Cristina van der Schaaf, Horeca School: Am contribuit la furnizarea unui număr din ce în ce mai mare de personal calificat corect industriei horeca și am adus plus valoare în desfășurarea activității multor restaurante și hoteluri

Cristina van der Schaaf este fondatorul Horeca School, o şcoală contemporană care combină noțiunile tradiționale cu o viziune deschisă asupra viitorului.

 

FORO: Cu ce se diferențiază Horeca School față de alte cursuri de formare profesională în domeniul horeca?   

Cristina van der Schaaf: Immanuel Kant spunea că „omul lipsit de educație nu se poate bucura de libertatea sa”. Ne identificăm cu acest citat și credem în el la Horeca School, astfel am reușit ca de la an la an să dezvoltăm conceptul de educație profesională, iar pe parcursul ultimilor 10 ani am construit un centru modern, comparabil cu cele din țările europene cu tradiție în formarea profesională vocațională similară cu domeniul nostru de activitate. Suntem mândrii de ceea ce am creat prin Horeca School mergând atât în direcția formării profesionale a tinerilor și adulților cât și prin sprijinul acordat anumitor categorii defavorizate în a învăța o profesie care să-i ajute să-și urmeze pasiunea în domeniul ospitalității.

 

Orientarea permanentă către o educație calitativă cât și competitivă, investiția continuă în echiparea centrului de formare cu laboratoare de lecții practice cu echipamente care întrunesc standarde europene, au făcut ca Horeca School să devină cel mai cunoscut și căutat loc de către cei care doresc să învețe corect bazele profesiilor de bucătar, cofetar, patiser, ospătar, barman și bucătar șef. Funcționăm într-o clădire cu 5 etaje, pe o suprafață de aproape 1000 mp, dotată cu două laboratoare pentru orele practice, fiecare în suprafață de peste 100 mp, echipate cu toată aparatura necesară precum și bancuri de lucru individual astfel că participanții la programele de formare profesională să poată exersa toate modulele de curs. Acest aspect este unul dintre cele care ne diferențiază de formarea profesională de apartament.

 

Echipa de formatori și instructor este formată din profesioniști onești și binecunoscuți atât din România cât și din străinătate. Având în corpul instructorilor Chefi și Pastry Chefi din afara țării aduce un plus în modul de formare al cursanților dar și un bun schimb professional între membrii corpului de formatori. Am contribuit astfel la furnizarea unui număr din ce în ce mai mare de personal calificat corect industriei horeca și am adus plus valoare în desfășurarea activității multor restaurant și hoteluri. La rândul lor, aceștia din urmă au înțeles să-și trimită angajații la programele noastre de calificare sau specializare. Suntem recunoscuți ca cei care schimbăm vieți și descoperim talente, iar asta ne bucură și ne motivează să continuăm și să excelăm în această misiune.

 

FORO: Care sunt proiectele în care v-ați implicat în această perioadă?  

Cristina van der Schaaf: „Mâncare cu suflet” este cel mai recent proiect dezvoltat integral de noi în parteneriat cu Asociația  CARUSEl. În acest proiect umanitar am angrenat instructori, cursanți interni și parteneri ca furnizori de ingrediente, scopul fiind acela de a oferi o masă caldă celor în mare nevoie. De aceste preparate și produse pe care le pregătim se bucură săptămânal persoane din categorii defavorizate, condiții grave de sănătate sau familii ajunse în situații de imposibilitate financiară sau de a-și procura hrană zilnică. Un proiect caritabil care continua și care în acest moment este un program de solidaritate și responsabilitate pe care sperăm să-l putem duce cât mai mult timp. Un alt proiect este orientat către dezvoltarea unor tabere educaționale – culinare pentru copii, modalitate de a le dezvolta diverse aptitudini în domeniul culinar. Curând vom începe să comunicăm și în direcția asta, un motiv în plus ca să urmăriți cu atenție ce mai apare nou pe site-ul nostru sau paginile de social media.

 

FORO: Care sunt planurile și așteptările dvs. pentru a doua jumătate a anului?   

Cristina van der Schaaf: Avem așteptări din două direcții astfel: pe de-o parte ne dorim ca departamentul de formare profesională din cadrul Ministerului Muncii să ne acorde o mai mare atenție, o deschidere concretă și un acces la dialog. Pe de altă parte, asociațiile patronale și federațiile de profil din domeniul nostru de activitate să devină parteneri reali, să putem proiecta împreună programele de formare profesională și perfecționare pentru angajații din domeniul horeca. Ne dorim ca angajatorii să conștientizeze faptul că fără o forță de lucru bine calificată, calitatea serviciilor din restaurație este imposibilă. Echipa noastra lucreaza cu pasiune pentru dezvoltarea unei educații profesionale sustenabile iar absolventii nostri poarta cu mandrie uniformele cu insemnele Horeca School la locurile lor de munca si sunt ambasadorii si vocea noastra in lume.  

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare FORO 2020 – International Forum for Reputation in Hospitality. Ediția de anul acesta va avea loc la Radisson Blu Hotel în București.

 

Professional Partners FORO 2020: DAAS, KONENESPRESSO, ALUMIL. Susținători și Expozanți: SDS. Wine Partner: Vinarte

 

Mai multe despre FORO aici.

 

Foto ©  Cristina van der Schaaf

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria ospitalitate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers