Cezar Cojocea, Danfoss: Îmbunătățirea eficienței energetice reduce emisiile de carbon și reprezintă o oportunitate majoră de a conduce lumea către o tranziție ambițioasă, eficientă din punct de vedere al costurilor

Cezar Cojocea este Director Vânzări, Segmentul Încălzire în cadrul Danfoss, o campanie care susține activ eficientizarea energetică a caselor românilor.

 

BORO Communication: Cum ați defini eficiența energetică și care sunt beneficiile acesteia în viziunea Danfoss?

Cezar Cojocea: De la casele în care locuim, la spațiile în care lucrăm, la magazinele pe care ne bazăm și până la producția de alimente, purificarea și transportul apei, eficiența energetică – de aici pornește viitorul sustenabil.

 

Eficiența energetică are ca scop reducerea cantității de energie necesară furnizării de produse și servicii. Totul este să faci mai mult cu mai puțin. Eficiența energetică este singura resursă pe care o țară o are în abundență și, prin urmare, este cea mai rapidă și mai ieftină modalitate de a aborda provocările legate de securitatea energetică, de mediu și economice.

 

Creșterea eficienței energetice înseamnă adesea mici îmbunătățiri, cum ar fi instalarea unor componente care economisesc energie, cum ar fi supape sau termostate. Cu toate acestea, eficiența energetică este integrată în toate aspectele creșterii și inovării durabile. Pentru a utiliza mai puțină energie și a debloca întregul potențial al surselor regenerabile de energie și extinderea beneficiilor acestora, tehnologia eficientă și soluțiile inovatoare de stocare sunt esențiale.

 

Utilizarea eficientă a energiei economisește bani și are riscuri scăzute de politică și tehnologie. Multe soluții de eficiență energetică au, de asemenea, un timp scurt de rambursare. În medie, fiecare 1 euro investit în eficiență energetică economisește 3 euro pe durata de viață a unei tehnologii. Îmbunătățirea eficienței energetice reduce emisiile de carbon și reprezintă o oportunitate majoră de a conduce lumea către o tranziție ambițioasă, eficientă din punct de vedere al costurilor și echitabilă din punct de vedere social care poate aduce beneficii pentru creșterea economică, ocuparea forței de muncă, calitatea vieții, sănătatea publică, îmbunătățirea calității aerului, productivitatea industrială, securitatea energetică etc.

 

BORO Communication: Cum putem avea locuințe mai eficiente energetic?

Cezar Cojocea: Există o mulțime de modalități de a economisi energie în casele noastre. De fapt, îmbunătățirile simple pot contribui la reducerea risipei de energie, la reducerea costurilor și poate face ca locuințele noastre să fie locuri mai sănătoase, mai confortabile și mai productive pentru a fi înăuntru. Doar prin remedierea elementelor de bază, putem obține, în medie, economii de energie de 30% în clădirile noastre – și pe factura noastră – cu timpi de rambursare de doar 2 ani.

 

Astăzi, există încă peste 500 de milioane de valve manuale, necontrolate, instalate în clădirile europene. Înlocuind aceste supape manuale cu valve de radiatoare cu termostate, gospodăriile ar putea, în medie, să economisească până la 18% din facturile lor de energie și să aibă o casă eficientă din punct de vedere energetic. Pentru cetățenii europeni, aceasta reprezintă economii de 12 miliarde de euro pe an și o reducere a emisiilor de CO2 de aproximativ 24 de milioane de tone.

 

În plus, există aproape 250 de milioane de calorifere cu valve termostatice mai vechi de 20 de ani, care ar putea fi modernizate la valve digitale, ceea ce ar duce la economii de energie și costuri mult mai reduse. Tehnologia inteligentă pentru casă, care utilizează inteligența artificială și senzori, ne poate ajuta să ne prezicem consumul de energie – și să reducem resursele necesare pentru a îndeplini standardele.

 

Casele inteligente ale viitorului sunt deja aici, de ceva timp. Soluțiile Danfoss de încălzire inteligentă oferă utilizatorului posibilitatea de a controla direct de pe telefonul mobil, prin intermediul aplicației mobile, încălzirea în camere individuale. Astfel, utilizatorii pot fi siguri că spațiul în care locuiesc asigură confortul necesar, fără energie mai puțină și costuri reduse. Chiar mai mult, produsele noastre pot fi ușor integrate cu alte soluții digitale. De exemplu, unitățile noastre de control inteligent pentru încălzire sunt compatibile cu Google Alexa. Deci, la fel de ușor, pe cât ai pune muzică, poți să ridici sau să cobori căldura în orice cameră a casei. Și dacă ne asigurăm că energia nu este risipită în încălzirea spațiilor nefolosite, poate exista, de asemenea, o scădere a costului și a nivelului emisiilor de până la 46%. Nu a fost niciodată mai ușor să contribuie la reducerea pierderilor de energie și la protejarea mediului, asigurând totodată cel mai mare confort în interior.

 

Danfoss este Professional Partner al evenimentelor Building Home 2020 International Good Living Forum, (mari proiecte rezidențiale) și DEVO 2020 International Forum of Large Developers (mari proiecte mixte, office, retail, industriale, publice).

 

Foto © Danfoss

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria construcții

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers