Daniel Zielinski, Foster + Partners: Dezvoltatorii de succes caută în permanență să fie premergători trendurilor. Acest lucru necesită o gândire vizionară, experiență și mult curaj

Daniel Zielinski este arhitect român, partener în cadrul Foster + Partners, unul dintre cele mai apreciate birouri de arhitectură din lume. A fost pasionat dintotdeauna de arhitectură, studiind la București și Stuttgart. Cel mai dificil proiect de până acum a fost Apple Park din Cupertino, Statele Unite.

 

DEVO: Ce așteptări au marii dezvoltatori de la un arhitect?
Daniel Zielinski: Dezvoltatorii de succes caută în permanență să fie premergători trendurilor. Acest lucru necesită o gândire vizionară, experiență și mult curaj. Unii dintre cei mai vizionari dezvoltatori au apărut în Londra odată cu crearea marilor dezvoltări imobiliare cum ar fi Grosvenor, Howard de Walden, Portman și multe altele.

Aceste dezvoltări au transformat orașul timp de secole, ele devenind unele dintre cele mai valoroase proiecte imobiliare din lume.

 

Succesul lor constă în capacitatea arhitecților și a urbaniștilor de a crea orașe și comunități extraordinare pentru locuit. Parcurile, spațiile largi, străzile pline de vegetație, arhitectura impunătoare menținută însă la scara umana și materialele atemporale au câștigat în timp popularitate. Astăzi, mai mult ca oricând, sănătatea și bunăstarea au devenit principalul nostru motor atunci când proiectăm clădiri, cartiere sau chiar orașe.

 

Cel mai recent proiect din Santa Clara, Silicon Valley creează un mediu sănătos, o dezvoltare rezistentă la schimbare, planificată cu o viziune pe termen lung. Proiectul recunoaște și pune în valoare toate resursele naturale ale sitului, creând legături cu zonele adiacente prin spații verzi.

 

Această nouă parte a orașului este compusă dintr-o varietate de parcuri și spatii publice atent proporționate, străzi înverzite și zone pietonale. Domeniul public are prioritate asupra clădirilor.

Cu o piață acoperită având o structură unică din lemn cu numeroase locuri de divertisment, restaurant și terase în aer liber, spații comerciale, birouri și hoteluri, masterplanul Santa Clara va deveni inima regiunii Silicon Valley.

Clădirile sunt proiectate pentru a permite posibile schimbări ale funcțiunii în viitor. Clădirile parcajelor supraterane sunt concepute pe baza unei structuri flexibile care poate fi transformată în clădiri de birouri sau rezidențiale. Dezvoltarea este planificată pe termen lung și, prin urmare, materialele utilizate sunt provenite din regiune și fiind de înaltă calitate și durabilitate.

 

DEVO: Cum a afectat pandemia actuală dezvoltarea proiectelor pe care le aveți în desfășurare?
Daniel Zielinski: Biroul de arhitectură Foster+Partners are o cerere constantă prin diversitatea proiectelor și răspândirea lor pe continente.
În perioadele dificile, clienții se bazează pe cei mai experimentați parteneri. Cunoștințele experților noștri în știință, tehnologie, proiectare urbană, antropologie, transport, inginerie de structură, inginerie de mediu, sustainabilitate , consultanța locului de muncă susțin inovația și prezintă o garanție pentru client.

 

Pandemia a însemnat că unele proiecte au încetinit, la fel ca și construcțiile, dezvoltatorii regândindu-și astfel strategiile. În ciuda acestor fapte am reușit să câștigam multe proiecte noi.

 

Pe lângă domeniile de ospitalitate și comerț, care au fost cele mai afectate, clădirile de birouri sunt și ele puse sub semnul întrebării. Modul de lucru al instituțiilor financiare și al firmelor de avocatură cu o densitate foarte ridicată a angajaților ar putea deveni ceva de domeniul trecutului. Singura modalitate de a supraviețui fiind redefinirea spațiul de birou. Biroul redevenind atractiv și oferind un mediu mai creativ și stimulant decât biroul de acasă, un mediu care promovează interacțiunea socială informală, precum și un mediu în care putem învață unii de la ceilalți.

 

Companiile IT de succes, precum Apple, sunt lideri în inovație înțelegând nevoile angajaților. Cultura companiei, mediul de lucru și varietatea beneficilor fiind esențiale în atragerea celui mai bun angajat.
Alliesthesia este un termen care se referă la senzația de plăcere simțită atunci când cineva este stimulat vizual prin design sau confort termic.
Clădirile cu aport constant de aer proaspăt direct de afara și lumină zenitală de-a lungul întregii zile, sunt dovedite a stimula sănătatea și bunăstarea angajaților, precum și productivitatea acestora.

 

O inițiativă pe care am inițiat-o în cadrul biroului, de care sunt mândru, a fost de a oferi ajutor în timpul pandemiei. Ideile noastre răspund la necesitățile biroului nostru de arhitectură, la necesitățile sociale ale comunității, la cerințele medicale, la sustainabilitate, viziune arhitecturală și leadership. Au fost organizate numeroase evenimente, cursuri, workshopuri pentru a menține angajații conectați și implicați. În plus, am proiectat și fabricat mai mult de 40.000 de viziere refolosibile pentru Spitalele din Londra.

 

DEVO: Ce mesaj ați transmite clienților dumneavoastră în această perioadă?
Daniel Zielinski: Perioada pe care o trăim este unică și ne oferă ocazia de a regândi modul în care trăim și lucrăm. Schimbarea este constantă, dar această perioadă ne-a oferit posibilitatea de a reflecta asupra acțiunilor noastre, de a fi mai responsabili și de a lucra cu resursele pe care le avem, de a fi mai eficienți și de a fi mai puțin risipitori.

 

Tehnologia este esențială și am dovedit astfel că ne putem schimba, lucrând de acasă de la o zi la alta. Tendința globală „de lucru de acasă” va crește fără îndoială necesitatea acestei funcțiuni în cadrul viitoarelor spații de locuire, fiind în creștere solicitările pentru locuri de muncă și programe de lucru mai flexibile.

 

Biroul fizic trebuie să rămână în continuare punctul nostru de întâlnire. Un loc în care oamenii își împărtășesc ideile și te provoacă să te autodepășești. Prin urmare, spațiul de birou rămâne un loc care stimulează și inspiră.

Sperăm să putem să colaboram în curând din nou în persoana!

 

Daniel Zielinski a participat în calitate de Speaker la prima ediție DEVO – Forumul Marilor Dezvoltatori. Ediția de anul acesta va avea loc la JW Marriott Grand Hotel din București pe 23 octombrie.

 

Master Partner DEVO 2020: ARABESQUE. Professional Partners: KONEROCKWOOLDANFOSS. Parteneri: KNAUF INSULATIONKNAUFALUKÖNIGSTAHLZACARIA. Susținător și expozant: SKYLUX. Parteneri Media: ZeppelinIglooSpațiul Construit. Partener Instituțional: Ordinul Arhitecților din România

 

Mai multe detalii pe: www.bit.ly/devo-2020

 

Poze © Foster + Partners & dezeen

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers