Better Living Investment: Viziuni și practici ale dezvoltatorilor pentru creșterea calității locuirii

În cadrul celei de-a treia ediții a evenimentului Building Home International Good Living Forum, organizat pe 18 iunie la Hotel JW Marriott din București de România Construiește și BORO Communication în parteneriat cu KONE, ROCKWOOL, VELUX, VIMARpentruTine, Nordis Group, Somfy Romania, Radox, REHAU Romania, Agricin, Ordinul Arhitecților din România (partener instituțional), Layout și Alesonor Real Estate Development (susținători), a avut loc sesiunea Better Living Investment dedicată legăturii dintre investiții și calitatea locuirii. Pe lângă sesiunea Better Living Design despre care am vorbit într-un articol anterior și cea alocată design-ului rezidențial american, această sesiune a conturat perspectivele, tendințele și oferta mai multor investitori și dezvoltatori de proiecte rezidențiale, cu o mulțime de exemple detaliate. Mai multe informații despre Building Home puteți găsi aici.

 

* Pe 22 octombrie 2021, Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori (organizat la Hotel JW Marriott din București) va închide seria acestor evenimentelor România Construiește. Mai multe detalii și înscrieri puteți găsi aici. *

 

Este limpede că, mai ales de la debutul pandemiei de la începutul anului trecut, piața proiectelor rezidențiale manifestă câteva trenduri accentuate de această perioadă. Oamenii caută tot mai mult o calitate a locuirii ridicată, ce implică în mod necesar spații verzi și de socializare/pentru comunitate, facilități de tipul mixed-use dar și locuințe cât mai verzi, eficiente din punct de vedere energetic, sustenabile și totodată personalizate. Iar dezvoltatorii se străduiesc nu doar să respecte normativele legale (care accentuează tot mai mult aspectele verzi și sustenabile), dar și să vină în întâmpinarea clienților prin investiții în facilități de infrastructură și dezvoltare a comunităților dinăuntrul, dar și (un aspect interesant) dimprejurul complexelor rezidențiale.

 

Iată câteva dintre input-urile participanților la acest panel, care au punctat nu doar diferite aspecte ale pieței rezidențiale actuale dar au detaliat și numeroase exemple din proiecte recente sau în curs de dezvoltare. 

 

Cristian Garabețian – Project Manager, Impact Developer & Contractor 

Astăzi se observă puternic necesitatea de a crea comunități sustenabile, cât mai verzi, nu doar cartiere de tip dormitor care „să vândă”. Compania implementează de câțiva ani o strategie care presupune proiectarea și executarea de clădiri care să respecte standardele internaționale BREEAM (cea mai veche metodă de evaluare, rating și certificare a sustenabilității clădirilor). 

 

Un exemplu, proiectul Greenfield: sunt finalizate deja 2.500 de apartamente (dintr-un total proiectat de 4.000), pe o suprafață de peste 60 hectare înconjurată pe 3 laturi de 1000 hectare de pădure. A fost necesar un master plan care să integreze complexul rezidențial în mediu împreună cu diferitele sale zone și funcțiuni – inclusiv unele dedicate spațiului public și mobilității, precum un terminal pentru STB (autobuze) și un proiect de școală și grădiniță predat primăriei sectorului 1. Se adaugă un centru comunitar cu supermarket, zonă de socializare, zonă de spa cu bazin și piscină exterioară, spații de co-working și birouri temporare. 

 

Apartamentele sunt deschise, cu spații vitrate ample, care eficientizează pătrunderea luminii; la fiecare nivel există o singură cotă (deci fără praguri), grinzile sunt mascate, ușile interioare au înălțime peste standardul uzual, pereții despărțitori sunt din blocuri ceramice și au vată minerală pentru o izolare fonică optimă. Există sisteme de ventilație interioară, încălzire în pardoseală, un punct termic centralizat (în locul centralelor de apartament) și un sistem de management al apei (inclusiv captarea apei pluviale). 

 

Proximitatea pădurii față de acest complex rezidențial cu o densitate destul de mare de locuire nu este singurul aspect verde al proiectului, căci se organizează aici și diferite activități „verzi” împreună cu comunitatea complexului, precum plantare de arbori în pădure sau amenajarea unor spații verzi în incinta complexului. 

 

Pandemia a afectat mai puțin locuitorii Greenfield tocmai datorită proximității pădurii, dar și a unor facilități de construcție precum balcoanele generoase sau apartamentele cu grădină, ceea ce a oferit liniște și apropiere de natură în condiții de siguranță – exact ce și-au dorit oamenii în timpul pandemiei.

 

Ana Cohen – Head of Marketing, Hagag Development Europe

Hagag e un investitor-dezvoltator specializat în primul rând pe reconversia de clădiri istorice, dar și cu activități în achiziționare, dezvoltare și asset management. Portofoliul actual include 6 proiecte, în valoare de peste 200 milioane de euro. 

 

Un exemplu de proiect dezvoltat de Hagag este o clădire din 1942, din centrul Capitalei, care la achiziționare era într-o stare avansată de degradare și cu risc seismic ridicat. După efectuarea lucrărilor, clădirea a devenit eficientă din punct de vedere energetic (pe cât posibil, având în vedere că este o construcție veche), cu panouri solare pe acoperiș, lifturi moderne și alte dotări. Toate facilitățile pot fi vizionate în apartamentul-showroom disponibil. S-a reușit așadar transformarea unei clădiri de 80 de ani cu istorie în centrul Bucureștiului într-un reper rezidențial modern premium, fiind menținute caracteristicile acestei bijuterii arhitecturale, care a fost așadar revitalizată și redată țesutului orașului. 

 

Beatrice Dumitașcu – CEO, Residential Division, One United Properties

Piața rezidențială din România abia din anii 2000 a început să crească, cu investitori dând drumul diferitor proiecte și tot mai mulți clienți care și-au dorit să migreze cu locuirea în spații și zone mai mari și mai confortabile. Oamenii sunt din ce în ce mai informați, ofertele sunt tot mai diversificate, iar directivele europene obligă la respectarea unor norme importante (mai ales în direcția green și de sustenabilitate energetică) ce contribuie la o calitate mai mare a întregii experiențe a locuirii.

 

Pandemia a adus, evident, niște schimbări în cererile clienților, spre exemplu se caută mai mult apartamentele cu grădini, cu proximitate de păduri, parcuri, lacuri, și de asemenea a crescut și importanța spațiilor de socializare în siguranță din punct de vedere sanitar. 

 

În ideea de regenerare urbană se înscrie și cel mai nou proiect, One Cotroceni Park, cu peste 80.000 de mp de birouri (care vor fi date în funcțiune la sfârșitul acestui an). Actualmente se începe și construirea a 8 blocuri rezidențiale. Proiectul a fost gândit și pentru a deservi zona și comunitatea de acolo care duce lipsă de infrastructură și de spații de birouri, de agrement, restaurante, etc. 

 

Un alt exemplu de regenerare urbană este proiectul One Mircea Eliade, parte din proiectul One Floreasca City. Aici s-a redat comunității o zonă care era abandonată de peste 20 de ani. În privința clădirii s-a mers mai mult pe înălțime pentru a păstra zona aerisită. De asemenea, s-au realizat acțiuni de igienizare a Parcului Floreasca, s-a investit și în crearea a 3 benzi de circulație pe Calea Floreasca și în renovarea bisericii din zonă. E nevoie, așadar, de bunăvoință din partea investitorilor pentru a contribui la regenerarea unei zone urbane în care dezvoltă un proiect, pentru dezvoltarea comunității din și dimprejurul respectivei dezvoltări. Este necesară de asemenea și colaborarea cu diferiți actori publici precum, în acest caz, biserica, primăria, administrația parcului.

 

Alexandru Mihai – Managing Partner, Nordis Group

Ce înseamnă locuirea de 5* din perspectiva Nordis Group? Cât mai multe servicii și facilități sunt esențiale. Nordis vinde un stil de viață diferit, un upgrade social, o altă experiență a locuirii: să te simți la tine acasă ca într-o vacanță la un hotel de 5*. 

 

Nordis Group s-a axat așadar pe un concept nou pentru România: o combinație de hotel de 5* cu o parte rezidențială de lux. Primul și cel mai mare proiect este Nordis Mamaia (cel mai mare hotel de leisure din Europa). Partea din față e practic un hotel în care unitățile/apartamentele pot fi cumpărate de clienți, cărora apoi compania le plătește chirie, asigurând totodată o ocupare de 12 luni pe an timp de 30 de ani, cu un randament de 7% – superior celui al altor închirieri). Există și o galerie comercială cu branduri de lux, 9 restaurante și cafenele, piscină VIP, plajă smart (cu comandă de băuturi de la șezlong direct de pe telefon, spre exemplu), wifi și încărcare pentru telefoane. Proiectul are pre-certificare Green Homes.

 

Lansat în 2019, conceptul a avut mare succes, vânzările fiind de aproape 4 ori mai bune decât la alte proiecte ale grupului. Astfel de complexe rezidențiale de tip leisure-second home, Nordis Group a dezvoltat și în Sinaia și Brașov. Ele oferă nu doar partea de investiții (cumpărarea camerelor de hotel) ci partea rezidențială de second home sau permanent home. Unele persoane s-au mutat din Constanța în ansamblul din Mamaia, în principal pentru facilitățile oferite aici 12 luni pe an.

 

Cătălina Dragomir – Managing Director, Kone România

În Finlanda (țara de origine a grupului), “KONE” înseamnă motor. Compania și-a păstrat până astăzi activitatea în zona de lifturi și scări rulante, având peste 3.000 de patente înregistrate. Ascensorul nu mai e un simplu cub care ne duce între etaje, ci un element de interconectare între toate elementele clădirii. 

 

KONE a fost primul furnizor de lift monospace (fără camera mașinii), creat în 1996. De asemenea, a creat motorul ecodisc (cu o eficiență crescută față de orice motor al unor echipamente de acest gen). Unul dintre highlight-urile ofertei KONE este linia de produse KONE Digital Experience.

 

Sustenabilitatea este un obiectiv general al KONE, de la materialele oferite și soluțiile de instalare până la serviciile de mentenanță. Compania a investit și în serviciile adăugate produselor oferite, pentru un confortul sporit al utilizatorilor. Valoarea clădirilor crește prin echiparea cu aceste ascensoare, scări sau trotuare rulante de ultimă generație, care pot și să se interconecteze cu toate sistemele clădirii printr-o platformă open source. Lumini, materialele utilizate (mai nou chiar cu proprietăți auto-dezinfectante și anti-zgâriere), aplicații, design, conectivitate – toate îmbunătățesc experiența utilizatorilor cu aceste echipamente de transport și în cadrul clădirilor. 

 

Toate lifturile KONE comunică între ele, sunt permanent monitorizate și evaluate printr-o platformă ce permite integrarea oricăror altor aplicații, ale KONE sau ale clienților. KONE  24/7 are funcție de auto-învățare, iar atunci când sistemul detectează anomalii de funcționare transmite informații către tehnicienii de serviciu. Astfel crește fiabilitatea, siguranța, accesibilitatea, transparența informațiilor și, la urma urmei, satisfacția clienților. Pentru confortul utilizatorilor rezidențiali este disponibilă de asemenea și experiența touchless, prin care poți anunța liftul că te pregătești să intri în clădire sau pentru a avea stocată în sistem informația despre etajul unde locuiești.

 

Alex Skouras – Managing partner, Alesonor Real Estate Development

Compania este un dezvoltator cu experiență extinsă în real estate, cu focus pe zona rezidențială. Upper Gardens a fost primul proiect certificat de Romanian Green Building Council. În jurul a 15% din teren este ocupat de clădiri, 85% din teren este neconstruit, există sisteme integrate de ventilație, management al apei, izolare termică și multe alte elemente ce sporesc confortul locuirii și optimizează consumul de resurse.

 

Pandemia a catalizat accelerarea multor trenduri în real estate, printre care faptul că oamenii au început să trăiască mult mai mult în locuințele și complexele lor rezidențiale decât anterior. Acest tip de comunități sunt interesante pentru cei care își doresc un mediu mai sănătos și activ comunitar pentru familiile lor. Aici se înscrie și noul proiect al grupului, Amber Forest, o comunitate-ecosistem, un complex cu zonă verde extinsă și numeroase facilități.

 

Pentru o calitate optimă a locuirii din toate punctele de vedere și crearea unor comunități funcționale, e nevoie de un conceperea unui design al comunităților încă dinainte de construirea complexelor rezidențiale, pentru ca acele comunități să funcționeze organic și să fie sustenabile și atractive pentru utilizatori prin design-ul spațiilor verzi, a trotuarelor, a spațiului carosabil, a spațiilor comunitare, etc. 

 

Legat de Casa verde, pentru dezvoltatori există nu doar multiple norme legale ce trebuie respectate, ci și tot mai multe facilități pentru casele verzi. Impozitele de plătit pentru astfel de rezidențe sunt adesea mai reduse, la fel ca și costurile mai mici pentru utilități  – acestea fiind elemente atractive pentru cumpărători.

 

Vlad Rovo – Country Manager, Somfy România și Moldova

Somfy este lider mondial în automatizarea sistemelor de protecție solară (jaluzele, rulouri, perdele, copertine, etc.), dar și un actor în piața clădirilor și caselor inteligente. Casele frumoase dar totodată eficiente, verzi și inteligente nu mai sunt doar o opțiune astăzi ci tot mai mult un „must have”, iar tot mai multe persoane caută toate aceste caracteristici însumate într-o locuință. 

 

Din aprilie 2021, Comisia Europeană a ridicat pragul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră de la 40% la 55% până în 2030. 40% din aceste emisii se referă la clădiri, dintre care 28% sunt cauzate de operarea acestora. O locuință inteligentă nu e un scop în sine, ci mai degrabă deja o necesitate dacă vrem să îmbinăm eficiența energetică cu confortul. Locuințele eficiente energetic nu mai sunt o opțiune ci o normă. Principala provocare e gândirea holistică și de la început a proiectelor, căci costurile lor au scăzut foarte mult, devenind din ce în ce mai accesibile. 

 

Este indispensabilă însă integrarea sistemelor automatizate ale caselor smart, iar Somfy are de mulți ani parteneriate cu alți furnizori de soluții în acest sens, de exemplu pentru soluții de iluminat și de ventilație, servicii pe care Somfy le integrează „într-o singură telecomandă”.

 

Cristiana Roșu – Director General, Radox

Radox este o afacere de familie cu prezență internațională, care oferă sisteme și soluții complete pentru încălzire și climatizare. Dispune de 2 fabrici și exportă în 35 de țări la nivel global. 

Sistemul de încălzire prin pardoseală Giacomini este, conform statisticilor, cel mai confortabil sistem pentru utilizatorii unei case: contribuie la optimizarea spațiului, reducerea consumului de energie, oferă încălzire uniformă fără zgomot de fundal și fără a usca aerul. De asemenea, este un sistem certificat verde și funcționează bine împreună cu alte tehnologii, spre exemplu pompele de căldură Hitachi.

 

Tavanul radiant Giacomini (încălzire și răcire) este un sistem inovator cu apă ce previne depunerea bacteriilor în sistemele de climatizare. Este ideal pentru climatizare atât vara cât și iarna, economic din perspectiva energiei și aplicabil nu doar clădirilor rezidențiale ci și a birourilor, spațiilor comerciale școlilor, hotelurilor.

 

Poluarea aerului afectează grav sănătatea umană și este una din principalele cauze directe și indirecte ale deceselor. Calitatea aerului dintr-o clădire, fie rezidențială sau de birouri, este așadar esențială. Astfel, prin parteneriatul cu Hitachi (pionier internațional al sistemelor de climatizare cu casetă pe 4 direcții pentru distribuirea egală a aerului), Radox oferă aer condiționat cu tehnologia Frost Wash. Este un produs inovator cu tehnologie de autocurățare, praful și bacteriile fiind captate într-un strat subțire de gheață și eliminate prin topire și evacuarea apei reziduale.

 

Virgil Lăzăreanu – Manager de vânzări, Rehau România Window Solutions

Ferestrele Rehau sunt gândite și realizate pentru mai multe generații, fiind o afacere de familie apărută în Germania de după al Doilea Război Mondial, cu orientare spre durabilitate.

Pentru utilizatorii de spații rezidențiale, informarea este extrem de necesară și utilă pentru a putea face alegeri mai bune. Educarea publicului cu privire la opțiunile existente este o datorie a celor din industria de real estate. E drept, confortul e un concept foarte subiectiv, dar are totuși unele atribute universal valabile. Chiar dacă unele persoane pun mai mult accent pe izolarea fonică, altele pe cea termică, ambele sunt necesare unei locuiri de calitate. 

 

Compania a identificat 3 mari trenduri ale pieței actuale, care au fost desigur accentuate de pandemie:

  • Personalizarea: petrecem mult timp în interior, deci ne dorim ca acesta să fie un mediu prietenos (cu ferestre cu dimensiuni personalizate, lumină multă, suprafețe cu impact emoțional/ tactil – materiale care imită lemnul dar sunt și reciclabile, materiale durabile în exterior, etc.). 
  • Conectarea: se caută tot mai mult interacțiunea cu Internet of Things, inclusiv pentru ferestre (Smart Guard – un sistem care descurajează efracția, și WindowID – sistem ce asigură trasabilitatea ferestrelor de la producție până la faza post-sales).
  • Economia circulară: aspectele de ecologie și sustenabilitatea sunt deja obligatorii, nu doar opționale. 
  •  

Din perspectiva ferestrelor Rehau, o casă verde este totodată una personalizată dar și eficientă, de la producția ferestrelor și a finisajelor până la, spre exemplu, posibilitatea de reciclare a unor materiale anterior folosite în ferestre. Ferestrele vor oferi astfel nu doar confortul unei utilizări plăcute și eficiente a spațiului rezidențial, dar vor contribui și la diminuarea costurilor cu utilitățile și la reducerea impactului clădirii asupra mediului. 

 

Laurențiu Afrasine – CEO Akcent Development

Clienții pieței de real estate din 2021 sunt tot mai informați, au cerințe tot mai clare, caută locuințe care le oferă confort, dar și funcții și facilități care nu erau la atât de mare căutare înaintea pandemiei. Terasele, spre exemplu, sunt un element diferențial al penthouse-urilor, tot mai dorit de către clienți.

 

Grupul Akcent are în fază de dezvoltare Cloud 9 din Pipera, un proiect premium cu numeroase facilități, o compartimentare inteligentă a apartamentelor și spații vitrate mari, iar ușile au toc ascuns. Există aici și unități de tip duplex, cu grădini interioare, o zonă comercială la parter pentru supermarketuri, restaurante, showroom de mobilă și alte magazine. 

 

Înscrie-te la evenimentul care va închide seria evenimentelor din calendarul România Construiește: Forumul Internațional al Marilor Dezvoltatori (organizat la Hotel JW Marriott pe 22 octombrie). Înscrieri și detalii aici.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers