Arh. Laura Pietrușel: Nu cred în tendinţe. Cred însă în idei, în lumină, în valorificarea spaţiului prin proporţii corecte.

Arh. Laura Pietrușel este autorul proiectului Bloom Apartment și câștigătoare a premiului Antalis Interior Design Award la secțiunea Home.

 

Building Home: Ce a însemnat pentru dumneavoastră câștigarea premiului Antalis Interior Design Award?
Laura Pietrușel: Cȃştigarea premiului Antalis Interior Design Award, la fel ca şi orice recomandare pe care o obţin de la clienţii cu care am colaborat, îmi certifică faptul că dedicarea şi pasiunea mea faţă de orice proiect în care mă implic nu rămȃne neobservată. Cel mai mare
compliment este atunci cȃnd oamenii vin cu drag într-un loc creat de noi, arhitecţii, şi se
bucură de atmosfera creată. În cazul concursului Antalis Design Award, unde jurizarea a
fost realizată de specialişti, m-am bucurat de analiza obiectivă a modului în care au fost
armonizate finisajele cu piesele de mobilier şi accesoriile.

 

Atmosfera generală, bazată pe materiale care imită texturile naturale, valorificarea luminii şi a suprafeţelor au condus la conceptul unui apartament primitor şi luminos. Pentru orice proiect, fie că este înscris într-un concurs sau nu, foarte importantă este respectarea temei generale, care de multe ori înseamnă de fapt discuţiile cu clientul, în care aflăm care este stilul lui de viaţă, care îi sunt nevoile şi planurile pe viitor. Multe proiecte pot fi frumoase, însă unul reuşit trebuie să fie coordonat perfect la cerinţele iniţiale şi adaptat pe stilul de viaţă al omului căruia îi este adresat.

 

Building Home: De ce i-ați sfătui pe clienți să apeleze la un designer de interior?
Laura Pietrușel: Pentru a obţine o viziune nouă asupra spaţiului, fie el apartament, casă, restaurant. O viziune pe care noi, arhitecţii de interior, am obţinut-o prin minim 5 ani de pregătire universitară, la care adăugăm experienţa în proiectare şi documentarea permanentă. E normal ca în fiecare domeniu să existe specialişti, de ce am exclude acest domeniu, al amenajărilor interioare, de la această “regulă”?

 

Un arhitect/ designer priveşte spaţiul din altă perspectivă faţă de cea a beneficiarului, uneşte
într-un concept unic pentru fiecare proiect atȃt noţiunile legate de proporţii, ritm, geometrie cu
nevoile şi preferinţele clientului. Magazinele specializate pe home & deco oferă o gamă extrem de variată pentru decoraţiuni şi articole de design interior, iar clienţii sfȃrşesc prin a cumpăra accesorii şi piese de mobilier care puse împreună, de multe ori nu se potrivesc, ci din contră, încarcă spaţiul. Este nevoie de o gȃndire de ansamblu, de un ochi experimentat care să aleagă obiectul potrivit şi să-l armonizeze cu restul, pentru a-l pune în valoare. Oamenii nu realizează că mai important decȃt un obiect frumos este contextul în care este amplasat!

 

De asemenea, deşi poate părea că Pinterest-ul oferă soluţii infinite pentru amenjarea locuinţei, se uită un lucru esenţial pe care noi, arhitecţii/ designerii îl învăţăm încă de la începutul formării noastre profesionale, calitatea spaţiului de locuit. Soluţiile oferite de specialişti valorifică spaţiul, sau, unde este cazul, corectează anumite defecte prin trucuri vizuale, astfel încȃt rezultatul final să reprezinte un proiect coerent, echilibrat, şi încadrat într-un buget bine stabilit de la începutul
proiectului.

 

Building Home: Care sunt tendințele în materie de ”home design” pentru această perioadă post
pandemică?
Laura Pietrușel: Nu cred în tendinţe. Cred însă în idei, în lumină, în valorificarea spaţiului prin proporţii corecte. La fel ca şi în modă, tendinţele vin şi pleacă. Rămȃne nevoia beneficiarului de a avea un spaţiu personalizat, în care finisajele, mobilierul, accesoriile, să vorbească nu despre un spaţiu “la modă”, ci despre o lume a omului care se bucură şi se regăseşte complet în cei 4 pereţi ai camerei sale.

 

Cred că mai mult decȃt oricȃnd, această perioadă post pandemică ne-a pus faţă în faţă cu unul
dintre principiile de bază ale unei amenajări, şi anume funcţionalitatea. Oamenii strȃng de-a
lungul vieţii zeci de obiecte care sfȃrşesc prin a încărca excesiv spaţiul în care trăiesc. Atunci
cȃnd petreci atȃt de mult timp în interiorul locuinţei, nu ai cum să neglijezi această aglomerare
care devine cu atȃt mai obositoare cȃnd eşti nevoit să-ţi creezi un birou în interiorul locuinţei.

 

Cred că oamenii vor aprecia simplitatea, vor realiza cȃt de importante sunt spaţiile pentru
depozitare bine compartimentate şi gȃndite în funcţie de dimensiunile locuinţei. De asemenea, vor realiza cȃt de important este un proiect bine gȃndit, în care să se ţină cont de fiecare
centimetru.

 

Interviul este parte a campaniei de comunicare Building Home – International Good Living Forum, aflat la a 2-a ediție, care va avea loc pe 14 septembrie, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

 

Master Partner Building Home 2020 – Arabesque. Professional Partners: KONERockwoolAlumilSomacoDanfoss.  Parteneri: Knauf InsulationKnaufAlukonigstahl. Parteneri Media: ZeppelinIglooSpațiulConstruit. Partener Instituțional: Ordinul Arhitecților din România

 

Mai multe pe Building Home.

 

Foto © Laura Pietrușel

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria arhitectură

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers