Conf. Dr. Șerban Negru, președinte al Centrului de Oncologie OncoHelp Timișoara: Orice implementare eficientă a unui program de screening presupune o viziune coerentă, pe un termen îndelungat de zeci de ani, susținută politic

Conf. Dr. Șerban Negru este medic primar oncolog și președinte al Centrului de Oncologie OncoHelp Timișoara. 

 

Spațiul Medical: Ce măsuri ar trebui luate pentru îmbunătățirea programelor de screening şi de depistare precoce în România?

Conf. Dr. Șerban Negru: Orice implementare eficientă a unui program de screening presupune o viziune coerentă, pe un termen îndelungat de zeci de ani, susținută politic. O astfel de viziune ar trebui să fie asumată solidar nu doar de întreaga clasă politică, ci și de sistemul de sănătate și de societate în general. Odată ce o astfel de viziune a fost creionată și ulterior asumată în discuții politice, ar trebui să devină politică sanitară de stat pentru următoarele decenii și să nu mai poată fi modificată de capriciile de moment ale unor decidenți. 

 

În acest sens, ar trebui angrenate în mecanismul de screening toate specialitățile medicale implicate, iar calitatea screening-ului ar trebui să fie monitorizată permanent. În fine, pentru a avea o acoperire națională cât mai bună, metodele de screening ar trebui popularizate în mass-media printr-un efort de lungă durată. Nu în ultimul rând, ar trebui subliniată importantă prevenției primare, adică a evita factorii de risc, în completarea prevenției secundare (screening). 

 

Cred că educația pentru prevenția primară ar avea eficiența cea mai mare dacă ar fi efectuată în perioada anilor de liceu, prin ore sau chiar materii dedicate special acestui scop. A educa tinerii în perioada lor de formare despre principiile unei vieți sănătoase și despre regulile care guvernează depistarea precoce a unei boli periculoase este extrem de importantă după părerea mea.

 

Spațiul Medical: Ce investiții sunt programate pentru perioada următoare în vederea dezvoltării Centrului de Oncologie OncoHelp?
Conf. Dr. Șerban Negru: Ne propunem și reușim să menținem ritmul de dezvoltare, direct proporțional cu nevoile pacientului oncologic, raportându-ne atât la diversificarea și personalizarea serviciilor medicale cât și la timpul în care serviciile pot fi livrate. În acest sens avem în derulare 3 proiecte importante aflate în diferite faze de implementare. Proiectele vizează dezvoltarea Laboratorului de Radioterapie a Centrului de Oncologie OncoHelp prin creșterea capacității de tratare a pacienților bolnavi de cancer, pacienți pentru care șansa la o viață normală înseamnă acces cât mai rapid la tratament prin radioterapie internă sau externă.

 

Finalul verii 2020 va însemna inaugurarea serviciului de brahiterapie, astfel pacienții vor avea acces la această formă de radioterapie internă. Și pentru că radioterapia externă reprezintă cea mai utilizată formă de tratament a cancerului, atât în scop curativ cât și paliativ, în toamna acestui an începem construcția a două noi buncăre. Acestea vor fi echipate cu acceleratoare de înaltă performanță. Vom ajunge astfel la un număr de patru acceleratoare care vor funcționa simultan și vom reuși să răspundem pozitiv unui număr tot mai mare de pacienți care au nevoie de această formă de terapie.

 

Deoarece aceste investiții generează cu siguranță o creștere a numărului de pacienți care ni se vor adresa, în vara acestui an inaugurăm aripa nouă a spitalului, o clădire cu patru nivele care va adăposti serviciul de radioterapie din cadrul Centrului de Oncologie OncoHelp. Vom oferi astfel acces la servicii medicale în ambulatoriu dar și spațiu de cazare pentru un număr de 48 de pacienți.

 

Spațiul Medical: Care sunt prioritățile Asociației OncoHelp în acest moment?
Conf. Dr. Șerban Negru: Datorită creșterii continue a numărului de pacienți care se adresează Centrului de Oncologie OncoHelp și pentru că ne dorim satisfacerea în cele mai bune condiții a nevoilor acestora, categoric, dezvoltarea infrastructurii este și va rămâne în permanentă o prioritate pentru noi. Acest deziderat atrage după sine o preocupare continuă în a găsi surse de finanțare pentru finalizarea proiectelor începute dar și susținerea proiectelor pe care ne-am propus să le implementăm în viitorul apropiat.

 

În egală măsură, ne preocupă dezvoltarea profesională a personalului medical, pentru ca serviciul medical să fie la standarde cât mai înalte. Fiind spital universitar, activitatea didactică este de importanță majoră în formarea viitorilor profesioniști în domeniu medical (studenți și rezidenți). În acest sens colaborăm cu universități de prestigiu din Timișoara precum Universitatea de Medicină și Farmacie Victor Babeș și Universitatea de Vest din Timișoara, cu scopul de a asigura o platformă medicală și de cercetare performantă la nivel regional.

 

O prioritate permanentă o reprezintă și atenția asupra măsurilor organizatorice și logistice necesare diversificării și îmbunătățirii calității serviciului medical pe care îl putem oferi pacientului oncologic, cu atât mai mult cu cât unitate noastră este înscrisă în procedura de reacreditare ANMCS. Aducând în discuție situația pandemică pe care o traversăm, prioritatea de zi cu zi este dată de monitorizarea atentă a măsurilor implementate în vederea protecției împotriva răspândirii noului coronavirus.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare a Convenției Române a Spitalelor – ROHO 2020, Medicină de încredere. Ediția din acest an va avea loc la Hotel Novotel City Centre din București.


Master Partner ROHO 2020 – Philips. Partener Principal: Medicare. Professional Partners: KapamedBristol Myers Squibb. Susținător și Expozant: Icemed.


Un material realizat de Spațiul Medical


Foto © Șerban Negru

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria sănătate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers