Arhitect Radu Negoiță: În alegerea locuinței oamenii ar trebui să ţină cont de ei înşişi

Radu Negoiță este arhitectul care a realizat primul ghid de ales locuința corectă din România. Experiența din practica profesională și cea universitară l-au ajutat să pună bazele portalului „Case Strâmbe pe Radar”, portal ce identifică problemele de calitate din zona rezidențială.

 

Building Home: De unde a venit pasiunea pentru a analiza viitoare case?

Radu Negoiță: Îmi plac casele şi ceea ce eu consider ca fiind potenţialul unei vieţi mai bune la care ele ne dau acces când sunt cum trebuie. Nu în case stăm cel mai mult într-o viaţă de om? Acolo cred eu că e important ca totul să fie clar şi curat. Unora le plac maşinile, mie îmi plac casele – m-am plictisit de designul auto când am înţeles că diferenţa dintre modelul 2018 şi modelul 2020 e câte un colţ nou adăugat formei farurilor sau stopurilor de pe spate. Aşa e, mai apare câte un port USB nou, o pereche nouă de încălţări (jante) şi câte o nuanţă de vopsea nouă – cred că ceva care ar trebui să sugereze mişcarea ar trebui să sufere transformări de formă mai des. Sunt, totuşi, conştient că le schimbă lent ca să se asigure că nu sperie clienţii. În lumea auto există 15-20 de mărci relevante, iar fiecare are între 3 şi 5 modele. Asta înseamnă un maxim 100 de tipuri de automobile diferite la fiecare aproximativ 2 ani (cred că mult mai puţine). La case e altfel – există 2-3 tipuri de apartamente diferite în fiecare bloc, iar în România cresc sute de blocuri pe an – vă daţi seama de câtă varietate avem parte? Asta e ceva!

 

Building Home: Cum ați defini locuința ideală?

Radu Negoiță: Locuinţa ideală e ca o haină care îţi ţine de cald iarna, vara e răcoroasă, te simţi fantastic de bine în ea şi îţi place întotdeauna cum arată. Ceva care ţi-e la fel de apropiată cum le e copiilor mici păturica cu care s-au obişnuit. E pitstopul unde îţi schimbi pneurile tocite şi de unde te lansezi înapoi în “viaţa de afară” într-o fracţiune de secundă pentru că te simţi odihnit şi puternic. E sanctuarul unde totul e la îndemână, unde ai exact câtă linişte sau zgomot vrei. E tărâmul magic denumit “aşa cum vreau eu!”, adică e ACASĂ!

 

Building Home: De ce aspecte ar trebui să țină cont oamenii atunci când își cumpără o locuință?

Radu Negoiță: În primul rând ar trebui să ţină cont de ei înşişi. Să îşi aleagă o casă unde să simtă că se respectă. Cât de bine poţi funcţiona în viaţa ta aglomerată de zi cu zi dacă ceea ce numeşti tu acasă te supune la cazne (pe care nu le meriţi)? Eu cred că nu e normal să fii forţat să accepţi un grad de confort mai scăzut decât în blocurile din vremea lui Ceauşescu – până la urmă, nu le primim pe gratis, nu? Atunci aveam locuinţe cu spaţii de depozitare berechet, dar n-aveam haine cu care să le umplem, azi e invers – strângem haine, dar nu prea mai găsim apartamente cu spaţii de depozitare. În fiecare casă există o găleată cu mop, un aspirator, o garnitură de haine de iarnă şi încălţări – câte dintre apartamentele noi oferă două debarale şi un loc de pantofar (suntem de acord că aspiratorul şi hainele e indicat să stea separat)? Din cele peste 500 pe care le-am văzut până acum, prea puţine. Eu sunt un tip dezordonat, dar asta nu înseamnă că vreau un stil de viaţă îmbâcsit.

 

În al doilea rând cred că avem dreptul să putem lucra de acasă dacă asta vrem – dacă stai cu laptopul în pat 3 ore este incomod pentru spate, dacă stai la masa din bucătărie ai şansa să ţi-l ţii printre sosurile din olivieră. E recomandat să avem un post de lucru undeva în zona de zi – adică să încapă un birou cu scaun în living fără a avea problema înghesuielii din cauza canapelei. Este posibil să putem avea şi activitate de work remote fără a plăti cu disconfort pentru asta? Îmi place să cred că da.

 

Fiecare ar trebui să meargă la vizionare cu tema despre ce are nevoie făcută de acasă. Am alcătuit un mic chestionar care are rolul de a ajuta pe cine îşi caută o locuinţă şi încă nu ştie unde să se uite. Îl las aici, sper să fie de ajutor: https://bit.ly/3ewO3wr

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare Building Home – International Good Living Forum 2020 – „Cum construim acasă?”.

 

Master Partner Building Home 2020 – Arabesque. Professional Partners: KONERockwoolAlumilSomacoDanfoss.  Parteneri: Knauf InsulationKnaufAlukonigstahl. Susținător și expozant: Skamol. Parteneri Media: ZeppelinIglooSpațiulConstruit. Partener Instituțional: Ordinul Arhitecților din România

 

Mai multe pe Building Home.

 

Foto © Radu Negoiță

 

 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria arhitectură

Locuința Eficientă

Pe data de 18 august 2020, ora 10:00, BORO Communication  va organiza în parteneriat cu Danfoss și Rockwool, evenimentul online Locuința Eficientă, parte

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers