectul trebuie să aibă în vedere că un proiect are un impact de lungă durată asupra imaginii dezvoltatorului, iar la acest lucru trebuie să se lucreze cu atenție.

 

Un alt aspect este, desigur, profitabilitatea proiectului. Arhitectul își asumă responsabilitatea pentru a transforma investiția clientului său în cel mai bun echilibru posibil între economie, unicitate și calitate. El trebuie să controleze întregul proces și, în întreaga sa complexitate, să asigure respectarea dorințelor clientului.

 

Adesea compar relația dintre arhitect și dezvoltator de proiecte real estate cu ceea ce ar fi echipa unui regizor și a unui producător atunci când creează un film. Dezvoltatorul își pune încrederea în arhitect pentru a fi persoana responsabilă pentru a asigura realizarea unei viziuni comune, încadrând parametrii unei realități economice și de timp, și, în același timp, pentru a-i adăuga o notă unică.

 

DEVO: Care este stadiul proiectului UP! Berlin în acest moment și care este ritmul de lucru?

Martin Jasper: Construcția proiectului este în desfășurare, fiind în proporție de aproximativ 80% finalizată. Din fericire, ritmul lucrărilor de construcție a fost neschimbat și a continuat de-a lungul întregii crize pandemice. La Berlin, restricțiile privind șantierele au fost moderate, axate pe implementarea regulilor specifice privind securitatea lucrătorilor pe șantiere. Având în vedere că aceste reguli au fost urmate în mod corespunzător, procesele de construcție ar putea progresa fără un impact negativ mare.

 

DEVO: Ce credeți că am învățat până acum din această experiență provocată de pandemie?

Martin Jasper: Având un impact global, există o gamă largă de chestiuni în societățile noastre care au fost afectate de această pandemie, pe toate nivelurile și am învățat din fiecare câte ceva.

 

De-a lungul activității noastre în diferite locații, cum ar fi America de Sud și Europa, am devenit conștienți de discrepanțele evidente în provocările provocate de pandemie. Spre exemplu, în Germania, impactul a fost moderat, pe când în America Latină, efectele expunerii la sistemele de sănătate deficitare și economiile mai fragile, încep acum să se arate. În multe orașe, cum ar fi Buenos Aires sau orașul meu de naștere Guayaquil din Ecuador, pandemia a avut un impact teribil asupra societății.

 

Acest lucru arată responsabilitatea permanentă a celor care iau decizii pentru abordarea acestor probleme în cel mai urgent și holistic mod posibil. Trebuie găsite soluții pentru a integra realitatea inconfundabilă a acestor structuri într-o rețea urbană funcțională.

 

Concentrându-ne mai mult pe munca noastră și privind înapoi la propria experiență, cred că unul dintre cele mai imediate efecte a fost perceput în munca noastră de zi cu zi. Au fost probleme în ceea ce-i privește pe partenerii noștri de proiect pentru că a existat o schimbare a modului de lucru impus de pandemie: lucru descentralizat, birou de acasă, întâlniri virtuale și lista poate continua.

 

Pentru firma noastră, care este concepută pentru a lucra la nivel global și într-un domeniu în care instrumentele de lucru s-au dezvoltat din ce în ce mai mult în spațiul digital și virtual, nu au existat schimbări în rutinele noastre zilnice. Întâlnirile virtuale, revizuirea planurilor pe ecrane partajate, recenziile pe modelele 3D digitale și întâlnirile ulterioare din online din cadrul proiectului fac parte din comunitatea și modul nostru de lucru.

 

Pe de altă parte, ceea ce ne-a surprins a fost nepregătirea și lipsa de experiență a altor companii și parteneri de proiecte, însă, cu toate acestea, s-au adaptat foarte rapid și au învățat.

Consider că această experiență a pandemiei va fi o șansă pentru planificatorii urbani să se gândească la strategiile privind aglomărările urbane și structurile mono din dezvoltările proiectelor.

 

Ideea și posibilitatea descentralizării muncii sunt acum un fapt dovedit empiric pentru aproape toată lumea, în timp ce necesitatea unor cantități imense de zone urbane și de real estate dedicate pentru utilizarea birourilor este extrem de discutabilă. Este mai probabil să se ia în considerare posibilitatea îmbinării sau apropierii spațiului de birou, a spațiului de locuit și a altor funcții din zonele comune.

 

Acest lucru ar putea crea o tendință pentru a fi concepute noi forme de muncă și locuințe, în care clădirile rezidențiale includ zone pentru întâlniri de lucru și unde biroul de acasă ar putea deveni o parte centrală a unui plan de viitor al unităților rezidențiale.

O tendință care s-a dezvoltat deja în proiectele de birouri din ultimul deceniu este de a aduce viața privată în birou – cu activități de agrement, wellness și experiențe culinare. Acum tendința se extinde și spațiul de la birou se contopește în casă.

 

Poate că în viitor vom dezvolta case și apartamente cu totul altfel, pentru că trebuie să ne gândim la aceste aspecte. Pe termen lung, traiul și afacerile vor fi amestecate mai intens și vor crea o nouă calitate a cartierelor orașului.

 

Prin urmare, pandemia a fost, din acest punct de vedere, un catalizator al unui proces care ar fi putut să dureze încă o perioadă nedeterminată pentru a se cristaliza într-o realitate. În acest moment, deja reintrăm în discuții cu părțile interesate ale proiectelor aflate în stadii de dezvoltare timpurii.

 

Toate acestea pot determina o abordare mai sustenabilă și în timp util către dezvoltarea orașelor noastre și o utilizare mai conștientă și eficientă a resurselor și a spațiilor de care dispunem.

 

Martin Jasper va participa la cea de-a treia ediție DEVO – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori care va avea loc pe 23 octombrie 2020 la JW Marriott Grand Hotel în cadrul căruia arhitectul va prezenta proiectul mixed-use UP! Berlin.

 

Master Partner DEVO 2020: ARABESQUE. Professional Partners: KONEROCKWOOLDANFOSS. Parteneri: KNAUF INSULATIONKNAUFALUKÖNIGSTAHL, ZACARIA. Susținător și expozant: SKYLUX. Parteneri Media: ZeppelinIglooSpațiul Construit. Partener Instituțional: Ordinul Arhitecților din România

 

Mai multe detalii pe: www.bit.ly/devo-2020

 

Foto © JASPER ARCHITECTS

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria arhitectură

Locuința Eficientă

Pe data de 18 august 2020, ora 10:00, BORO Communication  va organiza în parteneriat cu Danfoss și Rockwool, evenimentul online Locuința Eficientă, parte

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers