Ion Rădulea, CEO River Development: Biroul post-pandemie va fi cel care va îngloba în mod eficient, dar și sigur, zonele de lucru individuale cu cele de interacțiune și colaborare

Ion Rădulea este CEO în cadrul River Development companie cu peste 20 ani experiență în administrarea și dezvoltarea de proprietăți imobiliare. River Development a livrat până acum peste 100.000 mp de birouri la standarde de clasa A și este hotărât să își extindă portofoliul cu proiecte de amploare. În prezent, River dezvoltă Sema Parc (Splaiul Independenței), cel mai mare demers de regenerare urbană din București.

 

DEVO: Cum arată proiectele de dezvoltare pe care le aveți deschise în acest moment și care este ritmul de lucru pe șantiere?

Ion Rădulea: Dezvoltările noastre actuale se concentrează, la fel ca și înainte de apariția crizei sanitare, pe construcția clădirilor de birouri London și Oslo, parte din Sema Parc, proiect pe care îl putem considera cel mai mare demers de regenerare urbană din București.

 

Prin clădirile London și Oslo, vom livra peste 31.000 mp suprafață închiriabilă spre finalul celui de-al doilea trimestru al anului viitor, birouri de clasă A într-una din cele mai dinamice zone ale Capitalei, zona de centru-vest.

 

Lucrările pe șantierul celor două clădiri au continuat și în perioada pandemiei, respectând bineînțeles, limitările impuse de noul context sanitar. Am încercat să optimizăm pe cât posibil activitatea pe șantier astfel că, la momentul acesta, nu întrevedem niciun obstacol care să întârzie termenul inițial de livrare estimat.

 

DEVO: Cum pot contribui dezvoltările real estate la relansarea economică a României după această perioadă?  

Ion Rădulea: Nu cred că pandemia a dizolvat ideea de sediu/birou de lucru al unei companii. Majoritatea companiilor și oamenilor care lucrează pentru ele și care au experimentat această perioadă așteaptă momentul întoarcerii la birou.

 

Putem considera situația actuală mai degrabă un semnal pentru transformarea unor criterii de calitate a clădirilor din deziderate în referințe. Ceea ce putem face noi, ca dezvoltatori imobiliari, pentru a contribui la relansarea economică este să oferim spații de lucru, de locuit sau de agreement propice nevoilor actuale ale celor care ne sunt parteneri, chiriașii noștri. 

 

Un mediu propice de desfășurare a activității implică reîntoarcerea echipelor la birou în condiții de siguranță, deci refacerea efectivului și reluarea operațiunilor în ritmul anterior stării de urgență. Cuvântul-cheie este flexibilitatea spațiului pentru că, dincolo de spațiul închiriat, amenajarea rămâne la latitudinea fiecărei companii în parte, dar stă în responsabilitatea noastră, a dezvoltatorilor, să oferim un mediu versatil.

 

DEVO: Ce schimbări credeți că vor apărea în industria real estate în perioada post pandemică?

Ion Rădulea: Vom regândi, cu siguranță, modul și mediul de lucru și afirm acest lucru atât din perspectiva angajatorului, cât și din cea a dezvoltatorului imobiliar. Probabil că, în această perioadă, am conștientizat cu toții, nu doar noi, cei care promovau și înainte importanța flexibilității spațiului de lucru, cât de semnificativ este acest detaliu încă din faza de design al unei clădiri – comerciale sau rezidențiale.

 

În cazul sectorului office, câștigătoare vor fi spațiile care, dacă până acum puteau acomoda zone de tip open-space, de mare densitate, vor putea fi ușor convertite în zone care respectă rigorile impuse de noul context sanitar. 

 

Pentru dezvoltările din portofoliul River Development, putem considera clădirea The Light One, finalizată anul trecut, un studiu de caz relevant, etajele beneficiind de un space planning eficient, cost-effective și versatil, dovadă stând mixul variat de chiriași, de la clinică medicală, la sală de fitness sau sediu de companie de outsourcing. Iar clădirile London și Oslo, acum în dezvoltare, se înscriu pe aceleași coordonate.

 

Din partea companiilor angajatoare, ne putem aștepta la o flexibilizare a programului – atât pentru lucrul remote, cât și, poate, pe intervale orare succesive de venit la birou. O astfel de măsură se traduce pentru noi, ca dezvoltatori, într-o durată zilnică mai mare de funcționare a clădirii, respectiv în importanța construirii unei clădiri eficiente energetic și a unui service charge optim.

 

Biroul post-pandemie va fi cel care va îngloba în mod eficient, dar și sigur zonele de lucru individuale cu cele de interacțiune și colaborare între membrii echipei, dar este un aspect de urmărit pe termen mediu cum va traduce fiecare companie această nouă radiografie de lucru într-un spațiu propriu-zis.

Interviul este parte a campaniei de comunicare DEVO 2020 – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori, aflat la a 3-a ediție, care va avea loc pe 23 octombrie, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

 

Master Partner DEVO 2020: ARABESQUE. Professional Partners: KONEROCKWOOLDANFOSS. Parteneri: KNAUF INSULATIONKNAUFALUKÖNIGSTAHL, ZACARIA. Susținător și expozant: SKYLUX.

 

Mai multe detalii pe: www.bit.ly/devo-2020

 

Foto © River Development

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers