Dr. Dragoș Median, medic oncolog, Spitalul Clinic Filantropia: Specializarea într-o singură direcție oncologică a permis medicilor și asistentelor de aici câștigarea unei experiențe clinice deosebite, prin concentrarea unui număr crescut de cazuri cu patologie similară

Dragoș Median este medic oncolog, cu experiență de peste 10 ani în tratamentul cancerului mamar și al cancerelor ginecologice. Este membru certificat al Societății Europene de Oncologie Medicală (ESMO), al Balkan Union of Oncology (B.U.O.N.) și al Societății Americane de Oncologie Clinică (ASCO).

Spațiul Medical: Care este rolul unui navigator pentru pacienții cu boli oncologice?
Dragoș Median: Cantitatea de informații noi pe care le primește un pacient oncologic este colosală: pe de o parte sunt informațiile medicale, oferite de medici, asistente, diverse materiale informative – referitoare la tratamente, obiectivele propuse, efectele secundare, pe de altă parte sunt informațiile mai puțin medicale – tratamente alternative, diverse regimuri alimentare, etc, pe care familia, prietenii, colegii încearca să le transmită. Acestea se adaugă unei presiuni uriașe a fiecăruia dintre pacienți de a-și pune lucrurile în ordine, de a încerca să își mențină un curs firesc al vieții personale și profesionale, de a rezolva diverse probleme financiare neprevăzute, etc.
În aceste condiții, existența unei persoane care să faciliteze înțelegerea diferitelor etape de tratament, cu beneficiile și riscurile fiecăreia dintre ele, care să ajute la planificarea acestora, care să acorde sprijinul moral și psihologic necesar, devine esențială. Toate aceste sarcini sunt îndeplinite de navigator.

 

În sistemele bine organizate, navigatorul sprijină pacienții oncologici în luarea unor decizii, îi ajută să înțeleagă necesitatea unor terapii și să depășească mai ușor fiecare etapă de tratament. În sistemele dezorganizate, cum este cel medical românesc, rolul navigatorului devine și mai important. El/ea trebuie să realizeze toate acele legături pe care sistemul medical nu le are: colaborarea dintre specialiștii implicați în tratarea unui caz, realizarea programărilor într-o manieră optimă, monitorizarea complianței la tratament sau a unor efecte secundare importante clinic, adeseori oferirea suportului psihologic necesar. Din păcate, deși acest concept este unul cu ceva vechime, în România există puține persoane calificate pentru această profesie și puține locuri în care acestea își desfășoară activitatea. Pe de altă parte, faptul că există un interes crescând pentru acest subiect, mă face să rămân optimist în ceea ce privește dezvoltarea acestei categorii profesionale.

Spațiul Medical: Care sunt cele mai noi terapii folosite la spitalul Filantropia pentru tratarea cancerelor? 

Dragoș Median: Spitalul Clinic Filantropia este un spital de obstetrică-ginecologie. Din punct de vedere oncologic, sunt tratate (chirurgical și medical) paciente cu cancere de sân și cancere ginecologice (ovar, col uterin, corp uterin, etc.). Specializarea într-o singură direcție oncologică a permis medicilor și asistentelor de aici câștigarea unei experiențe clinice deosebite, prin concentrarea unui număr crescut de cazuri cu patologie similară.

 

În plus, existența unor supraspecializari ale personalului medical face ca serviciile oferite să fie complexe: toate cazurile oncologice sunt discutate în comisia multidisciplinară, stabilindu-se nu doar tratamentele locale – chirurgical, radioterapic și sistemice – chimio – hormonoterapie, tratamente biologice, dar și necesitatea de consiliere și/sau testare genetică (pe care o oferim în cadrul spitalului), consiliere privind conservarea fertilității, consiliere psihologică.

 

Din punct de vedere chirurgical, în spital se efectuează orice tip de operație necesară vindecării unui cancer mamar – tratament radical, conservator, identificarea și excizia ganglionilor santinela, marcajul tumoral; pentru o perioadă de timp a fost posibilă efectuarea de reconstrucții mamare imediate și sperăm, cu sprijinul ASSMB că acest lucru va fi reluat cât mai curând. Pentru cancerele ginecologice se pot realiza intervenții deschise sau laparoscopice.

 

Din punct de vedere al tratamentelor sistemice, sunt disponibile toate tipurile de terapii înregistrate în România – de la cele clasice, la cele moderne (medicație țintită, terapii biologice). În plus, avem în desfășurare mai multe trialuri clinice prin care pacienții eligibili au acces la tratamente revoluționare (de ex. imunoterapie). Printr-o colaborare cu colegii de la Sp. Militar Central și Amethyst, oferim pacienților noștri posibilitatea de a efectua radioterapie sau tratamente combinate radio-chimio.

Spațiul Medical: De ce este nevoie de crearea unor centre specializate de chirurgie oncologică ginecologică?

Dragoș Median: Concentrarea unui număr mare de cazuri într-o singură instituție medicală duce la creșterea experienței personalului medical cu acel tip de patologie și obținerea unor rezultate din ce în ce mai bune. Aceasta afirmație este valabilă pentru orice tip de afecțiune oncologică și pentru orice specialitate medicală implicată în tratarea pacienților cu neoplazii.

 

În cazul oncologiei ginecologice, rolul chirurgiei este fundamental. Un chirurg se formează în timp, prin exercițiu, iar aceste condiții nu se pot realiza decât în centre în care există o adresabilitatea crescută. Chirurgia cancerelor ovariene, spre exemplu, este una dintre cele mai complexe. Experiența altor țări a arătat că rezultatele obținute (în termeni de supraviețuire a pacienților) diferă semnificativ între centrele/echipele care se operează aceasta patologie în mod frecvent (> 24 de operații anual) și cele care o fac sporadic. De aceea, în lume, s-a urmărit crearea unor instituții specializate în tratarea acestei patologii. Astfel, în Cehia s-a reușit în ultimii 10 ani crearea unei rețele care cuprinde 12 centre de oncologie ginecologică și către care se adresează peste 85% dintre pacienții cu aceste afecțiuni. Rezultatele obținute au fost din ce în ce mai bune, experiența căpătată a fost raportată în articole din revistele de specialitate, iar Cehia este acum una dintre țările în care se pregatesc medici specializati în ginecologie oncologică din întreaga Europă.

 

Același raționament se aplică și în cazul tratamentelor medicale. În România, lipsa unor astfel de centre face ca intervențiile chirurgicale oncologice să fie făcute în orice spital care are o secție de ginecologie. Adesea aceste intervenții sunt realizate suboptimal, iar complicațiile ce urmează sunt dificil de gestionat, viața pacienților fiind  afectată în mod negativ.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare a Convenției Române a Spitalelor – ROHO 2020, Medicină de încredere. Ediția din acest an va avea loc la Hotel Novotel City Centre din București.

 

Master Partner ROHO 2020 – Philips. Partener Principal: Medicare. Professional Partners: KapamedBristol Myers Squibb. Susținător și Expozant: Icemed.

 

Un material realizat de Spațiul Medical

 

Foto © Dragoș Median

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria sănătate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers