Fermier în Linia Întâi: Cosmin Iancu – Pot spune că am obținut producții bune anul acesta, prin câteva artificii tehnice și tehnologice care au reușit să aducă plus valoare

Cosmin Iancu este “Fermier în Linia Întâi” în județul Ilfov, unde administrează peste 1100 de hectare. Pe 21 iulie a participat în calitate de Speaker și Fermier Invitat în cadrul evenimentului Xgroup Meeting Agriculture, parte a celei de-a 5-a ediții RALF – Romanian Agriculture Leadership Forum și a campaniei de comunicare “Fermierii Noștri”.

 

Vă prezentăm un sumar al intervenției lui Cosmin Iancu, fermier din noua generație, din cadrul evenimentului:

 

“2020 este un an al provocărilor, este un an al extremelor și, poate, pentru foarte mulți fermieri este un an decisiv. Spun un an decisiv pentru că în multe ferme în momentul de față domină incertitudinea posibilității reînceperii unui nou an agricol. Trebuie înțeles de la bun început că pandemia agriculturii românești a fost această secetă care a afectat majoritatea zonelor cu potențial agricol extraordinar. Sigur că știm foarte bine că un necaz nu vine niciodată singur și această secetă, din păcate, a fost coroborată cu o mulțime de evenimente nefericite, atât la nivel social și economic, cât și la nivel meteorologic, care vor face din acest an, 2020, unul care va dăinui mult timp de acum încolo în poveștile noastre. Cu toate acestea, datoria noastră de fermieri este să mergem înainte și chiar așa am și făcut.

 

Iată că în momentul de față am finalizat recoltatul culturilor de toamnă și pot spune că am obținut producții bune, raportându-mă la alți colegi de-ai mei, fermieri, care au fost mult mai afectați de aceste condiții vitrege, dar totuși rezultatele sunt slabe comparativ cu un an normal. Cum am reușit să facem acest lucru? Pe lângă voiința Lui Dumnezeu, am utilizat câteva artificii tehnice și tehnologice care au reușit să aducă plus valoare.

 

În primul rând, am schimbat sistemul de lucrări al solului. Spre exemplu, pentru culturile de primăvară anul acesta în premieră am pregătit încă din toamnă terenul și în primăvară fără nici o altă lucrare am semănat direct, având astfel un management mult mai bun al apei și al umidității din sol.

 

Totodată, am încercat să atragem genetica valoroasă alături de noi, să beneficiem și noi de aceste investiții masive care se fac în cercetare. Ca idee, la cultura porumbului cultivăm hibrizi noi, hibrizi rezistenți la secetă și arșiță, care aparțin in exclusivitate companiei Corteva. Pe lângă asta am eșalonat într-un fel grupele de maturitate, astfel încât să avem un risc împărțit. Fermierii trebuie să înțeleagă că nu este bine să pui toate ouăle într-un singur coș. Iată că anul acesta în zona noastră perioadele de arșiță au venit ceva mai târziu, astfel încât polenizarea s-a realizat mult mai bine la hibrizii timpurii și semitimpurii și de aceea din aceste mici artificii putem face diferența și putem aduce plus valoare.

 

Nu în ultimul rând, am adus valoare adăugată și prin intermediul investițiilor făcute în tehnologie, că tot s-a amintit că sunt pasionat de tehnologie. Vă spun un lucru: fără investiții în dotări moderne nu se va mai putea lucra în agricultură. Ferestrele de lucru din ce în ce mai comprimate, costul ridicat al produselor de protecția plantelor și multe alte aspecte ne-au determinat să facem aceste investiții. Și iată că așa am implementat noile tehnologii în cadrul fermei noastre.

 

Viitorul este reprezentat de o agricultură eficientă. Noi am făcut demersul pentru a reduce cantitatea de îngrășăminte, pentru a reduce cantitatea de produse pentru protecția plantelor, dar noi o facem pentru a putea fi în continuare rentabili. În momentul de față toate combinele noastre sunt echipate cu senzori de productivitate. Practic cartografiem solul, identificăm problemele, iar concomitent cu o cartare agrochimică vom realiza în următorii ani o aplicare variabilă a îngrășămintelor și cu siguranță și a produselor de protecția plantelor astfel încât să avem o scădere a costurilor și să putem fi în continuare profitabili.

 

Iată că din păcate fermierii produc la costuri din ce în ce mai mari. Toate lucrurile s-au scumpit: forța de muncă, utilajele, produsele de protecția plantelor. Însă noi vindem în continuare la prețuri mici, față de anii trecuți, iar toate acestea se întâmplă într-un context climatic nefavorabil. Astfel, profitabilitatea noastră va rezulta doar dacă activitatea noastră este una economică.

 

Cu bune, cu rele, aceasta este viața fermierului român. Pentru a putea reuși trebuie să fie și agronom, trebuie să fie și bun manager și contabil și mecanic, să știe să mențină relațiile cu oamenii, să fie omul bun la toate. Chiar dacă avem parte și de ani mai dificili, agricultura va merge înainte, își va urma cursul și noi alături de ea. Este datoria noastră să asigurăm hrana și în aceste vremuri dificile și de aceea vă spun că vom putea fi considerați eroii societății moderne.

 

Se spune că munca înnobilează omul. Așa este, fermierii sunt dovada vie! În virtutea acestui fapt, sper ca decidenții noștri să fie conștienți de ceea ce facem, să ne ușureze povara și să lucreze alături de și pentru noi.”

 

“Fermier în Linia Întâi” este un proiect al comunității marilor fermieri RALF, organizat de BORO Communication, în parteneriat cu Corteva Agriscience România și Revista Ferma.

 

Foto © BORO COMMUNICATION

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers