Arh. Roxana Dima și arh. Irina Neculae: Ca proiectanți de amenajări de interior am descoperit că există moduri diferite și diverse în care trebuie să relaționăm cu beneficiarii finali ai proiectelor

Urmăriți România Construiește pe Facebook și pe LinkedIN.

 

Roxana Dima și Irina Neculae sunt fondatoare BINAR ARHITECTURĂ. Pe 15 septembrie au participat în calitate de speakeri la Xgrupul Cum construim “acasă”?, parte a celei de-a doua ediții Building Home 2020 – International Good Living Forum.

 

 

“Cred că s-a nimerit foarte bine ca prezentarea noastră să fie spre final pentru că reprezintă cumva o sinteză a multora dintre lucrurile discutate anterior.  În timp ce unii dintre colegii noștrii proiectează clădirile, alții le construiesc și alții le vând, la final, ultima verigă de pe acest lanț, suntem noi cei care ne ocupăm de arhitectura de interior a spațiului de locuit, cei la care apelează beneficiarii după ce și-au cumpărat apartamentul.

 

În acești ani de lucru direct cu beneficiarii am descoperit câteva lucruri importante, unul dintre acestea fiind faptul că provocarea noastră principala constă în a pune în opera dorințele și necesitățile reale ale beneficiarului final, dorințe de care de multe ori nu este conștient și pe care uneori nu știe să le exprime. Odată ce această comunicare a avut loc, provocarea este de a adapta și uneori modifica funcțional spațiul existent astfel încât să personalizăm apartamentul tip achiziționat. 

 

Din acest motiv prezentarea noastră este o prelegere mai mult teoretică și conceptuală asupra modului în care lucrăm cu beneficiarii finali. Cumva am ajuns să concluzionăm că rolul nostru se învârte între aceste două coordonate: pe de o parte a fi o persoană în care beneficiarii să aibă încredere și care să le înțeleagă nevoile și pe de altă parte a rezolva partea tehnică și practică a ceea ce înseamnă implementarea proiectului. 

 

Spațiul final rezultat se naște astfel din modul creativ și empatic în care reușim să interpretăm ceea ce ni se comunica mai mult sau mai puțin coerent precum și din flexibilitatea și capacitatea de mediere prin care reușim să punem cap la cap dorințele de multe ori divergente ale factorilor de decizie, factori care, din câte ne-am dat seama în destul de multe cazuri sunt alții decât cei care par sau mai mulți decât cei cu care interacționezi direct.

 

În acest sens, toată această componentă psihologică, pe care noi o denumim “nevasta tehnică” am descoperit că este parte integrantă (poate chiar 50% din acest proces) pentru a reuși să creăm locuința pe care ei și-o doresc. Am gândit o structurare a tipului de beneficiar cu care avem noi interacțiune și a modului în care trebuie să transformăm rolul de arhitect. În acest sens, am concluzionat că există mai multe tipuri în care trebuie să relaționăm cu aceștia. În general, dacă am avut beneficiari singuri, bărbați, am preluat rolul de parteneră a acestora atât pe partea estetică unde ei nu își doreau să ia parte la decizii, dar și pe partea tehnică, unde de fiecare dată aceștia aveau nevoie de consultanță în alegerea celor mai bune soluții, atât din punct de vedere financiar cât și tehnic. 

 

Apoi am avut multe experiențe cu familii tinere care în general aveau copii foarte mici, unde de cele mai multe ori partea estetică se discuta cu soția și acolo era un alt gen de relație, iar partea tehnică o discutam în special cu soțul, cu latura masculină unde de fiecare dată trebuia să găsim cele mai bune soluții din punct de vedere tehnic. 

 

Cele mai interesante cazuri sunt cele în care familia este extinsă, unde sunt foarte mulți factori decizionali. Aici, rolul nostru devine foarte important în a media toate aceste necesități, dorințe și nevoi astfel încât proiectul final să fie pe placul întregii familii și bun din punct de vedere tehnic.

 

Acest concept pe care noi l-am numit “nevasta tehnică” sperăm că ar putea trezi un semnal de alarmă în ideea că este necesară o abordare din punct de vedere psihologic a beneficiarilor, tocmai în ideea care s-a discutat mai devreme de a-i educa pe aceștia. Poate că instrumentele care ni s-au dat până acum nu sunt suficiente și fiecare arhitect și-a descoperit calea în funcție de stilul său și în funcție de modul în care a fost abordat de proprii săi beneficiari.”

 

Xgrupul Cum construim “acasă”? este un proiect realizat de BORO Communication,
în parteneriat cu ArabesqueKONERockwoolAlumilDanfossSomacoKnauf InsulationKnauf GipsAlukönigstahlSkamol.

 

Mai multe despre conceptul Xgroup Meetings puteți aici.

 

Foto © BINAR ARHITECTURĂ

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria arhitectură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers