Ion Prioteasa, Președinte CJ: noi investiții în infrastructura medicală din Dolj

Ion Prioteasa este Președintele Consiliului Județean Dolj.

 

Spațiul Medical: Care sunt investițiile CJ Craiova în infrastructura medicală în anul 2020?  

Ion Prioteasa: Consiliul Județean Dolj are un angajament solid față de sectorul sanitar, angajament care în ultimii ani s-a tradus în demersuri deja finalizate sau în curs de realizare cu o valoare cumulată de peste 35 de milioane de euro. Preocupările noastre au urmărit în mod consecvent îmbunătățirea serviciilor, precum și a condițiilor în care cadrele medicale își desfăşoară misiunea. Principalele inițiative derulate de Consiliul Județean Dolj, în ultimul an, în domeniul sănătății au gravitat în jurul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova, cea mai mare unitate sanitară din Oltenia. 

 

  1. Modernizarea şi extinderea Unităţii de Primiri Urgente > investiție cu o valoare de 4,5 milioane de euro (incluzând depozitul de gaze medicale), începută cu fonduri din bugetul propriu al Consiliului Județean și preluată pentru finanțare prin Programul Operațional Regional 

► demersul vizează cea mai aglomerată structură a uneia dintre cele mai mari unităţi medicale din ţară – Unitatea de Primire a Urgențelor din  cadrul Spitalului Clinic Judeţean Craiova, care trebuie să facă față unui aflux de peste 130.000 de cazuri în fiecare an 

► proiectul prevede modernizarea completă a spațiilor existente, dar și construirea a două noi corpuri de clădire, astfel încât suprafaţa totală destinată activităţii UPU va creşte de peste 4 ori, de la peste 800 de metri pătrați la aproape 3.600 de metri pătrați 

 

  1. Construirea Clinicii de Cardiologie Intervențională și Chirurgie Cardiovasculară, precum și dotarea cu echipamente moderne 

► Clinica de Cardiologie Intervențională și Chirurgie Cardiovasculară, singura structură de acest fel din sistemul public în regiunea Oltenia, reprezintă o investiție în valoare totală de 7,5 milioane de euro, realizată de Consiliul Județean Dolj cu finanțare din bugetul propriu și din fonduri europene 

► au fost încheiate demersurile pentru dotarea uneia dintre cele 2 săli de operaţii ale Clinicii de Cardiologie Intervențională și Chirurgie Cardiovasculară 

► aparatura a fost achiziționată în cadrul unui proiect cu finanţare europeană, depus împreună cu parteneri din Bulgaria, prin Programul interreg V-A, CU o valoare totală de aproximativ 1,5 milioane de euro, din care aproximativ 770.000 de euro au revenit activităților implementate de partea română 

► echipamentele au fost predate către SCJU Craiova, printr-o hotărâre a Consiliului Județean Dolj adoptată la sfârșitul anului trecut 

 

  1. Amenajarea incintei Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova → contractul pentru proiectarea și executarea lucrărilor de amenajare a incintei SCJU Craiova, cu o valoare de aproximativ 2,4 milioane de euro, a fost semnat în cursul lunii noiembrie a anului trecut >investiția prevede reconfigurarea unei zone cu o suprafață totală de peste 4 hectare și include:

✓ modernizarea parcărilor existente, dar și crearea unora noi, astfel încât suprafaţa cu această destinație va urca de la aproximativ 5.000 la peste 14.000 de metri pătrați, fiind asigurate, în total, aproape 700 de locuri pentru autovehicule 

✓ reabilitarea aleilor și a drumurilor de acces 

✓ reamenajarea spațiilor verzi și montarea de bănci și foişoare 

✓ realizarea unui sistem modern de iluminat pentru întreaga incintă a spitalului 

✓ realizarea unui sistem pentru supravegherea video 

 

  1. Reparații curente ale spațiilor interioare de la SCJU Craiova → un amplu proces, pe care Consiliul Județean Dolj l-a inițiat în urmă cu patru ani, pentru a asigura condiții mai bune pacienților și medicilor de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova > ne-am asumat să investim, în total, peste 4 milioane de euro în lucrările de reparații la toate spațiile interioare ale clădirii principale – saloane, cabinete medicale, holuri, casele scărilor > câteva cifre sunt relevante pentru proporţiile acestei inițiative a Consiliului Județean Dolj, pentru că ea presupune: 

✓ lucrări de tencuire, zugrăvire și vopsire pe o suprafață totală de aproximativ 10 hectare 

✓ montarea de faianță pe o suprafață totală de aproximativ 14.000 de metri pătrați 

✓ realizarea pardoselilor pe o suprafață totală de peste 2 hectare 

✓ amenajarea completă a unui număr de peste 400 de băi > până în prezent, au fost finalizate lucrările la 8 etaje ale spitalului și se află în curs de executare reparațiile la parter, etajul 3, etajul 4 (aripa dreaptă deja finalizată, aripa stângă în lucru) 

► din valoarea totală a acestui proces, 400.000 de euro s-au îndreptat doar către lucrările de reparații la casa scării principale 

 

  1. Reabilitarea termică a clădirii în care funcționează Clinicile de Oncologie și Dermatologie, investiţie în valoare totală de aproximativ 2,8 milioane de euro (din care aproape 1,8 milioane de euro reprezintă contribuţia proprie a Consiliului Județean Dolj), derulată cu finanţare obținută prin Programul Operațional Regional și care include: 

✓ termoizolarea completă a clădirii 

✓ înlocuirea tâmplăriei și a tuturor instalațiilor – de încălzire și climatizare, de iluminat, de preparare a apei calde, de ventilație 

✓ montarea de panouri solare și fotovoltaice 

✓ realizarea unor sisteme de siguranță și supraveghere video 

✓ realizarea de recompartimentări 

✓ montarea a două ascensoare exterioare 

 

  1. Reabilitarea termică a clădirii în care funcţionează Ambulatoriul de specialitate pentru sportivi, proiect cu o valoare de aproape 600.000 de euro, pentru care ne așteptăm să semnăm în curând contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional. 

 

  1. De asemenea, Consiliul Județean Dolj a asigurat din bugetul propriu al instituţiei fondurile necesare pentru funcţionarea și modernizarea Spitalului Orăşenesc „Aşezămintele Brâncoveneşti” Dåbuleni, a Spitalului de Pneumoftiziologie Leamna, precum și a celor 7 unităţi medico-sociale (Amărăștii de Jos, Bechet, Brabova, Cetate, Melinești, Plenița și Sadova) 

 

Spațiul Medical: Cum va contribui viitorul spital regional la dezvoltarea orașului, județului și a regiunii?

Ion Prioteasa: Proiectul de construire a Spitalului Regional de Urgenţă la Craiova reprezintă un demers inițiat de Ministerul Sănătății, cu finanțare din fonduri europene. Consiliul Județean Dolj va continua să susțină, cu toate resursele și prin toate mijloacele pe care le are la dispoziție, conform cadrului legal, crearea Spitalului Regional de Urgență, contribuind la depășirea provocărilor inerente unui proiect cu o asemenea anvergură. 

 

Rămânem ferm implicaţi în realizarea acestei investiții de importanţă strategică nu doar pentru regiunea noastră, ci și la nivel național, ca parte a rețelei de mari unități sanitare care vor forma o veritabilă coloană vertebrală a sistemului de asigurare a serviciilor medicale de urgenţă în România. Colaborarea între autorităţile publice locale și cele centrale, care vor pune în operă acest demers, constă în furnizarea unor documentații, precum și acordarea de sprijin în obţinerea avizelor, acordurilor și autorizaţiilor necesare construirii spitalului de la Craiova.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare a Convenției Române a Spitalelor – ROHO 2020. Ediția din acest an va avea loc la Hotel Novotel City Centre din București.

 

Master Partner ROHO 2020 – Philips. Partener Principal: Medicare. Professional Partners: KapamedBristol Myers Squibb. Susținător și Expozant: Icemed.

 

Un material realizat de Spațiul Medical

 

Foto © Ion Prioteasa

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria sănătate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers