Călin Dobra, președintele CJ Timiș, vorbește despre proiectele de investiții în infrastructura medicală din județ

Călin Dobra este președintele Consiliului Județean Timiș.

 

Spațiul Medical: Care au fost investițiile CJ în infrastructura medicală din prima jumătate a anului 2020?
Călin Dobra: Consiliul Județean Timiș a fost mereu un partener implicat, iar sănătatea are prioritate. Nu doar acum. Dintotdeauna! Pandemia ne-a făcut să strângem și mai tare rândurile în jurul unităților sanitare și să sprijinim financiar lupta eroilor din linia întâi.

 

Aproape 14 milioane de lei – aceasta este suma pe care am alocat-o doar de când a început toată nebunia. Au beneficiat de fonduri Spitalul Județean din Timișoara, Spitalul de Boli Infecțioase” Victor Babeș”, Spitalul Municipal din orașul de pe Bega, Spitalul Militar, Spitalul din Lugoj. Sunt unități din prima linie de luptă împotriva Covid – 19.

 

În jur de 8 milioane de lei au fost direcționați spre Spitalul Județean, cea mai mare unitate sanitară din Vest, pentru achiziția de echipamente și aparatură medicală performantă, care să ajute medicii și personalul medical să lupte cu acest virus, dar și după ce trece pandemia. Este vorba, printre altele, de 10 paturi super performante pentru secția de Anestezie Terapie Intensivă, 75 ventilatoare mecanice și un Computer Tomograf de ultimă generație. Mai sunt fonduri alocate Spitalului Județean pentru investiții și reparații, și, în pregătire, avem un nou proiect cu finanțare europeană.

 

Totodată, aproximativ 3 milioane de lei din bugetul județului au fost alocați pentru achiziția de echipamente de protecție: măști, mănuși, combinezoane sau dezinfectanți. Toate acestea au fost distribuite instituțiilor din subordine, unităților medicale, ISU, primării, structuri județene ale MAI, într-un efort comun de prevenire a răspândirii virusului. Nu în ultimul rând, am direcționat aproape 1 milion de lei, fonduri proprii ale CJ Timiș, pentru achiziția de teste în vederea depistării COVID-19.

 

Ne-am asigurat că există resurse pentru cazarea medicilor din linia I, pentru cei de la Spitalul Județean. Aceștia nu au mai mers acasă după turele din spitale și i-au protejat astfel pe cei dragi. Au avut la dispoziție două unități hoteliere.

 

În plus, tot în domeniul sănătății, în cadrul programului de relansare economică pe care l-am demarat – OcroTim – am încheiat un parteneriat cu o companie reprezentată de tineri IT-iști din Timiș. Astfel 5 unități sanitare din județ – Deta, Sânnicolau Mare, Lugoj, Făget și Spitalul Municipal din Timișoara – au ales să implementeze un soft, bazat pe inteligența artificială, extrem de util în identificarea a 17 patologii ale aparatului respirator, inclusiv în cazul pacienților cu Covid-19. Programul, pus gratuit la dispoziția spitalelor timp de 6 luni, analizează radiografiile și poate identifica rapid anomaliile. Diagnosticul apare, astfel, mult mai repede și este mai exact.


Este foarte important că am reușit împreună să depășim perioada de urgență și, sper, și cea de alertă și cred cu tărie că în continuare vom avea capacitatea să ne organizăm, în așa fel încât numărul cazurilor să fie în continuă scădere. Trebuie să fim și pe mai departe atenți la distanțarea socială, să purtăm măști în spațiile închise și în mijloacele de transport în comun și în general să ne protejăm pe noi și pe cei dragi de tot ce ar putea însemna COVID-19.

 

Pe de altă parte, la Consiliul Județean Timiș am inițiat, în premieră, un program care își dovedește din plin utilitatea. Schema de minimis a apărut în 2019, și pentru că a fost un succes, continuăm și în 2020, să vindecăm sistemul de sănătate și să facem bine în unitățile sanitare din Timiș, care pot primi, fiecare, 100.000 de euro. În total, aproape 3 milioane de lei sunt prevăzute în bugetul CJ-ului, pentru achiziţia de aparatură medicală, în spitalele din orașe și municipii.

 

Spațiul Medical: Care sunt planurile de investiții în spitale în viitorul apropiat?

Călin Dobra: Avem 3 investiții majore. Prima implică Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean din Timișoara, care intră, în cel mai scurt timp posibil, într-un amplu proces de extindere, modernizare și dotare cu aparatură medicală. Extinderea și modernizarea UPU costă 4.4 milioane lei, bani europeni. Se va construi un corp nou cu o suprafață la sol de 355 mp și o suprafață desfășurată de aproape 800 mp, cu subsol, parter și etaj. La parter, se va amplasa o cameră pentru accesul ambulanțelor și o sală nouă de așteptare. De asemenea, vor fi create spații de decontaminare și deparazitare, camere de recepție și triaj, cât și grupuri sanitare. La etaj, vom crea o sală de curs. Durata contractului este de 25 de luni – 6 de proiectare și 19 luni pentru execuția lucrărilor.

 

Un alt proiect important, gestionat de Consiliul Județean Timiș, se referă la construcția unei noi maternități la Timișoara. În acest moment, ne pregătim să semnăm contractul pentru proiectare și execuție. Noua clinică de Obstetrică – Ginecologie va oferi servicii de îngrijire medicală de o calitate superioară, cât și posibilitatea realizării de noi proceduri medicale. Ca element de noutate, se vor putea realiza proceduri de înseminare in vitro, care nu pot fi efectuate în maternitatea actuală. Noua clinică va fi un etalon la nivel național în materie de servicii medicale și dotări. Nu am făcut rabat la calitate. Vrem ca și în sistemul public să putem oferi servicii de calitate, precum cele din privat, chiar superioare acestora. Investim mereu pentru a aduce și a menține la standarde de calitate normale spitalele, clinicile care se află în grija noastră. Maternitatea va avea o suprafață desfășurată de 6.000 m2, cu o suprafață utilă de 4.761 m2. Investiția se ridică la 50.387.920 lei, TVA inclus, finanțarea fiind asigurată printr-un proiect european pe programul Interreg V-A România – Ungaria.

 

Și nu în ultimul rând, fac referire aici la spitalul pe care îl vom ridica la Timișoara, în parteneriat cu Ministerul Sănătății și Banca Mondială, care asigură finanțarea. Este un proiect deosebit, în valoare de aproximativ 50 de milioane de euro, care prevede crearea unui nou Centru de mari arși și includerea Urgențelor și a Secției de AŢI într-o clădire nouă, precum și modificarea fluxurilor medicale. Documentația tehnică este în curs de elaborare, iar Studiile de Prefezabilitate și Fezabilitate sunt gata. În acest proiect, Consiliul Județean Timiș, pe lângă terenul pe care l-a pus la dispoziţie, susține financiar și anumite costuri necesare realizării documentației. La final, noua construcție va fi transferată în proprietatea județului.

 

Și nu ne oprim aici!

Interviul este parte a campaniei de comunicare a Convenției Române a Spitalelor – ROHO 2020. Ediția din acest an va avea loc la Hotel Novotel City Centre din București.

 

Master Partner ROHO 2020 – Philips. Partener Principal: Medicare. Professional Partners: KapamedBristol Myers Squibb. Susținător și Expozant: Icemed.

 

Un material realizat de Spațiul Medical

 

Foto © Călin Dobra

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria sănătate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers