Competiția Internațională a Ideilor de Arhitectură: Redefinirea falezei vestice a orașului Salonic

Fondat în anul 315 î. Hr. și numit in cinstea prințesei Thessalonike, sora lui Alexandru cel Mare,
Salonic este un oraș istoric care a cunoscut o dezvoltare dinamică de-a lungul timpurilor. Datorită
poziționării sale în Nord-Vestul Mării Egee, Salonic a devenit o metropolă multi-etnică. Greci,
romani, turci otomani, slavi și evrei au trecut prin secole, lăsându-și amprenta asupra culturii și
stilului architectural al orașului.

“Umbrelele din Salonic”, latura estică

Latura vestică a metropolei, care include portul orașului, a fost utilizată preponderend ca zonă
industrială, însă poziționarea costală unică poate reprezenta un vârf de lance pentru dezvoltarea și regenerarea urbană sustenabilă și transformarea zonei într-un vibrant pol regional și internațional. Din păcate, astăzi zona de pe malul vestic este o zonă urbană incomplet utilizată, reprezentând probabil una dintre cele mai subdezvoltate zone ale orașului. Desigur aceasta situatie are un impact asupra imaginii, atractivitatii și productivității metropolei. Inițiativele din trecut menite să faciliteze transformarea zonei într-un pol de dezvoltare urbană nu au adus rezultatul scontat și, astfel, provocarea încă există!

Latura de vest din Salonic, clădiri abandonate

Competiția Arhitecturală “ArXellence 2” este O Competitie internațională de idei, realizată într-o
singură etapă, deschisă și cu participare gratuită pentru toți participanții care urmărește să
evidențieze designul inovator ca instrument ideal pentru succesul creării noului Central Business
District (CBD) din Salonic. Competiția, avizată de Uniunea Internațională a Arhitecților (UIA), este
organizată și sponsorizată de ALUMIL – o companie internațională cu capital elen, specializată în
dezvoltarea sistemelor din aluminiu pentru aplicații arhitecturale avansate. Competiția va fi
realizată în conformitate cu Regulamentul Standard UNESCO pentru Competiții Internaționale în
Arhitectură și Urbanism și recomandările UIA pentru cele mai bune practici.

Mai exact, obiectul competiției constă în proiectarea pe o suprafață de peste 120.000 mp,
amplasată în spatele portului existent, a unui nou District de Afaceri Central. Locația avantajoasă, în imediata proximitate cu zona portuara și centrul istoric al orașului, în vecinătatea rețelelor rutiere și feroviare importante, precum și în apropierea zonelor cu o importantă infrastructură logistică și industrială, oferă oportunități pentru o dezvoltare economică durabilă. Mai mult, zona va fi semnificativ revitalizată odată cu finalizarea marilor proiecte de infrastructură
precum modernizarea portului, inaugurarea rețelei de metrou din Salonic și a rețelei feroviare
suburbane de vest. Adițional, până în anul 2021 va fi finalizată construcția noilor terminale a
Aeroportului Internațional din Salonic, transformându-l într-un aeroport modern, cu o creștere semnificativă a capacității de procesare, conectând orașul cu întreg mapamondul.

Latura de vest din Salonic, zona competiției

Astfel, beneficiind de un puternic potențial pentru o dezvoltare durabilă Competiția de Idei
Arhitecturale “ArXellence 2” reprezintă o provocare majoră pentru realizarea unui proiect de
regenerarea urbană cu șanse importante de implementare. Este primul pas, în mare parte decisiv,
pentru realizarea așteptărilor de a construi un Salonic cosmopolit. Speranța noastră este ca
propunerile vizionare primite în cadrul competiției vor pava calea către regenerarea zonei urbane aflată  în degradare, impulsionând inițiative ale administrațiilor locale și încurajând participarea
sectorului privat. De altfel, confirmând deosebita importanță și caracterul social al prezentei
inițiative, competiția se va desfașura sub auspiciile Ministerului de Mediu și Energie al Greciei,
Guvernului Regional al Macedoniei Centrale, Municipalității orașului Salonic ți Consiliului
Arhitecților din Salonic.

Startul competiției a fost dat pe 9 Martie 2020, iar termenul limtă pentru înregistrarea
participanților este data de 25 mai 2020. Data limită pentru depunerea de propuneri este de 15
Octombrie 2020. Fondul de premiere asigurat de organizator este de 60.000 €, iar cei 6 câștigători, alături de 4 mențiuni onorifice vor fi anunțați în cadrul Ceremoniei de Premiere care se va organiza în data de 25 Noiembrie 2020. Ceremonia de premiere va fi urmată de un eveniment expozițional de 20 de zile, timp în care propunerile vor fi expuse în incinta Primăriei orașului Salonic și în incinta Filarmonicii din Salonic. În vederea obținerii condițiilor de participare oficial aprobate de Uniunea Internațională a Arhitecților și pentru a vă înregistra în calitate de participant, vă rugăm să vizitați site-ul oficial al competiției: www.alumil.com/arxellence

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria arhitectură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers