Acasă, la mansardă. VELUX se alătură campaniei „Cum construim acasă?”

Noemi Ritea este Manager General VELUX România.

 

Building Home: Cum construim „acasă”, în viziunea VELUX?

Noemi Ritea: Dincolo de realitatea ei materială și vizibilă, pentru noi, cei de la VELUX, „acasă” înseamnă o casă care devine „scena centrală” a vieții fiecăruia dintre noi. Acel spațiu în care efectiv trăim și care răspunde, în acelaşi timp, nevoilor noastre: confort, siguranță, initimitate. Iar când spunem acasă, spunem privilegiul de a locui la mansardă cu toate beneficiile care vin de aici, pentru că mansarda este acel loc cu multiple scenarii de utilizare. Este dormitorul, unde ne trezim dimineața când o rază de soare ne mângâie pe față, este locul unde ne-am adaptat biroul pentru munca de la distanță, bucătăria plină de lumină naturală unde ne strângem cu familia sau camera în care copiii se odihnesc, se joacă și studiază în voie. Da, spațiul de sub acoperiș poate fi utilizat cât mai eficient astfel încât să fie toate acestea la un loc, iar noi prin soluțiile de iluminat natural ne-am asumat misiunea de a crea medii de viață mai bune de locuit pentru oamenii din întreaga lume.

 

În anul 1997, când am intrat pe piața locală, românii nu asociau „acasă” cu ideea de a locui la mansardă, pentru că aici nu exista această cultură. Noi am fost cei care i-am inspirat și i-am convins pe români că deținerea unui pod are nenumărate avantaje. Un pod nefolosit, tranformat într-o mansardă confortabilă înseamnă pentru ei mai mult spațiu de locuit și o valoare considerabil mai mare a casei lor. Așa ne-am construit reputația și așa am rămas lideri incontestabili pe piața ferestrelor de mansardă.

 

Iar când vine vorba de confort, trebuie menționat că produsele noastre inovatoare acoperă o paletă foarte largă de nevoi și bugete. Avem game de ferestre de mansardă la prețuri accesibile, cu performanță energetică îmbunătățită, la fel cum avem game premium, care includ ferestre de mansardă inteligente, electrice și solare sau ferestre de mansardă pentru vedere panoramică. Toate acestea pot fi completate de diverse accesorii, de la rulouri exterioare și rolete pentru reducerea căldurii din mansardă, până la rulouri decorative și jaluzele pentru controlul luminii.

 

Building Home: Care este rolul luminii naturale pentru calitatea spațiului locuit?

Noemi Ritea: În zona de arhitectură, lumina naturală are un rol esențial în perceperea spațiului, urmează și scoate în evidență liniile generate de arhitectură și poate pune din plin în valoare un spațiu.

 

În zona personală, fără lumina naturală nu putem trăi. Lumina naturală ne influențează capacitatea de concentrare și productivitatea, sănătatea și somnul. Conform Barometrului locuințelor sănătoase, un studiu publicat anual din 2015 de Grupul VELUX, care analizează atitudinile oamenilor și comportamentele lor față de percepția sănătății, a calității locuințelor și consumul energetic, 76% dintre europeni spun că trebuie să aprindă lumina artificială când afară este încă zi. Acest lucru este cu adevărat îngrijorător pentru că procentul celor dependenți de lumină artificială este prea mare. Abia când experimentează cu adevărat o casă plină de lumină naturală simt puternic efectele benefice ale acesteia.

 

De-a lungul timpului, am dezvoltat o serie de instrumente utile pentru arhitecți, care vin în ajutorul lor pentru a calcula lumina naturală ce intră într-o încăpere chiar din stadiul de proiect. Și aici vorbim despre Daylight Visualizer și Daylight, Energy & Indoor Climate, două aplicații gratuite care pot fi descărcate de pe velux.ro, secțiunea Profesioniști. Prima îi ajută pe arhitecți să proiecteze corect lumina naturală într-o încăpere, generând modele 3D în care sunt incluse ferestre de mansardă sau alte produse VELUX. Sub formă de imagini sau animații, aceștia vor putea vedea mai clar, alături de beneficiari, gradele de iluminare naturală a unei încăperi folosind produsele VELUX. Cea de-a doua aplicație este utilă pentru evaluarea performanțelor unei locuințe unifamiliale în relație cu energia, ventilația și climatul interior.

 

 

Building Home: Ce înseamnă un climat interior sănătos și cum îl putem obține?

Noemi Ritea: Discuția despre climatul interior este necesară pentru că ne petrecem 90% din timp în interior, așa că este extrem de important ca tot acest timp să îl petrecem într-un spațiu sănătos. O casă cu un climat interior sănătos trebuie să aibă: condiții bune de odihnă, temperaturi interioare confortabile, aer proaspăt, lumină naturală suficientă, nivel optim de umiditate. Pentru un climat interior sănătos am dezvoltat alături de compania franceză Netatmo, kitul VELUX ACTIVE care măsoară temperatura, umiditatea și nivelurile de CO2 din interior. Aplicația închide și deschide ferestrele de mansardă, rulourile și roletele exterioare electrice. Practic, te ajută să menții o locuință sănătoasă pentru tine și familia ta.

 

Tot în acest context, trebuie amintită renovarea energetică a clădirilor vechi care este esențială, pentru că toate condițiile de mai sus nu pot fi întrunite dacă acestea nu sunt reparate și modernizate. VELUX România a acordat întotdeauna o atenție sporită renovării energetice a clădirilor construite înainte de 1985. O susținere în această direcție, vine din partea Energy Performance of Building Directive, care va fi actualizată la nivel european și va include și România. Noua legislație va reglementa nivelul de confort din locuințe, iar aici este inclusă și lumina naturală.

 

Vă invităm să aflați mai multe despre noi pe: velux.ro. www.facebook.com/VELUXRomania și www.youtube.com/user/VELUXRomania.

 

Interviul face parte din campania de comunicare – Cum construim „acasă”? Mai multe detalii aici.

 

Foto © VELUX

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

BORO Newsletter

Dacă sunteți interesat de noutățile din cadrul evenimentelor/proiectelor noastre

vă rugăm să vă înscrieți aici.

Alte știri din categoria arhitectură

Locuința Eficientă

Pe data de 18 august 2020, ora 10:00, BORO Communication  va organiza în parteneriat cu Danfoss și Rockwool, evenimentul online Locuința Eficientă, parte

Vreau să particip

Vreau să devin Partener

Ene Gîrban

Director General, AGRO-IND COM, Buzău, +2000 ha
Fermier Invitat

Evenimentul RALF, care a reușit să unească mari fermieri români, a fost un real succes. S-au spus puncte de vedere foarte clare și totodată invitații au avut o prezență remarcabilă. Întregul eveniment a avut o ținută de gală.

Vlad Bontaș

Director, AGROCOV, Galați, +5500 ha
Fermier Invitat
Vreau în primul rând să vă mulțumesc pentru invitația acordată și să vă felicit pentru organizarea Forumului, una foarte bine structurată, atât în baza invitaților, cât și a subiectelor abordate. A fost o zi plină de acumulare de informații, sperăm noi folositoare, iar când ne-au permis pauzele am profitat pe partea de networking cunoscând alți colegi din țară și povestind unii altora cu ce ne lovim în fermele noastre și ce putem îmbunătăți.

Dr. Cristian Radu Jecan

Director Medical, Spitalul „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, București

Medic Invitat ROHO

“Mulțumesc organizatorilor pentru conceptul și formatul evenimentului Convenția Română a Spitalelor ROHO 2017. A fost o onoare și în același timp o experiență remarcabilă să onorez invitația primită. Conferința a oferit un cadru de întâlnire ideal pentru membrii echipelor de management din spitalele românești, prin asigurarea unui cadru propice de schimbare a informațiilor, de împărtășire a problemelor întâlnite în cadrul procesului de management spitalicesc și mai important, a soluțiilor găsite. Participarea specialiștilor și a profesioniștilor din sănătate din alte țări europene în cadrul ROHO, mai ales a celor din zonele învecinate cu România, a asigurat o diseminare largă a unor proiecte și soluții specifice implementate de aceștia, care pot constitui un model și pentru țara noastră.”

Dr. Elisabeta Raț

Manager, Spitalul Municipal Carei, Satu Mare

Manager Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru faptul că și în acest an m-ați onorat cu invitația de a participa la acest eveniment. Din prezentările Speakerilor din sănătate, de la noi și din străinătate, am observat că preocuparea deosebită pentru asigurarea calității actului medical și siguranța pacienților câștigă tot mai mult teren în managementul spitalelor publice și private. Cred că, în activitatea zilnică din unitățile sanitare, protocoalele terapeutice și procedurile de lucru implementate, definesc bune practici de eliminare a riscurilor clinice, combaterea infecțiilor asociate asistenței medicale și nu în ultimul rând, o abordare corectă și eficientă a diagnosticării și a tratamentului pacienților.”

Petru Șușca

Manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Cluj

Manager Invitat ROHO

“Convenția Română a Spitalelor se evidențiază în peisajul evenimentelor din România. Reunind profesioniști din domeniul medical, evenimentul devine un prilej de a împărtăși experiență, dar și o ocazie de a interacționa cu oameni cu preocupări similare. Am apreciat alegerea atentă a speakerilor. Cunoștințele acestora sunt de un real folos în munca zilnică și pentru rezolvarea unora dintre problemele cu care ne confruntăm. Calific ediția din 2016 a Convenției Române a Spitalelor drept un eveniment constructiv și de calitate.”

Dr. Alina-Bondoc

Director Medical, Medlife Titan, București

Medic Invitat ROHO

”Vă mulțumesc pentru invitatia la ROHO 2017 și mă bucur că am avut prilejul să particip și să ascult profesioniști din managementul medical, atât din România, cât și din străinătate. Consider că un asemenea eveniment pune România pe hartă, ca țară europeană, care oferă servicii de sănătate populației, la standarde de înaltă calitate. Este extrem de important schimbul de experiență și de viziune la nivel de management, pe care îl oferă un eveniment de acest tip, și nu în ultimul rând, posibilitatea de a cunoaște persoane-cheie din acest domeniu și de a lega relații profesionale de durată. Am apreciat în mod deosebit oportunitatea de a crește vizibilitatea sistemului medical privat în fața guvernanților, atât pe plan național, cât și internațional, prin promovarea unor organizații cum ar fi European Union of Private Hospitals (EUHP).”

Dr. Mircea Cinteză

Șeful Secției Cardiologie 1, Spitalul Universitar de Urgență București

Medic Invitat ROHO

“A fost impresionant interesul pentru Convenția Română a Spitalelor. Un mare număr de participanți au venit la București din întreaga țară. Temele dezbatute sunt importante pentru oricine este implicat în activitatea de management medical.”

Vlad Bontaș

Manager, AGROVOC, Galați, +5500 ha

Guest Farmer

First and foremost, I want to thank you for your invitation and to congratulate you on the organization of the Forum, which was very well structured, both in terms of the guests, as well as of the topics addressed. It was a day full of – we hope – useful information; when the breaks allowed it, we made the most of the networking part to become acquainted with other Romanian colleagues and to talk about the problems in our farms and what could be improved.

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

The quality of the services must be continuously improved, and this is done through regular trainings and last-minute information shared with the relevant departments. Maintenance of hotel spaces is also a priority, as good hotel services cannot compensate for unattended space and vice versa. A mix between the two components is ideal and leads to the success of the customer relationship. A hotel’s reputation is its business card. In the online environment, the grades given by the guests are the mirror of the activity of the hotel, and they can be improved by good management and communication with the client.

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, Bucharest

FORO Guest

The policy of the Best Western Stil hotel has a very important component of customer service. We care about our guests and are very attentive to the feedback they send us through various forms (directly at the hotel reception, in direct meetings with our staff, through the hotel feedback forms, through the pages of TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback from our guests helps us to maintain the level of services and facilities we offer to a certain standard and to make improvements. In the last 2 years we have made significant investments in this regard.

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest 

Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una dintre problemele actuale în acest domeniu este calitatea serviciilor, motiv pentru care este imperativ să investești în această direcție. Un restaurant poate rămâne „de top” doar menționând calitatea – de aceea acest concept trebuie înțeles în detaliu. Concurența crește în toate sectoarele, iar cea mai bună modalitate de a vă distinge de ceilalți este reputația pe care o construiți. Decizia de a folosi reputația ca instrument de construire a carierei diferă de la un sector la altul și depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc tot mai necesar de dezvoltare a carierei.

Proiect: Openville

Timisoara, Romania

IULIUS & ATTERBURY EUROPE

Openville este cel mai mare proiect de tip mixt din vestul României, aflat în plină dezvoltare în centrul Timişoarei, în proximitatea Iulius Mall. Acesta va fi principalul pol de business, retail şi entertainment din regiune şi va fi inaugurat în primăvara anului 2019, odată cu finalizarea primei etape. Openville va reprezenta o destinaţie cosmopolită de lifestyle, care va include: şapte clădiri de birouri, 450 de magazine, un parc de peste 55.000 mp, restaurante şi cafenele tematice, un nou concept de cinema, carusel pentru copii şi săli de evenimente. Valoarea investiţiei este de peste 220 de milioane de euro.

Presented by

Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018
Raluca-Munteanu-1
Raluca Munteanu
Business Development Manager IULIUS
Speaker DEVO 2018

Other Projects & Speakers