Lucian Azoiței este Fondator și CEO al companiei de dezvoltare Forty Management. A participat pe 15 septembrie în calitate de speaker în cadrul celei de-a doua ediții Building Home 2020 – International Good Living Forum.
“Mă bucur că am fost invitat la această discuție, prima după pandemie, după cum bine spuneați. FORTY MANAGEMENT dezvoltă proiecte mixte sub brandul Central District. Noi am dezvoltat o serie de proiecte premiate național și internațional și de fiecare dată am încercat să aducem un plus de valoare pentru clienții noștri în aceste proiecte.
Ultimul proiect pe care l-am dezvoltat “Central District 4 Elemente” se află în zona Titan din București și este un proiect pozitionat mediu, o casa pentru fiecare dintre noi. Am reușit să aducem o serie de valori și o premieră națională: o pistă de alergare pe bloc. Avem peste 3.000 de metri pătrați de curțe comuna, cu bazine de apă, cu zone de socializare, cu cinema exterior, cu zona de entertainment în care oamenii pot lucra inclusiv de acasă. Toate aceste facilități au fost extrem de bine primite de clienți, proiectul fiind complet vândut cu 6 luni înainte de finalizare.
Acest răspuns ne arată ,de altfel, că în momentul în care un dezvoltator vine cu valori suplimentare comparativ cu o locuință clasică, piața receptează foarte bine acest semnal și reacționează în consecință. Mai suntem dezvoltatorii unui proiect care a fost iarăși o premieră națională, Central District Cuza 99, cu peste 800 de metri pătrați de jardiniere și pomi de 14 metri pe fațadă – o clădire verde la propriu, pe care am finalizat-o în 2018 și care a fost primul proiect rezidențial din România premiat internațional în cadrul International Property Awards.
Momentan lucrăm la 2 proiecte interesante: un turn care ne dorim să fie una dintre cele mai luxoase dezvoltări imobiliare din România și un concept foarte nou pentru Europa, iar acum tocmai am achiziționat franciza Crystal Lagoons – ce este o companie americană ce dezvoltă lagune de mari dimensiuni și pe care vrem să o folosim ca o facilitate pentru o dezvoltare mixtă de mari dimensiuni, pe un teren de peste 4 hectare. Este un proiect îndelungat, durează minim 2 ani de acum înainte, dar sperăm să reușim să îl implementăm. Mai mult decât atât, toate clădirile noastre sunt certificate ca fiind clădiri verzi, indiferent de nivelul de preț la care sunt poziționate.
După părerea mea, în ultimii ani, s-a triat foarte mult piața de dezvoltatori imobiliari și au rămas niște firme foarte serioase care au un tracking record bine segmentat, cu un marketing foarte bun și care transmit acest mesaj de încredere potențialilor clienți. Nu mai văd în ultima perioadă dezvoltări a unor investitori noi care să aibă acest succes de vinde off plan proiecte de mari dimensiuni. Acesta reprezintă un element pe care îl accesează în general dezvoltatorii vechi, foarte serioși și care au demonstrat că pot livra.
Tot ca instrument de vanzare, pentru Central District 4 Elemente, pe care l-am poziționat mediu, am creat niște showroom-uri de prezentare a unor apartamente la scara 1 la 1, complet mobilate și dotate, chiar dacă proiectul era în construcție. Și asta a avut un impact destul de mare asupra clientului care a putut efectiv să se plimbe în viitorul său apartament.”
Building Home 2020 – International Good Living Forum este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu Arabesque, KONE, Rockwool, Alumil, Danfoss, Somaco, Knauf Insulation, Knauf Gips, Alukönigstahl, Skamol.
Foto © Lucian Azoiței