Urmăriți România Construiește pe Facebook și pe LinkedIN.
Andreea Comșa este CEO în cadrul Premier Estate Management și a participat pe 15 septembrie în calitate de speaker în cadrul celei de-a doua ediții Building Home 2020 – International Good Living Forum.
“Multe lucruri s-au schimbat în piața imobiliară în general după această pandemie, dar totodată pe partea rezidențială lucrurile au continuat să își mențină dinamica, să își mențină volumul de vânzări ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Prin urmare toți dezvoltatorii din piață se gândesc la proiecte pe viitor care să includă cât mai multe servicii și facilități, astfel încât această teamă de a mai fi nevoiți să stăm o casă o lună, două, trei, să poată să fie diminuată.
Voi vorbi despre proiectele de care ne ocupăm în acest moment și ce le face pe ele diferite și cum încearcă aceste proiecte să ajusteze nevoia de locuire cu nevoia de a avea cât mai mult confort și cât mai multe facilități. În acest sens, avem proiecte care se vând la preț pe metrul pătrat mai mare, sunt proiecte premium și mergem până la proiecte care sunt în Titan la un preț accesibil, dar care nu fac rabat de la aceste servicii sau la ideea de confort.
Primul proiect este AFI City unde am terminat de vândut prima fază de 198 de apartamente, urmează să se lanseze a doua fază care va avea între 300 și 400 de apartamente, proiectul în total trebuind să ajungă la un număr de 2.200 de apartamente. Pe lângă aceste două blocuri, cei de la AFI vor începe construcția unui centru comercial, chiar la bulevard ce este menit să deservească întregul proiect. Iar acest proiect, pe viitor, va include și zone foarte largi de spații verzi pentru că terenul permite, cât și alte servicii precum grădinițe, locuri de joacă pentru copii etc.
Proiectul 102 The Address cunoscut deja de foarte mulți și asta deoarece fațada este vizibilă de mai mult timp. Este un proiect chiar special pentru București, premium, într-o zonă foarte bună și urmează faza a 2-a ce se va construi în spatele acestui proiect, un teren de 2 hectare care va fi transformat în apartamente la fel de premium și care va include numeroase facilități: se dorește amenajarea unui spa și sunt mai multe idei pentru această fază.
Următorul proiect, din Pipera, Vita Bella, puțin mai vechi, a fost construit în anul 2008, imediat înainte de criză. Aceste apartamente, spre deosebire de majoritatea celor care se construiesc în ziua de astăzi, au suprafețe foarte mari pentru că în 2008 se construiau suprafețe mult mai mari decât se construiesc astăzi. În acest proiect, chiar dacă este în Pipera și multă lume consideră această zonă ca fiind mai defavorizată, ceea ce nu este cazul, primele apartamente vândute aici au fost cele tip penthouse, duplex și apartamentele cu terasele cele mai mari. Prin urmare, această cerere din piață pentru suprafețe generoase a existat și înainte de pandemie și s-a menținut și după.
Un alt proiect care este de foarte mult în piață, Felicity, încă mai are apartamente disponibile și care a avut diverse provocări la vânzare, dar care, după pandemie, pentru că oferă această idee de comunitate, spații verzi, grădini, este mai popular decât era înainte, iar prețurile sunt foarte accesibile. Estimăm că vom termina și aici stocul în câteva luni, deci acesta este unul din proiectele care a demonstrat clar că există o schimbare în preferințele clienților și anume dacă înainte țineau neapărat să fie aproape de zona centrală, după pandemie și după faptul că mulți lucrează de acasă, au hotărât că pot face un compromis la zonă, dar să aibă acces la spații verzi.
Proiectul Hills este un proiect foarte mare în zona Titan, cu 1.908 apartamente și având și un preț corect pe metrul pătrat, undeva între 950 și 1.000 de euro. Pentru că este poziționat lângă metrou și o zonă comercială, proiectul are succes și chiar dacă după pandemie s-a spus că a scăzut volumul de apartamente pe clasa medie și sub medie pentru că mulți potențiali clienți au intrat în șomaj tehnic sau și-au pierdut jobul, pentru acest proiect nu a fost cazul.
Prin urmare, cred că astăzi beneficiarii caută mai mult ca niciodată facilități, caută ideea de comunitate, caută un confort astfel încât dacă vor mai fi nevoiți să stea în casă, vor putea să trăiască, să zicem, fără frustrarea de a număra zilele.”
Building Home 2020 – International Good Living Forum este un proiect realizat de BORO Communication, în parteneriat cu Arabesque, KONE, Rockwool, Alumil, Danfoss, Somaco, Knauf Insulation, Knauf Gips, Alukönigstahl, Skamol.
Foto © Andreea Comșa