Fermier în Linia Întâi: Claudiu Jurubiță – Să fii fermier în România înseamnă să fii fermier european pentru că nu ești neapărat concurent cu vecinii tăi, practic activezi pe o piață globală și trebuie să fii performant

Claudiu Jurubiță este “Fermier în Linia Întâi” în județul Argeș, unde administrează peste 2000 de hectare. Pe 21 iulie a participat în calitate de Speaker și Fermier Invitat în cadrul evenimentului Fermier în Linia Întâi – Xgroup Meetings Agriculture, parte a celei de-a 5-a ediții RALF – Romanian Agriculture Leadership Forum și a campaniei de comunicare “Fermierii Noștri”.

 

Vă prezentăm un sumar al intervenției lui Claudiu Jurubiță, fermier din noua generație, din cadrul evenimentului:

 

La noi pierderea de anul acesta la culturile toamnă este de 50-60%. În primăvara ne uitam cu speranță la culturile de porumb și floarea-soarelui, arătau frumos plantele erau dezvoltate. Dar deja s-a instalat fenomenul de secetă și aici. Dacă în următoarele zile nu plouă, vom avea o pierdere de 60% sau chiar mai mult.

 

Urmărind situația din toamnă, am încercat să diminuez riscul făcând asigurări de seceta. Până acum nu am mai folosit acest produs, sunt curios și eu cum funcționează. Am încercat să reduc riscurile prin oportunitatea lansată de programele AFIR de subvenționare a acestor asigurări cu 70% și am reușit să le accesez. Acest lucru e ca o liniște pe care poți avea, chiar dacă este un an mai greu. An de an am făcut asigurări agricole standard, chiar și în lipsa acestor subvenții și nu de puține ori au fost utile.

 

Să fii fermier în România înseamnă să fii fermier european pentru că nu ești neapărat concurent cu vecinii tăi, practic activezi pe o piață globală și trebuie să fii performant, tehnologic prin utilaje performante, software de ultimă oră, monitorizare, GPS. Am cartat o mare parte din suprafața lucrată pentru a ști cum amendăm solul deoarece ne confruntăm cu această problemă de aciditate a solului. A fost util să facem această investiție, producțiile au fost mai bune. Tehnologia pe care am aplicat-o a fost întotdeauna medie spre top. Dar apa este factorul principal care îți determină profitabilitatea.

 

Suprafața totală pe care o exploatăm este de 2000 ha, avem 21 de angajați, sunt oameni cu experiență, businessul este pe piață de 20 ani și avem oameni care lucrează încă de la început la noi în fermă. Pe partea de tehnologie, de înființare a culturilor, de tratamente aplicăm ca la carte. Dar într-un an ca acesta este foarte greu să obții o producție favorabilă atât timp cât nu există apă.

 

Am lucrat în ultimii ani cu costuri mai mari de producție, produsele de protecția plantelor s-au scumpit, avem și aceste perioade de climă extremă și este din ce în ce mai provocator. Nu ne plângem, dar sunt riscuri pe care nu le aveam înainte. În mare parte aveam ani normali sau cu mici pierderi de producție, dar anul acesta este un an extrem. Prin faptul că am reușit să fim un partener de încredere pentru furnizorii de inputuri, pentru creditorii noștri, am reușit să ne asigurăm un flux de bani și de inputuri.

 

Cea mai bună investiție pe care am făcut-o este depozitarea. Acest lucru îți oferă posibilitatea de a-ți valorifica produsul când piața este favorabilă. Aici este și mare noastră speranță de a mai recupera ceva din pierderea de anul acesta.

 

“Fermier în Linia Întâi” este un proiect al comunității marilor fermieri RALF, organizat de BORO Communication, în parteneriat cu Corteva Agriscience România și Revista Ferma.

 

Foto © Claudiu Jurubiță

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria agricultură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers