Felix Van Eyken, Eurovent: Calitatea aerului, confortul termic, nivelul de umiditate sunt factori care pot fi influențați de cele mai recente soluții HVAC, ceea ce duce la clădiri mai inteligente

Felix Van Eyken este secretar general al Asociației Eurovent, Asociația Industriei Europei pentru Climă Interioară (HVAC), fiind cea mai mare asociație de acest tip.

 

DEVO: Cum să îmbunătățim calitatea aerului interior pentru clađirile rezidențiale și de birou, pentru spațiile în care locuim și lucrăm?

Felix Van Eyken: Îmbunătățirea calității aerului în spațiile interioare ar trebui să conteze pentru fiecare dintre noi. Un aer de o calitate inferioară poate avea un impact negativ asupra sănătății, productivității muncii, performanței studiului cât și confortului. Îmbunătățirea calității aerului din interior se realizează prin mai multe etape. Eliminarea celor mai frecvenți poluanți, cum ar fi fumul de țigară sau unele substanțe chimice, nu e suficientă, ci sunt necesare implementarea unor altor măsuri importante. 

 

Punerea în aplicare a unui sistem de ventilație care să funcționeze corespunzător și care să asigure reînnoirea necesară a aerului, ajută la un aer interior de o calitate mai bună. Echipamentele inovatoare de încălzire și climatizare joacă, de asemenea, un rol important pentru sănătatea, bunăstarea și productivitatea ocupanților clădirii prin îmbunătățirea climatului interior, dar și a confortului. Instalațiile HVAC ajută la circulația aerului proaspăt în spațiile interioare, prin furnizarea de aer din mediul exterior și prin captarea de particule care afectează calitatea aerului. Pe lângă îmbunătățirea condițiilor de confort și de muncă / învățare, sistemele de încălzire și răcire ajută la atingerea unui nivel de umiditate echilibrat, ceea ce reduce riscurile de sănătate, cum ar fi problemele respiratorii și alergiile.

 

O listă de sugestii practice simple pentru îmbunătățirea aerului interior este disponibilă pe pagina principală a inițiativei de lungă durată a Eurovent #IAQmatters (www.iaqmatters.org).

 

DEVO: Putem construi locuințe și spații de birouri mai inteligente folosind noi soluții HVAC?

Felix Van Eyken: Putem și ar trebui. Clădirile inteligente și calitatea aerului interior merg mână în mână. Mulți producători de HVAC s-au concentrat deja pe oferirea de soluții mai inteligente pentru adaptarea climei interioare pe deplin la nevoile individuale și îmbunătățirea generală a aerului din spațiile interioare.

 

Calitatea aerului, confortul termic, nivelul de umiditate și poluarea sunt factori care pot fi influențați de cele mai recente soluții HVAC, ceea ce duce la clădiri mai inteligente. Clădirile inteligente care utilizează tehnologii adecvate pot colecta date prin intermediul senzorilor și a altor instrumente pentru a optimiza performanța clădirii și calitatea vieții generale, inclusiv consumul redus de energie, utilizarea optimizată sau impactul asupra mediului.

DEVO: Care este rolul clădirilor eficiente din punct de vedere energetic pentru orașele europene?

Felix Van Eyken: UE a stabilit referința globală pentru ambiția climatică cu Acordul Verde European, al cărui obiectiv este de a transforma provocările climatice și de mediu în oportunități și de a transforma Uniunea într-o economie modernă eficientă din punct de vedere al resurselor.

 

Clădirile eficiente din punct de vedere energetic sunt cheia pentru atingerea obiectivelor Acordului Verde European. Clădirile sunt cel mai mare consumator de energie din UE (41% din consumul final total de energie) și au cel mai mare potențial de reducere a emisiilor. În semn de recunoaștere a acestui fapt, UE își propune să-și decarbonizeze pe deplin stocul de construcții până în 2050. 

 

Tehnologiile necesare pentru atingerea obiectivelor de eficiență a clădirii sunt deja disponibile astăzi. Provocarea în decarbonizarea stocului de clădiri constă în implementarea pe scară largă a acestor tehnologii de eficiență energetică în clădirile existente prin proiecte de renovare profundă. 

 

Acestea fiind spuse, eficiența energetică în clădiri și calitatea mediului înconjurător sunt în strânsă legătură. Pe lângă măsura de a renova clădirile pentru a deveni mai bine izolate și mai etanșe, importanța unui sistem de ventilație care să funcționeze bine va fi semnificativă. Mai mult, tehnologiile HVAC joacă un rol cheie în performanța energetică a clădirilor. Prin instalarea soluțiilor HVAC de ultimă generație, un proiect de renovare poate realiza atât economii majore de energie, cât și îmbunătățiri ale calității mediului interior.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare DEVO 2020 – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori, aflat la a 3-a ediție, care va avea loc pe 23 octombrie, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

 

Master Partner DEVO 2020: ARABESQUE. Professional Partners: KONEROCKWOOLDANFOSS. Parteneri: KNAUF INSULATIONKNAUFALUKÖNIGSTAHL. Susținător și expozant: SKYLUX. Parteneri Media: ZeppelinIglooSpațiul Construit. Partener Instituțional: Ordinul Arhitecților din RomâniaEVIA, RoGBC, Eurovent.

 

Mai multe detalii pe: www.bit.ly/devo-2020

 

Foto © Eurovent

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria construcții

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers