Florin Popa este fondatorul companiei Vitalis Consulting. Având o experiență de 15 ani în construcții și real estate, este unul dintre cei mai experimentați consultanți în domeniul construcțiilor din România.
DEVO: Cum arată în acest moment șantierele proiectelor manageriate de Vitalis și care este ritmul de lucru?
Florin Popa: Fiind o companie de consultanță în ceea ce privește domeniul construcțiilor, principalul nostru scop este să asigurăm faptul că toate proiectele pe care le coordonăm funcționează respectând planul și bugetul inițial, nefiind afectate de alți factori externi.
Deși situația actuală a pandemiei COVID-19 are un mare potențial în a afecta atât piața de construcții, cât și economia în sine, rămânem încrezători că printr-o bună organizare și un set de măsuri de gestionare a riscurilor, putem depăși această perioadă dificilă.
Având mai mult de 60 de proiecte active în toată țara și păstrând demersul natural al dezvoltării lor, am fost nevoiți să implementăm un sistem care ne permite să ne continuăm activitatea la fel de bine ca și până acum, aceste măsuri fiind în același timp benefice pentru siguranța tuturor colegilor și colaboratorilor.
Situația în șantier decurge conform angajamentelor stabilite. Totodată, pentru a preveni orice risc, colegii sunt echipați în conformitate cu măsurile de protecție transmise (măști, mănuși, viziere, etc.). Pentru a proteja atât echipa Vitalis cât și clienții noștri, toate întâlnirile au fost mutate în mediul online fiind cel mai des utilizate video conferințele. În același timp, atunci când situația permite, toți colegii sunt susținuți să lucreze cât mai mult de acasă. Vizitele pe șantier sunt efectuate în grupuri cât mai mici, iar pentru a evita contactul fizic, documentația circulă în variantă scanată pe tot parcursul stării de urgență.
DEVO: Care este mesajul pe care l-ați transmite în acest moment constructorilor?
Florin Popa: Aflați pe piață de aproape 15 ani, am întâmpinat inevitabil diverse blocaje și greutăți pe plan profesional, însă de fiecare dată toate lucrurile au ieșit exact cum ne-am propus. Transmitem tuturor colegilor din domeniu să susțină pe cât posibil, printr-o metodă de management foarte bine stabilită, activitatea angajaților la distanță. Este foarte important să fie deschiși la modul de colaborare cu clienții, luând în calcul chiar și negocierea termenilor de plată, unde este cazul. Menținerea unor parteneriate stabile cu clienții este vitală în contextul actual pentru finalizarea proiectelor deja începute.
DEVO: Ce credeți că am învățat până acum din această experiență provocată de pandemie?
Florin Popa: Este limpede faptul că această perioadă a avut un impact semnificativ la nivel social. La fel de clar rămâne și faptul că urmează o perioadă extrem de instabilă ce se va resimți asupra tuturor domeniilor. Până acum mi-am dat seama cât de utilă este formarea și aplicarea unor noi strategii de management într-un timp record pentru a rămâne echilibrați, atât în plan profesional cât și personal. Deși foloseam zilnic platforma Drive, niciodată nu mi-am dat seama cât de important este să existe undeva toată documentația arhivată. Am realizat în mai puțin de 12 ore o mobilizare incredibilă.
De la începutul lunii martie activitatea de la birou se efectuează exclusiv de acasă. Prezentul context a fost un eveniment neprevăzut și inevitabil. Am învățat și cât de benefică poate fi rezerva financiară dintr-o companie. Acest aspect asigură stabilitatea firmei în perioada de “tranzit”. Este important ca responsabilitatea și stresul deja existente să nu fie alimentate și de probleme financiare.
Florin Popa a participat în calitate de Speaker la cea de-a doua ediție DEVO – Forumul Marilor Dezvoltatori. Ediția de anul acesta va avea loc la JW Marriott Grand Hotel din București pe 23 octombrie.
Master Partner DEVO 2020: ARABESQUE. Professional Partners: KONE, ROCKWOOL, DANFOSS. Parteneri: KNAUF INSULATION, KNAUF, ALUKÖNIGSTAHL, ZACARIA. Susținător și expozant: SKYLUX.
Mai multe pe: www.borocommunication.ro/project/forumul-marilor-dezvoltatori-2020
Foto © BORO PR & COMMUNICATION