Florin Popescu, Rockwool România: Sperăm să vedem scheme de finanțare pentru a mobiliza banii privați în proiecte de renovare

Florin Popescu este Business Unit Director în cadrul Rockwool România. A participat pe 18 august 2020, în calitate de speaker, la evenimentul online Locuința Eficientă – Xgroup Meetings Real Estate, parte a celei de-a doua ediții a evenimentului Building Home – International Good Living Forum.

 

Vă prezentăm în continuare un sumar al intervenției domnului Florin Popescu din cadrul evenimentului:

 

„ROCKWOOL este prin definiție producător de izolații, deci eficiența energetică a clădirilor reprezintă pentru noi core business. În proporție de 80% din produsele noastre merg în izolarea clădirilor. Produsele find pe bază de fibre minerale, vin la pachet cu mai multe beneficii. Pe lângă izolare termică aduc și izolare fonică, rezistență la foc, durabilitate și rezistență în timp.

 

În ceea ce privește Valul de Renovare propus de Uniunea Europeană, desigur vedem acum, în urma crizei, a pandemiei de coronavirus, că programul de recuperare economică la nivel european se bazează pe Green Deal, Pactul ecologic în traducere, și care într-o bună măsură are o componentă de eficientizare energetică a clădirilor. Așa cum spunea și dl. Moia mai devreme, renovarea clădirilor, a stocului existent de clădiri, poate aduce beneficii foarte mari, creează locuri de muncă și reduce dependența de energia fosilă.

 

Eficiența energetică a clădirilor era un subiect de actualitate și înainte de pandemie, din cauza schimbărilor climatice și deciziilor luate la nivel mondial de reducere a emisiilor de carbon, cu atât mai mult pandemia a suprapus peste această criză medicală, o criză socială și o criză economică.

 

Cu toții am văzut cât de importantă este calitatea locuirii și cum se spune ”there is no place like home”. Am stat cu toții blocați în case și am remarcat cât este de important să avem o casă confortabilă care să ne asigure condiții bune de locuit. Asta nu înseamnă doar izolare termică, asta înseamnă și protecție la zgomot, siguranță, calitatea aerului. Deci este un domeniu foarte ofertant și foarte actual. Acum avem la dispoziție toți acești bani europeni, care sunt puși la dispoziție și care țintesc cu precădere programe de renovare a fondului construit.

 

ROCKWOOL fiind o companie care acționează cu precădere în domeniul eficienței energetice în clădiri, am promovat de foarte mult timp aceste măsuri. Sperăm ca și în România acest prim pas pozitiv cu programul de renovare al caselor individuale să continue și să vedem scheme de finanțare în care banii privați să fie deja angrenați în astfel de proiecte.

 

Am tot vorbit despre renovare, avem aici cu noi mai mulți dezvoltatori și vorbim de construcții de case noi. Aici, cred, fiecare dintre dezvoltatori încearcă să își poziționeze proiectele astfel încât să fie atractive pentru cumpărători, și în bună măsură materialele noastre sunt prezente în aproape fiecare dintre proiectele reprezentanților din discuția de astăzi. Se dovedește că există o atenție din ce în ce mai mare pentru a alege produsele cele mai bune, care oferă beneficii pe termen lung, așa cum este vata minerală bazaltică. Trebuie să avem în vedere durata de viață a clădirilor și principiile sustenabilității.

 

Legat de educația consumatorilor, din punctul meu de vedere și din ceea ce putem vedea este un trend pozitiv, noi primim zilnic solicitări și din ce în ce, mai la obiect. Toată tehnologia și toată disponibilitatea informațiilor online fac mult mai ușor pentru beneficiar să acumuleze informație, să afle ceea ce îl interesează și, cel puțin în situația noastră, întrebările sunt foarte specifice. 

 

Acest lucru înseamnă că oamenii au studiat, și-au creat o opinie, știu ceea ce își doresc și au nevoie doar de câteva lămuriri. Este adevărat, încă sunt pași mari de făcut, și aici mă refer la ceea ce spunea dl Beu, la economia circulară, pentru că eficiența energetică nu este un scop în sine, ea face parte dintr-o abordare holistică.

 

Ceea ce trebuie să avem în vedere este că ceea ce construim azi, la un moment dat trebuie demolat sau reconvertit. Trebuie să ne gândim și la ce anume se întâmplă cu materialele care sunt folosite, care dintre ele sunt durabile. Vata bazaltică este un material care, pe de o parte, reciclează în faza de producție alte tipuri de deșeuri și pe de altă parte este reciclabilă 100%.

 

Cu toate acestea, trendul acesta pozitiv legat de educația consumatorilor este la o viteză destul de redusă. Într-adevăr conceptul de cost pe întreaga durată de viață, ce înseamnă întreținerea unui sistem sau a unei locuințe în totalitate, încă necesită timp de acumulare din partea utilizatorilor. Și cred că este necesar ca fiecare dintre noi, participanții la piața asta, să contribuim și să creștem standardul ca el să devină normalitate. Atâta timp cât se oferă, va deveni normalitate. E complicat la un moment dat când există presiune sau când beneficiarii nu au suficienți bani să își cumpere o casă și au nevoie imediată. Cred că este cazul ca în situația ofertei să se crească standardul.”

 

Locuința Eficientă – Xgroup Meetings Real Estate este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu Rockwool și Danfoss.

 

Mai multe despre conceptul Xgroup Meetings puteți afla aici.

 

Foto © Florin Popescu

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria construcții

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers