Bogdan Nicoară, Bright Spaces: România este 100% pregătită pentru soluții de digitalizare în domeniul real estate

Bogdan Nicoară este fondator și CEO Bright Spaces, o platformă digitală de leasing şi management al spaţiilor real estate. A participat pe 3 septembrie 2020, în calitate de speaker, la evenimentul online Clădiri Inteligente – Xgroup Meetings Real Estate, parte a edițiilor 2020 Building Home – International Good Living Forum, FORO – International Forum for Reputation in Hospitality și DEVO – Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori.

 

În continuare puteți urmări un sumar al intervenției sale:

 

“Bright Spaces este prima soluție interactivă completă de vizualizare 3D a spațiilor office, pe care o putem oferi atât la nivel național, cât și internațional. În noiembrie 2019, am câștigat primul hackathon proptech din România dedicat segmentului de office, organizat de Skanska România și Proptech România. În urma câștigării acelui concurs, am pus bazele unei relații solide cu Skanska, ceea ce a dus și la semnarea cu ei ca prim partener, pentru proiectul Equilibrium.

 

Ce facem noi la Bright Spaces este să punem un layer digital peste un proces extrem de cunoscut, de tradițional și anume acela de leasing, în care avem participanții, dezvoltatorii, agenții, consultanții respectiv potențialii chiriași. Acest proces se făcea, în mod tradițional, prin interacțiunea directă și apoi prin câteva materiale adiționale. Spre exemplu, un pdf, o prezentare printată, poate un site de prezentare a clădirii, dar și câteva soluții experimentale. În ultimii ani am observat aceste soluții tech, în special în segmentul rezidențial, în showroom-urile de apartamente, unde cu ajutorul unui headset VR vedeai cum pot arăta diferite interioare pentru un anumit apartament.

 

Pentru partea de birouri, până acum, soluțiile acestea au fost privite ca experimentale și ca un “nice to have”. Noi urmăream să intrăm în piața din Marea Britanie (iar un prim pas în această direcție a fost participarea noastră la acceleratorul Pi Labs) pentru că ne-am dat seama că România s-ar putea să nu primească atât ușor o soluție.  Totuși am avut marea surpriză să vedem că piețele seamănă destul de mult. Am avut tracțiune din România peste așteptări, am semnat cu Skanska pentru Equilibrium și acum în premieră o să anunț că mai avem un partener și în vestul țării, pe Vox Property Group pentru proiectul lor, Vox Technology Park. Observăm o dorință de implementare a acestor soluții din ce în ce mai mult.

 

S-a vorbit despre o cameră special amenajată în care agenții se puteau duce să vadă toate clădirile și spațiile disponibile trimise de dezvoltator. Noi încercăm să ducem acest aspect la un nivel și mai aproape de potențiali chiriași și de agenți, în sensul că totul este web based, disponibil pe orice ecran în care poți să vezi o machetă 3D a clădirii sau a întregului portofoliu de clădiri. De asemenea, poți să cauți orice spațiu disponibil în funcție de nevoile fiecărui chiriaș, poți să vezi acele spații cu diferite variante de design interior, poți cere o vizită sau o ofertă care se duce direct către instrumentele existente ale dezvoltatorului sau ale agenților.

 

Pe lângă toate acestea, avem și alte module colaterale care să ajute prezentarea completă. Spre exemplu, avem un template de site pentru clădire, pentru proiectele off plan care oricum pregăteau dezvoltarea unui site. Am hotărât să facem și acest lucru deoarece luând de la 0 de fiecare dată acest proces, dezvoltatorii creau un nou șablon de recunoaștere a informațiilor, adică îngreunau un pic procesul de vizualizare a caracteristicilor importante pentru fiecare clădire. Mai facem un modul de verificare a mediei timpului de transport pentru toată compania. Adică o companie care dorește să vadă pentru cei 300 de angajați dacă mutarea într-o nouă clădire va avea un timp mediu de navetă corespunzător cu normele companiei, vor putea face acest lucru printr-un modul Bright Spaces.

 

Ca să revin la cât de pregătită considerăm noi că este piața din România, acum, o dată cu noul set-up, cred că este 100% pregătită pentru soluții de digitalizare în domeniul la care noi ne pricepem, pe partea de leasing. Observăm în schimb în interacțiunile pe care le avem că din ce în ce mai multe clădiri adoptă foarte multe soluții de digitalizare, inclusiv pentru chiriași. Ce mă mai bucură să văd este că nu doar cererea și adopția de astfel de soluții sunt prezente, ci și generarea lor. Se creează deja în România un ecosistem prop-tech, de tehnologie pentru real estate care acum câțiva ani era un termen necunoscut. 

 

Clădiri Inteligente – Xgroup Meetings Real Estate este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu KONE.

 

Mai multe despre conceptul Xgroup Meetings puteți afla aici.

 

Foto © Bright Spaces

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers