Cătălina Dragomir, KONE: O investiție poate fi considerată de succes atunci când echipamentele, componentele și soluțiile utilizate din faza de design până în faza de implementare cresc valoarea acelei clădiri

Urmăriți România Construiește pe Facebook și pe LinkedIN

 

Cătălina Dragomir este Managing Director KONE România. Pe 23 octombrie a participat în calitate de speaker și Professional Partner în cadrul celei de-a treia ediții a Forumului Internațional al Marilor Dezvoltatori DEVO.

 

„Suntem deja în valul doi al pandemiei și ceea ce aș remarca comparativ cu primul val, ar fi o obișnuință, un mod de a trata diferit acest fenomen, o adaptare la acesta, ceea ce dovedește că noi ca specie suntem într-o continuă adaptare și întotdeauna vom găsi soluțiile astfel încât să răspundem provocărilor care apar periodic. Aici si acum, într-adevăr, viitorul merge către digitalizare, către orașe inteligente și aceasta este tema prezentării pe care aș vrea să o susțin.

 

KONE este o companie finlandeză, care de curând a împlinit 110 ani, fiind listată la Bursă NASDAQ din Helsinki din 1967. Filiala din România a fost deschisă în 2008 ca și Greenfield, lucru neobișnuit pentru KONE ca strategie de dezvoltare de piață. Aceasta decizie a arătat de fapt încrederea KONE în această piață și în această regiune, în dezvoltarea acesteia pe termen lung. La acest moment, în România avem peste 70 de angajați, în mai multe locații din țară, având sediul principal în București. Acoperim întreaga gamă de la vânzare de sisteme, soluții și proiecte, până la partea de implementare operațională și partea de preluare a acestora în service pe durata de viață a echipamentului în funcție de contractele perfectate. În 2020 KONE la nivel mondial însemna peste 1 milion de unități în serviciu, 70.000 de vizite de mentenanță, aproximativ 25% dintre angajații noștri fiind tehnicieni de mentenanță, care asigură întreținerea de zi cu zi a echipamentelor și în fiecare zi și peste 1 miliard de oameni care folosesc echipamentele KONE pentru transport.

 

Aș vrea să vorbesc despre factorii care impactează mediul de business. Unul dintre aceștia este urbanizarea, care creează creștere, dar generează și provocări. Mă refer aici la o analiză pe care am citit-o de curând, care menționa că acum 110 ani erau 3 orașe la nivel global care depășeau 1 milion de locuitori. La momentul actual, peste 25% din populație trăiește în orașe cu peste 1 milion de locuitori. Estimările pentru anul 2050 sunt că peste 50% din populație se va muta în metropole, care vor deveni megaorașe.

 

Plecând de aici identificăm importanța metropolei și a orașului în sensul că aceasta începe să se guverneze singură, respectiv să se autoguverneze și că politicile acesteia vor avea tendința potențială de a urmări alte obiective decât politicile țării. Devine, dacă ar fi să ducem argumentația la extrem, un stat în stat și în acest context aș spune că sunt foarte importante politicile și programele la nivelul orașelor și ale metropolelor și mă refer aici la politici gândite strategic, care nu țin de o anumită regularitate a unor alegeri sau a unei anumite administrații care conduce la un moment dat orașul/metropola.

 

Un alt trend pe care îl vedem și care este în viața noastră de zi cu zi, inclusiv azi, la această conferință hibridă, este ruperea tehnologică. Ea creează noi oportunități care ne dovedesc că suntem flexibili, adaptabili și că întotdeauna suntem în căutarea noului. În acest context, este evident că cerințele sau nevoile clienților noștri se schimbă în fiecare zi. Vedem asta odată cu schimbările care apar la nivelul clădirilor, a modului lor de utilizare, a transformării lor, din clădiri de birouri în mixed use, reconversia acestora, spațiile de coworking, diversele soluții inovative de locuire, care vin ca răspuns al cererilor companiilor, clienților, angajaților. De asemenea, suntem întotdeauna în căutarea ușurinței în accesarea unui serviciu sau a unei experiențe, astfel încât să ne facă viața mai simpla și mai sigură. În același timp, suntem într-o epocă a vitezei și întotdeauna vom căuta să ne ducem proiectele la bun sfârșit, cât se poate de repede, la o calitate înaltă, astfel încât să putem oferi clienților așteptările promise.

 

În acest context, misiunea KONE pe care acesta și-a asumat-o în urmă cu mult timp este de a înțelege modul în care oamenii circulă în orașe, în clădiri, între clădiri, să le oferim acestora un mediu de transport sigur, la îndemână și în care să poată avea încredere. Ținta finală pentru toți, inclusiv pentru KONE, este să facem aceste orașe și aceste metropole locuri mai bune, în care toți să trăim mai bine și să ducem o viață confortabilă.

 

Dacă m-aș pune în perspectiva unui investitor, o investiție poate fi considerată de succes atunci când echipamentele, componentele, soluțiile utilizate din faza de design până în faza de producție și implementare, cresc valoarea acelei clădiri. Acestea permit chiriașilor și utilizatorilor acelor clădiri să folosească sisteme inteligente și să se simtă confortabil. Oferă o experiență a utilizatorului final total diferită, care creează o emoție aparte și care îi permite să îsi aducă aminte și să îsi doreasca să fie în acea clădire. Astfel, reușești să fii un partener al investitorului pentru dezvoltarea clădirilor inteligente, să ajuți ca acestea să se dezvolte, utilizând soluțiile deja consacrate internațional.

 

O clădire inteligentă este una care nu doar satisface cerințele clienților săi, ci le depășește cu mult așteptările, care se diferențiază prin niște elemente de stil, de arhitectură și de design complet diferite, care atrag clientul și care este echipată cu o tehnologie care poate permite adaugarea de servicii în viitor fără a realiza o renovare majoră, doar printr-o ușoară updatare a soluțiilor deja instalate. Conceptele KONE de găsire a soluțiilor optime de fluidizare a traficului (people flow), dar și de planning al clădirilor au fost confirmate de analizele și de studiile de piață efectuate de către agenții de analiză independente din Vestul Europei și care arată că o clădire inteligentă, o clădire care deține o tehnologie de ultimă oră, este o clădire care, din perspectiva unui utilizator are o valoare adăugată ridicată, va fi mult mai ușor de marketat sau de ofertat și care atrage clienți de orice fel.

 

Am vorbit puțin mai devreme de redefinirea experienței utilizatorului final. Acest lucru înseamnă oferirea unui produs dedicat, destinat fiecărui tip de utilizator în parte și fiecărei tipologii de clădire. Noile colecții de design permit completa personalizare a echipamentului, adaptarea sa la tipologia clădirii și implicit influențează răspunsul către clientul final. Un client multumit este un client care are o experiență favorabilă și aici pornim de la componentele de design, trecând prin elementele de luminozitate, prin modul în care arată materialele din care sunt construite aceste echipamente și până la nivelul de tehnologizare, de împărtășire a informației, de conținutul pe care îl găsești expus astfel încât să schimbi această percepție de spațiu închis, de “cutie” care se mișcă le la etajul 0 la până la etajul 8. 

 

Astfel, la sfarsitul anului 2019 au fost lansate noile colecții de design interior, cele trei colecții noi disponibile se regăsesc deja și în produse și în echipamente din clădirile din România. Aceste colecții se inspiră din ceea ce trăim și din așteptările pe care le avem în societatea noastră și pleacă de la cele două trenduri pe care le-am menționat mai devreme – digitalizare și rupere tehnologică. Noile game de produse care au fost lansate vin și cu capabilitati anti-fingerprint, care permit o ușurință în curățarea spațiilor sau cu soluții antimicrobiene care oferă un avantaj în piață pentru că ele sunt deja disponibile și pot fi folosite în practica de zi cu zi.

 

Platforma digitală KONE permite comunicarea între echipamente și accesarea de aplicații diferite, care pot fi dezvoltate de KONE, dar și aplicații generate de către client sau personalizate de către un chiriaș/utilizator al clădirii, care în spațiile pe care le deține își dorește o soluție particulară. Datorită faptului că toate aceste echipamente sunt dotate cu interfețe deschise (open-source), toate aceste noi aplicații pot fi integrate ușor iar frumusețea soluției constă în faptul că dezvoltările sunt inepuizabile, țin doar de dorința pieței de a le accepta și integra sau de creativitatea utilizatorilor.”

 

DEVO – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu ArabesqueKONERockwoolDanfossKnauf InsulationKnauf GipsAlukönigstahlZacariaIuliusNordisSpeedwellSkyluxMillstone.

 

Foto © Cătălina Dragomir

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria construcții

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers