Liviu Zăgan, Holde Agri Invest: În fiecare an în care sectorul agricol are performanțe bune, fermierii ar trebui să pună deoparte rezerve financiare suplimentare pentru a se pregăti pentru un an mai slab

Liviu Zăgan și-a început cariera în agricultură în urmă cu 10 ani, lucrând pentru Cerealflor, o afacere de familie. Din 2016, împreună cu 3 antreprenori români, Liviu a pus bazele propriei sale afaceri în agricultură. Holde Agri Invest exploatează 7.000 de hectare în sud-estul României și are 55 de angajați în principalele locații de activitate ale companiei, centrul de operare din București, Ferma Roșiorii de Vede, Ferma Agromixt Buciumeni din Călărași și silozul de 10.000 tone din Călinești (Teleorman).

 

RALF: Ce măsuri recente ați luat în noul context economic creat de pandemia de coronavirus?

Liviu Zăgan: Ne-am concentrat eforturile pe trei aspecte pe care le considerăm cruciale pentru a asigura continuitatea și stabilitatea activității Holde – oameni, capacitatea de depozitare și cash-flow. În ceea ce privește protejarea personalului nostru, am luat măsurile standard de distanțare socială, purtarea echipamentului de protecție, cât și implementarea în ambele ferme a lucrului în două schimburi. În acest fel, chiar dacă se întâmplă ca unii angajați care lucrează într-unul din cele două schimburi vor contacta virusul, ne asigurăm că ne putem continua activitatea la ferme prin munca personalului din schimbul alternativ. Aici avem un beneficiu suplimentar adus de cea mai recentă achiziție, a fermei Agromixt din Călărași, deoarece, în cazul puțin probabil în care întregul personal dintr-una din cele două ferme este nevoit să intre în carantină, ne putem muta echipa de la o fermă la alta și să ne continuăm astfel munca pe teren.

 

În ceea ce privește depozitarea, ne-am mărit capacitățile înainte de izbucnirea focarului, investind în saci „silo bag”. Am vrut să ne asigurăm că, în cazul în care prețul cerealelor scade prea mult sau exporturile sunt blocate, putem depozita în siguranță cerealele până la rezolvarea situației. Nu în ultimul rând, am discutat cu băncile pentru a ne asigura că avem măsuri în vigoare care să ne asigure un flux de numerar flexibil. Am luat un credit special ce acoperă valoarea cerealelor depozitate, pentru a ne asigura că, chiar și în situația în care activitatea de export va fi afectată din cauza crizei actuale, fluxul nostru de numerar nu va fi afectat.

 

RALF: Care sunt solicitările dumneavoastră pentru autorități?

Liviu Zăgan: În contextul actual în care pandemia COVID-19 reprezintă un factor de îngrijorare în plus pe lângă actuala secetă, considerăm că este crucial ca autoritățile să sprijine fermierii mici și mari în egală măsură, deoarece natura nu favorizează în funcție de mărimea suprafeței cultivate. Un ajutor financiar substanțial este esențial pentru a sprijini fermierii în situația unei secete severe și, cu cât este primit mai repede, cu atât va ajuta mai mult fermierii români să supraviețuiască acestei perioade dificile. Am fost plăcut surprinși să vedem că procesul de primire a declarațiilor pentru subvenții s-a adaptat la contextul actual. Termenul pentru depunerea cererilor a fost prelungit de la 15 mai la 15 iunie și a fost adoptat un sistem perfect funcțional în care toate discuțiile dintre fermieri, APIA și primării au loc la telefon, sistem care s-a dovedit a fi de altfel foarte efectiv. Având în vedere contextul actual, o veste foarte bună pentru agricultori ar fi dacă aceste subvenții ar putea fi plătite mai devreme anul acesta, undeva în septembrie, mai degrabă decât la sfârșitul anului 2020. Cred că ar fi de mare ajutor fermierilor.

 

RALF: Cum arată anul 2020, la acest moment, pentru fermieri?

Liviu Zăgan: Fără îndoială, 2020 este un an provocator pentru agricultura românească, ne confruntăm nu numai cu o pandemie, ci și cu o secetă severă. În același timp, ceea ce experiența ne-a învățat de-a lungul anilor este că natura poate fi imprevizibilă și nu putem trage concluzia despre un an agricol decât la finalul acestuia. Pentru anul acesta momentan previziunile nu arată chiar atât de roz și diferă de la o zonă a țării la alta. În cazul Holde, suntem recunoscători pentru faptul că operăm ferme în două zone separate și acest lucru ne ajută, deoarece rezultatul nu este niciodată același în 2 locații diferite. Prin urmare, diversificarea terenurilor are o importanță deosebită în agricultură în vederea atenuării riscurilor. În același timp, cred ar trebui să menționăm aici și importanța pe care statisticile o au în agricultură. Dacă ne uităm la performanța sectorului agricol de-a lungul istoriei, înțelegem că seceta a făcut parte întotdeauna din narațiune. Pot menționa aici câteva secete semnificative, în 1947, țara noastră a fost afectată de o secetă severă asociată cu perioada de recuperare postbelică, mai recent am avut în 2007, 2012 și cea de astăzi. Trebuie să acceptăm că, din când în când, vom avea ani agricoli mai slabi în România, și deși acești ani atipici nu determină performanța sectorului agricol în general, fermierii ar trebui să fie mereu pregătiți pentru astfel de situații. Prin urmare, în fiecare an în care sectorul agricol are performanțe bune, fermierii ar trebuie să pună de-o parte rezerve financiare suplimentare pentru a se pregăti pentru un an mai slab. Aceasta este strategia pe care am adoptat-o ​​la Holde și pe care o recomandăm și celorlalți fermieri.

 

Liviu Zăgan a participat în calitate de Speaker și Fermier Invitat la Forumul Internațional al Marilor Fermieri RALF 2019. Ediția 2020 va avea loc pe 20 noiembrie, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Master Partner RALF 2020 – Corteva. Partener: FMC, CEC Bank. Partener Media Principal: Revista Ferma.

 

Mai multe detalii aici.

Foto © BORO COMMUNICATION

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Fermier în Linia Întâi

Pe 21 iulie 2020, ora 10:00, BORO Communication va organiza în parteneriat cu Corteva Agriscience România evenimentul online Fermier în Linia Întâi, parte a campaniei de comunicare

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers