Arh. Șerban Țigănaș: Cum construim identitatea locuințelor noastre?

„Noua întâlnire a platformei România Construiește, Building HOME International Good Living Forum, a avut loc pe 16 iunie 2022 la JW Marriott Grand Hotel în București și și-a propus să discute despre identitatea necesară și dorită a locuințelor prin consultarea mai multor categorii de actori ai sectorului construcțiilor. Pentru noi, în România, încă mai este o problemă trecerea de la identicul societății egalitare la identitarul societății concurențiale. Contribuțiile au fost aduse de dezvoltatori, cei care investesc sume consistente pentru profituri consistente într-o piață deloc confortabilă; de furnizorii de soluții, sisteme și materiale ale construirii contemporane, de care depinde o întreagă industrie complexă a construcțiilor; și bineînțeles de arhitecți și designeri, adică cei care concretizează, integrează  și detaliază orice aspirație sau viziune a construirii. 

Prima parte s-a desfășurat sub genericul Construirea identității prin investiții. 

Am cules opinii despre o piață rezidențială matură în România, cu marele avantaj de a se adresa unor cumpărători cu putere de achiziție mai mare decât în celelalte capitale ale ale Europei centrale, foarte diversă și cu un profil al clientelei care evoluează spre cerințe contemporane avansate. Am colecționat mai multe strategii de asigurare a identității: identitate prin detașare de o lume care nu ne place; identitate prin lux și rafinament, identitate prin eficiență și economie, calculând costurile cu locuirea pe toată durata de viață a construcției și nu doar pentru investiția inițială; identitatea prin opțiunile pentru personalizarea locuințelor colective, pornind de la o livrare finisată la ”gri superior”; identitatea pentru familie și prin comunitate, dispunând de spații de întâlnire și dotări de proximitate generoase; identitatea prin artă și stil de viață; identitate prin utilizarea personalizată a tehnologiei și avansul Internetului lucrurilor; identitate prin elemente de construcții arhetipale deosebite integrate; identitate prin confort și ambianță susținută de design rafinat și colecții de finisaje.


A doua parte a adus împreună arhitecți din România și furnizori de sisteme avansate pentru construcții, sub genericul Identitate prin design.

Am aflat că pandemia a ajutat la designul identității spațiilor și la dorința de a acorda mai multă atenție locuinței. Am mai aflat că avem nevoie de emoție pe lângă posesie pentru o locuință ideală. Am primit contribuții cu accente diferite: identitate alternativă prin casa de vacanță; sustenabilitatea ca măsură a identității; identitate prin rezistență în timp, fizică și culturală; identitatea obținută prin echilibrul între toate componentele construirii; identitatea prin calitatea spațiului public, pentru care se pregătesc concursuri de arhitectură, în continuare; identitate prin unitate simultană cu diversitatea, atent construită tipologic de arhitect; identitate prin personalizarea soluțiilor SMART; identitatea prin detalii rafinate. Am primit o demonstrație uimitoare de calitate a spațiului care nu depinde de dimensiunea sa fizică, reușind să confere identitate în suprafețe foarte mici, la limita inferioară a uzualului. 

A treia parte a grupat experiențe internaționale ale unor arhitecți remarcați prin reușitele lor.

Nu consuma mai puțin, consumă mai bine! A fost primul îndemn pentru un mediu locuit mai inteligent, dar care nu refuză profunzimea și calitatea care se poate obține prin inovație și tehnologie contemporană. Marii maeștri ai arhitecturii europene au creat firme cu culturi solide ale cercetării pentru proiectare, care reușesc să realizeze soluții surprinzătoare și să inspire, oferind resurse inepuizabile de creativitate. În căutarea densității responsabile și a comunităților pe bază de compatibilitate a opțiunilor și aspirațiilor, un grup de arhitecți și designeri din Olanda, Spania, Grecia, Germania, Danemarca, Italia și Ucraina ne-au uimit cu variantele proprii prin care au creat lumi cu identități evidente: orașele au nevoie de identitate prin clădiri remarcabile; identitatea prin căutarea formei cu algoritmi matematici; identitatea obținută prin folosirea meșteșugarilor în formule actuale; identitatea prin arta din spațiul public; identitatea prin transformarea eșecurilor arhitecturale în repere de excepție; identitatea prin îndrăzneală și selecție pe bază de preferințe. 

A fost o zi plină de experiențe bazate pe cunoaștere, emoție, inovație și creativitate în spirit contemporan. Lumea construită a arhitecturii nu are limite și reacționează cu atât mai surprinzător cu cât provocările sunt mai intense. Viitorul nostru în lumea construită nu ne scutește de provocări fără precedent.”

arh. Șerban Țigănaș

Chairman

Building HOME 2022 International Good Living Forum

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria arhitectură, real estate

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

„Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

„Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

„A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers